Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dank je wel Stan en Thea. Zijn hier ook mensen die dat ook hebben met hun laurier? Zou ik daar eventueel een foto van mogen zien?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat lichtere blad kun je inderdaad gewoon wijten aan het feit dat het jong blad is. Worden de bladeren niet mooi donkergroen later , dan heb je chlorose aan de hand. Dat is dan het gevolg van jouw type grond. tekort aan..... overschot aan ..... etc.

Is de Laurier nú zo lichtgroen nog ( lang doorgegroeid , lang mest gehad , verkeerde moment gekocht van de kweker oid, dan is hij wel erg vorstgevoelig. )

• 2 weeks later...
Geplaatst:

IMG2014120611285322641417902929.jpg

Honingbes (Lonicera kamtschatica ) of een Amerikaanse blauwe bes (Vaccinium Corymbosum)?

Volgens de verkopende partij zou het de eerste moeten zijn , maar omdat een ervaren tuinier dacht dat het Blauwe Bes (of een andere Vaccinium) kon zijn EN omdat ik bedenk dat een beetje Honingbes allang zijn blad zou hebben laten vallen rond deze tijd ben ik ernstig gaan twijfelen.... Wie hakt de knoop door?

Geplaatst:
Zijn hier ook mensen die dat ook hebben met hun laurier? Zou ik daar eventueel een foto van mogen zien?

l180851417952340.JPG

l227301417952347.JPG

Oud blad

l363641417952353.JPG

Relatief nieuw blad

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Hallo,

ik ben aan het verbouwen, waardoor onze tuin al een paar maanden ligt te verkommeren... Hierdoor heb ik veel 'on'kruid, die soms echt prachtig is.. Zoals de volgende foto , deze vind ik echt speciaal en ik heb er 3 van in de tuin... nu alleen hopen dat het niet de pest is ..Iemand die weet wat het is?

2014120613320081401420446224.jpg

Een ware prutser/beginneling :P

Geplaatst:
ik heb er 3 van in de tuin... nu alleen hopen dat het niet de pest is

Dat valt wel mee Is een vrij zeldzame wilde plant in Nederland en ook tuinplant. Maakt wortelstokken of kan zich licht uitzaaien. Staat graag op luchtige, goed doorlatende grond in volle zon (zegt misschien iets van je tuin?!) en verwildert soms op stukjes waar gewerkt is, tussen puin en zo. Zal waarschijnlijk nog een wortelstok gezeten hebben of zaden weggeschoten (letterlijk, met een flinke knal bij deze soort) ergens in de omgeving?

Als je ze uittrekt, zijn ze weg. Dus geen echt lastig onkruid (Als het dat al is), gewoon een plantje dat zich in je wat verwaarloosde tuin blijkbaar goed voelt. Is wel gifig (zoals vele plantjes in je tuin).

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

ooh ,dank je wel voor zo vlug te antwoorden!

Dan vind ik hem eigenlijk stiekem wel leuk, en laat ik ze lekker staan... Mijn tuin is inderdaad zandgrond en gericht op het zuiden..

Ik heb het eens opgezocht en deze maakt inderdaad een plofgeluid, nu hopen dat ik ze zal horen deze zomer...

Een ware prutser/beginneling :P

Geplaatst:

Ik kreeg voor kerst deze plant, maar de gever wist niet welke het was en hoe ik hem moet verzorgen. Hebben jullie een idee?

IMG053877571420546821.jpg

Geplaatst:

goedemiddag,

aan de bladrand te zien is het volgens mij een Aechmea ( kokerbromelia ). Het is geen Aechmea fasciata ( gaafrandig blad ).

m.v.g.

Hans.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Elk voorjaar koop ik een paar planten met de oranje bloemetjes, iets boven de etageplant op de foto, en daar heb ik ditmaal zaad uitgehaald voor komend voorjaar. Ze bloeien de hele zomer in de zon en nog maar een week of wat geleden stierf de laatste af. Het blad staat er nu nog, zij het deels verwelkt. Ik weet dat ze uit Afrika komt, maar de naam zou ik er graag bij willen weten.

Afb-30669561421584352.JPG

Afb-302a14981421584680.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Herderstasje, komen kleine witte bloemen in.

edit2:

Hoe kom ik erbij.

Het is pratia angulata.

aangepast door Gast
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Wat is dit (on)kruid?

IMG108851311423935068.JPG

Afgelopen najaar uit een gekregen pot met stek weggeplukt. Niet opgeruimd, heeft tot nu toe midden op een grote grindtegel gelegen, en het leeft nog steeds! In de pot zit dat spul ook nog. Ik twijfel daarom om die stek uit te planten: dat spul wil ik echt niet overal in mijn tuin.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik heb een pot met plantje gevonden in een plantsoentje. Het zag er wat triest uit, maar na een watergift begonnen de bladeren toch alweer mooi omhoog te komen. Omdat ik de pot wil gebruiken wil ik de plant ergens anders plaatsen, ik herken het alleen niet in z'n winterkleedje. Iemand anders een idee?

T-20150217-02.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...