angela († maart 2025) Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Daar heb ik net nog een zakje zaad van in mijn handen gehad maar weet de naam niet meer
nod Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Bladeren komen niet overeen ik denkhet niet. Enkel idioten herzien nooit hun mening
speets Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Nod wil alleen horen dat het hennep is "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
nod Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 inderdaad cleone ik had gisteren blijkbaar een verkeerde afbeelding gekregen op google. Met kattensnor was het dit keer wel raak.Bedankt voor de hulp. Enkel idioten herzien nooit hun mening
speets Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Om nog meer verwarring te voorkomen: Cleome "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
jootje Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Ik ben wat kruiden aan het drogen en dit heb ik vandaag van de grote tuin meegenomen. Dille....althans, dat dacht ik...geplukt... Maar het ruikt niet en heeft ook geen smaak....behalve een gras smaak. Ooit een keer gezaaid op de tuin en kwam nu spontaan op. Maar ehh....wat. Is het?
jootje Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Hmmm.....ooit wel gehad.....er staan nog wat van die takjes, ik laat ze staan, kijken wat het word. Bedankt!
speets Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Jootje, ik kan het niet goed zien, maar zijn die stengels nou geleed? Staan die 'blaadjes' in kransen? Zoals in equisitum? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Roelie Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Lijkt op heermoes. Equisetum avense.Is niet zo'n heel groot probleem wat giftigheid betreft al zou ik het niet in mijn hooi willen zien.Wel oppassen dat het niet onverhoopt lidrus (Equisetum palustre) is. Je kunt het verschil zien door een takje door te snijden.Avense heeft op het snijvlak een groot gat in het midden en kleintjes erom heen. Palustre net andersom, klein gaatje in het midden, grote eromheen.
timvk2000 Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Zou t niet asperge loof kunnen zijn? Of venkel maar dan moet t wel naar anijs ruiken
appelvrouw Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Asperges is ook het eerste wat ik dacht Jo...Naar anijs ruiken Tim? dat weet ik niet. Maar asperges hebben dunne harde stengeltjes, cosmea is zachter en sappiger. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Speets, blaadjes staan niet in krans vorm. Asperge heb ik zelf ook aan gedcht, maar dit staat op een stukje wat pas sinds dit seizoen een moestuinvak is, voor die tijd was het gras. Maar ik had dus alleen de bladeren geplukt, de " plant" zelf staat er nog.....laat ik ook staan, ik kom hier later nog op terug!
henkg Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Wat is dit?Parasol-achtige bloempjes, Blad klein en heel laag, plat op de grond. Staat -samen met wat klaver-achtigs- in een grote pot met echte laurier. 2025_teeltlijst (.xlsx)
ADOPEG Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Een mos... Verder kom ik even niet ~ Vita rosa est ~
Luig81 Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Dat klaver achtige lijkt mij gehoornde klaverzuring (oxalis cornuta)
ADOPEG Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Als we parasolachtig nu eens parapluachtig noemen, is parapluutjesmos (Marchantia polymorpha) een heel logische kandidaat. ~ Vita rosa est ~
henkg Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Dank. Parapluutjesmos dus. Ik noemde de vorm parasol. Met een wat minder zonnige blik zou ik heel misschien zelf de naam hebben kunnen vinden.En, ik noemde het "bloempjes". Oei, mossen hebben geen bloempjes ... Alleweg: het woekert absoluut niet, ook niet in die ene pot. Gewoon erg leuk spul, dat mag blijven. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Frans Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Ik ben zijn naam kwijt. Dit voorjaar gekocht bij de Aldi in de vorm van een rizoom geloof ik (ik weet het niet meer zeker) en daarna in pot geplant. Wat ik wèl nog weet is dat het een vaste plant voor in de vollegrond zou zijn die na afsterven ieder voorjaar weer terug komt. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
speets Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Hemerocallis, daglelie. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten