Heleen1963 Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 is het niet iets van karmozijnbes ?? (gokje op de vroege ochtend )
Erny Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Gekregen op een mtfd... de inkt op het labeltje is verdwenen... Nu bij bloei is ie vast wel te determineren?
Bit Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Liatris spicata. Van die 2e naam ben ik niet helemaal zeker. Ik google even.Wel dus.
Erny Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Aha... mooi... zie ook dat ie wel groot kan worden dus dat ie volgend jaar verplaatst moet worden.Bedankt!
Laszlo Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Deze plant is enige weken geleden opgekomen in onze ' onkruidbak' die we al enkele jaren voor vlinder-/bijenmengsel gebruiken. Ik heb echter een vermoeden dat hij niet bij het mengsel hoort, aangezien hij veel later is gaan kiemen en ook groter is dan de rest van het spul. Ik heb echter geen idee wat het is, maar aangezien er besjes aanzitten leek mij dit de juiste plek om het te vragen. Ik heb zelf al wat determinatiepogingen gedaan en kom uit op verschillende soorten bessen, die het naar mijn idee toch niet zijn (met name het blad). De vraag is of iemand enig idee heeft wat het dan wel is? Het is best een forse plant, zeker een centimeter of vijftig zestig gok ik. Er zitten helemaal geen bladeren langs de stam, tot aan de top. Het bloemetje. Enigzins moeilijk te zien, maar de kroonbladeren zitten aan elkaar vast/zijn een geheel. Er zit een groeitop in
Jorieke123 Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Dat is zwarte nachtschade. Al is ie wel forser dan hier op arme zandgrond. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goliath Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Pas geleden heb ik nog wat zaden gezaaid in de tuin en inmiddels zijn er een aantal omhoog gekomen. Ik ben alleen vergeten wat dit exact voor plant is.. Wie o wie kan het me vertellen?
Almond Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Op vakantie de volgende planten gespot (helaas zonder naamkaartje...)12 en in eigen tuin deze vruchten geoogt. Ze zaten in een anoniem zakje "klimmix" en ik gok zelf op iets sier pompoen-igs want ze voelen harder als mijn courgettes Hopelijk weet een van jullie het! "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 In de eerste denk ik de Coleus te herkennen... (Kweekoptie tijdens de schoolfloralia in de 70-ties).... De tweede doet me denken aan de Salvia Hot Lips die ik zelf kortgeleden hier nagevraagd heb... alleen die heeft ook wit in de bloempjes..... ff gezocht en ik vond de Salvia "Red Wing" die inderdaad rode bloempjes heeft.
Winters Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Forummer Tsjajaja en ik vroegen ons af wat voor plantje dit is? Dit zou volgens de Action een Venus Vliegenvanger moeten zijn
Almond Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 In de eerste denk ik de Coleus te herkennen... (Kweekoptie tijdens de schoolfloralia in de 70-ties).... De tweede doet me denken aan de Salvia Hot Lips die ik zelf kortgeleden hier nagevraagd heb... alleen die heeft ook wit in de bloempjes..... ff gezocht en ik vond de Salvia "Red Wing" die inderdaad rode bloempjes heeft. jaaaa Coleus super! ik kon de retro look wel waarderen, voelde idd erg 70-ties aan haha, past goed bij mijn Liatris spicata 'Alba' (Lampenpoetser, knopige slangenwortel)Voor plant nummer 2: ben ik op de salvia doorgaan zoeken en kom uit op de Salvia 'Mesa Scarlet' dus die is ook terecht Nu mijn "vruchten" nog "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Jorieke123 Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 @Winters: zijn ze sinds 29 mei (toen je de foto in het vleesetende planten topic plaatste) niet gegroeid? Of is het nog een foto van toen? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Winters Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Ze zijn heel weinig gegroeid. Dit is trouwens de foto van 29 mei.Ik wil wel een nieuwe maken?
kiekenboerinneke Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Ik heb geen idee van al wat bovenstaand is... heb zelf ook een "mysterie"...Gevraagd aan een kerel die afstudeerde aan de tuinbouw.... Hij dacht iets courgette-achtigs, maar de bladeren kloppen niet helemaal...Er groeit wel iets courgette-achtigs uit:
loes Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 wat klopt er niet aan het blad?ik zie gewoon een courgetteplant.
Stan Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 ? Er groeit wel iets courgette-achtigs uit: hoe-zo achtigs ? het is een courgette ik kan er echt geen aardbei van maken voor je. Edit: Loes was net wat sneller. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Almond Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Hihi Stan valt tegen hoor, dat je dat niet kunt! Maar ot: duidelijk geval van een courgette, mogelijk een black beauty. Mijn exemplaren hebben een nagenoeg identiek blad en identieke schil tekening/ kleur/ patroon. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
kiekenboerinneke Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Ah ok... een ander soort dus... M'n 2 andere planten produceren als gekken... Ik zal alvast plaats maken in m'n vriezer Nee, van een courgette kan je geen aardbei maken... ( ze staan er wel naast )
Trish1985 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Hoi forumleden! Ik heb een dringende vraag waarvan ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Het bezorgd mij namelijk flink kopzorgen! Ik hen ongeveer in april zaadjes gezaaid, deze gekocht bij de lidl en volgens de verpakking zijn het cucumbers for pickling (zie foto). Echter is de plant mooi aan het groeien, geef ik extra voeding, flink water en heb ik in de afgelopen weken steeds meer (mannelijke) bloemen erin. Deze bloeien een goede 4 uur maar schat ik. Sinds een paar dagen beginnener zelfs vruchten te vormen... maarrr... Als ik zoek op augurkplant foto's of komkommerplanten dat lijkt het niet echt op mijn plant vind ik. Mijn bloemen zijn heel groot en lijken meer op de bloemen van een courgette of meloenplant naar mijn idee. De eerste vrucht die zich aan het vormen is lijkt mij ook meer een meloen dan een augurk! En op de verpakking staat hybrid dus is het dan sowieso niet raar dat ik zoveel mannelijke bloemen heb? Ik heb niet veel ervaring met moestuinen en ik hoop dat er iemand op dit forum is die aan de plant kan zien wat voor iets het is. Even een puntje van aandacht, de zaden lijken op komkommer/augurk of meloenzaden, niet op courgette zaden. Heel erg bedankt alvast! Groetjes Trish
geertlaurent Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 ik heb 2 soorten komkommers staan. De olijfkomkommer lijkt wel een toraal andere plant dan de 2de soort en die beth alfa f1 lijkt dan weer erg op deze van u.
jcqln78 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Hallo allemaal ik heb een tijdje terug zaadjes van de vleesetende plant gekocht bij de action wij ze volgens beschrijving opkweken .. steeds in ander potje verpoten .. maar er kwam niks wat op een vleesetende plant leek uiteindelijk moesten we ze weer verpoten en nu hij buiten staat groeit hij als kool maar niks wat op een vleesetende plant lijkt verschillende mensen hebben nu al bevestigd dat onze planten geen vleesetende planten zijn .. maar nu vragen we ons af wat het wel voor platen zijn ik hoop dat iemand ons hier antwoord op wil geven? dit zijn er 5 van de 7 "vleesetende"planten van de action BVD
Aanbevolen berichten