Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Pompoenachtige..mmm harig nogal, ik twijfel over zo`n langwerpige flespompoen. Of butternut. Heeft hij al bloemen gegeven?Is de bloem oranje is het pompoen of sierpompoen.

Zodra ik een bloem zie, meld ik mij weer. Alvast bedankt!

Geplaatst:

Wie weet wat voor plant/ bloem dit zou worden?

y4mjArAqG4mVJoMZFoX55I2OFf6uqABsW-9LMKGQGpB3rHEoxMUSPm8wo23ij_NSuMNEjE9C_oMlofJKsMhbqsvApuX-7XwS0fxYd6dSyeT5jcPhBPwzAOY4NlwFEZLvuMc4J0Jb_VyQdLXwCuBQ5UuSGskYCLfsUu17uY4ZOqEcbZXqBebkGxvSAHVTJnhocq3rs_KT7bNo2TGo6L-F50U-A?width=371&height=660&cropmode=none

Het zaadje:

y4mjj4XbCCeuSCjiTH2atkb6BQO3x5rYpoCMtIYrlXAvbu1gJ9ApQ9ZQxXkuWsKhZ536lqTmsX1QPHBqd2yyHy2_2bUgdUhYFM3jJWeJxR-38nCAoKhTa_3n49KXkfXaHbafFT7MDTF7K0UgkvHVi6hyrtFe3es0JRLWKKNDGHSMKJttsfu6mgDGJdrjtyXVlp_-AVqqHYO0GPSEZug8gWzFw?width=660&height=370&cropmode=none

y4mNLchWhzZxxEnfwVYZW1lCOAmvzySs7kjSt1cDP0DyGgUsMZFattxp4jmN0GtxUR9qD-qtQ2AqKMI1_cXdBlqGEe0CJ4q0RAnFUQ1DSb_sxRRgjTko1f7JcvssrH2dT9J-wce-M__wtftBsgyoYZIa1uDyl-jF-YDN2eNAChNgNdxeCFf-bfhy5c5fHGONhgKTGuRYqaF96yfjWn3KGHl8A?width=660&height=372&cropmode=none

Deze zat in een mix wildbloemen voor bijen. Helaas is hij verbrand bij het naar buiten gaan alleen ben ik nog wel erg benieuwd naar wat het had kunnen worden.

Geplaatst:

Lupine heeft 'peulen' ( rond ) , en bonen, zijn 'bonen', zoals deze. Maja. Heel veel planten/ bomen enz. hebben 'bonen' als zaden hoor. Ik zie het zo niet.

De vraag over 2 weken nog een keer stellen als er wat echte blaadjes zichtbaar zijn.

Geplaatst:

Er komen mooie bloemen aan, zei de buurvrouw, donateur van deze struik. Maar welke naam zal ze erbij gezegd hebben?

2017-06-16-1633061498740847.22

2017-06-16-1623241498740850.22

Het gaat natuurlijk niet om de framboos, maar om de struik met wilgachtig blad en de bloem.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

@ADOPEG : Cistusroos. Zijn vele cultivars van, welke dit is, moet je zelf even googlen.

@Greenchitect. Dat een Stokroos geurt is helemaal nieuw voor mij De plant heeft als geheel wel een eigen geur wel, zoals de tuingeranium ook z'n eigen geur heeft, maar de bloemen zelf ? Wat ruik jij er in ?

Geplaatst:

Bedankt, lijkt verdacht veel op Cistus purpureus 'Betty Taudevin'. Zo lekker snel zijn jullie altijd.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:
Lupine heeft 'peulen' ( rond ) , en bonen, zijn 'bonen', zoals deze. Maja. Heel veel planten/ bomen enz. hebben 'bonen' als zaden hoor. Ik zie het zo niet.

De vraag over 2 weken nog een keer stellen als er wat echte blaadjes zichtbaar zijn.

Helaas is hij dood gegaan , dus het blijft een raadsel dan denk ik. Helaas geen namenlijst op de bus. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Geplaatst: (aangepast)

Eeh... inhoud niet beschikbaar???

Edit: mijn post is weg en de tekst 'inhoud niet beschikbaar' staat er ook niet meer in. Wat ik wilde 'zeggen': snijbietzaailingen zien er toch meer uit als bietjes. Ik laat ze maar even groeien. Ben benieuwd welke verrassing eruit gaat komen...!

aangepast door Gast
Geplaatst:

Iemand een idee bij deze mooie geel bloeiende plant met heel aparte, paarsige meeldraden?

Linked Image

Hier een

overzichtsfoto:

Linked Image

En nummer 2.:

Linked Image

~ Vita rosa est ~
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...