Bertus Geplaatst: 14 juli 2018 Geplaatst: 14 juli 2018 @Bastiaantje.Gezien de dikte van het blad en de grove nerf lijkt het op een (uitgebloeide) Medinilla Magnifica.Edit: een kamerplant met roze bloemtrossen in de periode november - februari.
ADOPEG Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Maar Medinilla heeft twee bladeren overstaand op een stengel, terwijl deze bladen allemaal aan een stengel uit een punt komen. ~ Vita rosa est ~
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Cupcake die dahlia heb ik ook gehad inderdaad gewoon te koop bij het tuincentrum die van mij kwamen van de welkoop/petsplace/boerenbond Heet Haley jane.Als ziet hij er op de verpakking iets anders uit dan in het echt, maar dat is volgens mij normaal
Lindsey W Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Ik twijfel of dit nu pompoen,meloen of iets anders is.
roeier Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Lijkt op pompoen in elk geval. De tekening is die van courgette, maar met deze rankende groeivorm zal het eerder een pompoen zijn.Of het lekker is is afwachten. Eerst een klein stukje proeven als het zover is, en als het niet smaakt beter niet eten.
Erny Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Is handig als je volgend x een foto van de gehele plant plaatst. Maar gezien ook ik denk een rank over de grond te zien lopen denk ik dat dit waarschijnlijk een pompoen is.
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Ik dacht zelf een kweepeersoort maar ik ken er geen met deze kleur?
Bit Geplaatst: 20 juli 2018 Geplaatst: 20 juli 2018 Toch wel hoor. Als je op 'chaenomeles vruchten' googled, komt deze ook voorbij. Je hebt er meerdere in. de Chaenomeles japonica, maar ook de Chaenomeles sinensis, de nivalis, de.... etc.
Amrutten Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Veronica soort, google maar eens en kijk bij afbeeldingen.
jootje Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Ben bang dat mijn gekochte spruitplanten toch echt spitskolen zijn.....joepie...12 spitskolen. Dus je had gelijk, Angela!
Rogier Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 100 % een Veronica soort... vermoedelijk spicata...
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Ben bang dat mijn gekochte spruitplanten toch echt spitskolen zijn.....joepie...12 spitskolen. Dus je had gelijk, Angela! Ook lekker maar nu? Ga je nieuwe plantjes kopen?
Elmigo Geplaatst: 29 juli 2018 Geplaatst: 29 juli 2018 Sinds kort staan er een aantal nieuwe bomen in onze buurt. Vind ze erg mooi! Nu begin ik wel benieuwd te worden naar wat voor soort dit is... iemand enig idee misschien? Ze staan op het moment ook in bloei.
Zomerjas Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 ik heb vorige maand een nieuwe volkstuin gekregen. Er stonden twee, ik dacht pompoenplanten, op de tuin. Echter nu een er van vruchten begint te maken vraag ik me af of het wel een pompoen is en eetbaar. Weet een van jullie wat dit is voor soort?
Patrijs Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 Welkom, Zomerjas.( al weet ik bijna niet meer wat dat is) Kijk even hier. De moestuin van Patrijs
Zomerjas Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 dank je. ik ga er morgen maar gewoon eens een open snijden.
Cupcakeje Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 is dit duizendblad die je in de thee kan gebruiken ?
roeier Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Sorry, ik weet bovenstaande niet, misschien proefondervindelijk er achter komen of het als theeplant voldoet? Ik had net zelf een paar waarvan ik graag de naam zou weten. Rondom de Martinikerk in Franeker zijn bloemetjes verschenen, erg leuk. Het plan is ontworpen door Piet Oudolf, en valt online te vinden: http://11fountains.nl/piet-oudolf-ontwerpt-nieuw-park/.Maar ook met dat plan erbij kan ik sommige bloemen niet identificeren, misschien dat er ook wel aanpassingen zijn geweest t.o.v. het originele plan, of de mij onbekende bloemen vallen misschien onder de éénjarigen die tussen het plan voor de vaste planten zijn gestrooid? Twee bloemetjes: Die tweede foto is niet zo goed, hier is een detail uitvergroot:
Amrutten Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 De bovenste foto is een nicotiana soortDe onderste is een zinnia
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 CC ik denk het wel, ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn..ziet er wel heel erg uit als duizendblad (Achillea millefolium) in ieder geval net zoals de mijne. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten