Kibas Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 Wat is dit? Weet iemand het? Het lijkt me onkruid. Staat in de kas van Nadi, waar ik een stuk van mag gebruiken.
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 Dat is stinkende gouwe. Het heeft vies geel sap dat op je vingers blijft zitten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kibas Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 (aangepast) Hum, ik twijfel. Ik ken stinkende gouwe toch net iets anders. Het blad van stinkende gouwe zoals ik het ken is iets anders, minder harig, en ik heb het nog niet als rozetvorm gezien. Ik zal eens met plastic handschoenen aan kijken wat voor sap er uit komt. Dank je! 14 september 2016 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 Ik dacht zo op het eerste oog ook Stinkende Gouwe, sap eventueel te gebruiken tegen wratten.
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 In de kas groeit het sneller en misschien wat anders op? Hier staat VEEL stinkende gouw, zowel in de kas als buiten. En hier groeien ze wel in een rozet, al gaat hij daarna de hoogte in en zie je niet meer zo'n rozet-vorm. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kibas Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 Ok, dan ga ik vooralsnog uit van stinkende gouwe en zal ik morgen een saptest doen als ultiem bewijs. Het is wel boeiend dat hij in mijn tuin helemaal niet voorkomt en even verderop zoveel..... Bedankt beiden voor het meedenken!
Kibas Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Ik heb de test gedaan: onmiskenbaar geel sap en het stinkt ook een beetje. Inderdaad stinkende gouwe dus. Fijn om te weten.
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 Het is Luzerne (alfalfa) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
StanW Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
timvk2000 Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Hoi allemaal Na terugkomst van vakantie zijn de bordjes van de zaailingen verregend. Iemand enig idee welke kruiden dit is?
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Zaailingen van de dropplant, agastache denk ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Ja, zeker weten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
oscardevos Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Even het blad tussen de vingers wrijven voor het vrijmaken van de kenmerkende geur van de dropplant
dennislp Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Gespot in Diergaarde Blijdorp, wat is dit voor bijzondere plant? > Planten kopen? Doe het bewust!
Erny Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Het lijkt op een versteende olifantendrol met Penningkruid erop.... Maar dat zal het wel niet zijn...
Ann123 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Welke tomaat kan dit zijn? Vorig jaar plantje gekregen, zaad bewaard en heb er nu enkele staan. Grote stamtomaten (halve kilo), geribbelde vruchten, groen/koperachtige streepjes, vooral veel sap (geen slatomaat, eerder een voor gazpacho), stevige planten (staan buiten).
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Zoek eens bij zwarte tomaten, bijvoorbeeld ananas noir, noire de crimee enz: https://www.google.com/search?q=zwarte+tomaten&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqt_O_-bbPAhWsAsAKHftMBGoQ_AUICCgB&biw=1366&bih=610#tbm=isch&q=vari%C3%A9t%C3%A9+de+tomates+noires We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ann123 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Goeie tip! Had nooit gedacht op zwarte tomaat te zoeken. Voor mij zijn ze nl rood, groen, koper. Maar naast een gewone rode tomaat zijn ze inderdaad bruinig. Ik denk dat het te zoeken is in de richting van 'chocolate stripes'. Die wordt omschreven als een vroege buitentomaat dus dat kan kloppen. De 'red and brown boar tomato' lijkt er ook op maar is vleziger (minder waterig).
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2016 Geplaatst: 1 oktober 2016 De Red and Brown boar lijkt er inderdaad op, had ik ook ooit eens ( kan de foto nog niet vinden) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rogerde Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 Allen gegroet. Kan iemand me soms zeggen hoe de hierbij gevoegde onkruiden (fotos) noemen ?Ik stel de vraag omdat ik hoop zo te kunnen vaststellen welke soort bodem ik heb ... zuur/basis enz ...hartelijk dank op voorhand voor alle reacties.
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 Volgens mij boterbloem en (grote)weegbree. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
weknow Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 Zelfde diagnose als Jorieke. Beide bepaald geen indicatoren voor bijv. zuurgraad van je bodem, maar heel algemene wilde planten (onkruiden )die het vooral op vaste en wat dichtgeslagen bodem(en bijvoorbeeld veel belopen paden) van andere eventuele concurrentie zullen winnen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Schuli Geplaatst: 11 oktober 2016 Geplaatst: 11 oktober 2016 Sinds kort zit ik op moestuinforum en kijk steeds meer in mijn eigen tuin dat me nooit eerder is opgevallen zoals deze vrucht of bes ik weet niet hoe je het noemt in het voorjaar heeft deze struik witte grote bloemen
speets Geplaatst: 11 oktober 2016 Geplaatst: 11 oktober 2016 Dat is een Gaultheria procumbens. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten