Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dankje Geedee

Dan denk ik dat het de Excelsior is

Er zitten echt ontzettend lange peulen tussen

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Hier 2 foto's van naar ik denk, vergelijkbare of dezelfde plant van Bietje.

De 1e foto met sterk verhoute basis. Hoop dat dat een beetje te zien is.

2014-08-22-1683991408719299.02

En deze stond iets verderop bij hetzelfde tuincentrum, een iets andere aanvoer / kweker, ander label. Maar beide genoemd : grootbladige Basilicum, voor wat de naamgeving waard is.

2014-08-22-1692301408719385.04

Geplaatst:

2014082118205284971408895534.jpg2014082118205696131408895536.jpg

Hallo iedereen! De bovenstaande foto's zijn bloemetjes die op mijn boompje groeien, maar ik was er heilig van overtuigd dat ik een appelboompje had geplant. De bloemen en de blaadjes zijn echter totaal anders dan de andere twee. Heeft iemand enig idee wat dit is?

Groetjes

Geplaatst:

@bit, ja! Die lijkt er wel heel erg veel op. Ik zal deze ook eens gaan googlen!

Zo langzamerhand wordt het raadsel heus opgelost!

Geplaatst:

@ Boerinnetje; ik denk spaghetti-pompoen ; die kook je in zijn geheel en haalt er dan de draden uit, die , net als spaghetti, zelf nauwelijks smaak hebben.

Geplaatst:

Zitten er roze bloemen in die onderste plant Jane Doe ? eh weet even de echte naam niet ,mijn buurvrouw noemt het "buurmansverdriet " ehm (ff googlen hoor )

Springbalsemien heet het . Kan het dat zijn (weet niet zeker hoor ! Hoe hoog wordt de plant ??

Geplaatst:

Prunus ja. De bovenste 3 foto's in ieder geval. Kunnen volgend jaar of het jaar daarop gaan bloeien.

Wild opschot of zaailingen.

Onderste fotos zie ik zo niet.

Geplaatst:

Onderste foto@s lijken me van de heliantenfamilie. Pruimenopschot kan je verplanten..met geluk..maar is niet gemakkelijk..ik zou zelf ook zeker willen weten welke pruim het is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...