appel@perenboom Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Pompoenachtige..mmm harig nogal, ik twijfel over zo`n langwerpige flespompoen. Of butternut. Heeft hij al bloemen gegeven?Is de bloem oranje is het pompoen of sierpompoen. Zodra ik een bloem zie, meld ik mij weer. Alvast bedankt!
Sin Fronteras Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Ezelsbruggetje voor Knopig Helmkruid: als je het blad kneust ruik je een typische brandlucht. Brand > brandweer > helm Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Erny Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Oh, das interessant... ga ik volgende x gelijk testen.
max1193 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Wie weet wat voor plant/ bloem dit zou worden? Het zaadje: Deze zat in een mix wildbloemen voor bijen. Helaas is hij verbrand bij het naar buiten gaan alleen ben ik nog wel erg benieuwd naar wat het had kunnen worden.
speets Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Is een bonensoort. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bit Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Lupine heeft 'peulen' ( rond ) , en bonen, zijn 'bonen', zoals deze. Maja. Heel veel planten/ bomen enz. hebben 'bonen' als zaden hoor. Ik zie het zo niet.De vraag over 2 weken nog een keer stellen als er wat echte blaadjes zichtbaar zijn.
Ann123 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Staat er geen lijst van bloemensoorten op je zakje?
ADOPEG Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Er komen mooie bloemen aan, zei de buurvrouw, donateur van deze struik. Maar welke naam zal ze erbij gezegd hebben? Het gaat natuurlijk niet om de framboos, maar om de struik met wilgachtig blad en de bloem. ~ Vita rosa est ~
greenchitect Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Ik zag deze planten in iemand zijn tuin en vond ze wel leuk. En ze geurde lekker. Weet iemand welke planten dit zijn? Dan ga ik ze ook in mijn tuin zetten ^^
Jorieke123 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Stokrozen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 @ADOPEG : Cistusroos. Zijn vele cultivars van, welke dit is, moet je zelf even googlen. @Greenchitect. Dat een Stokroos geurt is helemaal nieuw voor mij De plant heeft als geheel wel een eigen geur wel, zoals de tuingeranium ook z'n eigen geur heeft, maar de bloemen zelf ? Wat ruik jij er in ?
ADOPEG Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Bedankt, lijkt verdacht veel op Cistus purpureus 'Betty Taudevin'. Zo lekker snel zijn jullie altijd. ~ Vita rosa est ~
max1193 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Lupine heeft 'peulen' ( rond ) , en bonen, zijn 'bonen', zoals deze. Maja. Heel veel planten/ bomen enz. hebben 'bonen' als zaden hoor. Ik zie het zo niet.De vraag over 2 weken nog een keer stellen als er wat echte blaadjes zichtbaar zijn. Helaas is hij dood gegaan , dus het blijft een raadsel dan denk ik. Helaas geen namenlijst op de bus. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Mellie Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Iemand enig idee wat hier groeit? Het lijkt uit een heel klein boonachtignzaadje te komen. Hier de zaailing
speets Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 Wild guess: spinazie? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mellie Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 Hmm, denk het niet. Ik heb dat nl helemaal niet in een bakje gezaaid....
Hermen Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Heeft wel iets weg van zaailingen van snijbiet Mellie!
Mellie Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 (aangepast) Eeh... inhoud niet beschikbaar??? Edit: mijn post is weg en de tekst 'inhoud niet beschikbaar' staat er ook niet meer in. Wat ik wilde 'zeggen': snijbietzaailingen zien er toch meer uit als bietjes. Ik laat ze maar even groeien. Ben benieuwd welke verrassing eruit gaat komen...! 3 juli 2017 aangepast door Gast
ADOPEG Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Iemand een idee bij deze mooie geel bloeiende plant met heel aparte, paarsige meeldraden? Hier een overzichtsfoto: En nummer 2.: ~ Vita rosa est ~
Mariekeenfrance Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Hallo ik heb in het voorjaar deze plant gekocht, maar weet niet meer welke het is. Weet een van jullie het? Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Aanbevolen berichten