Annemie Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Ik vind het op beuk lijken. Maar weet absoluut niet zeker of dat het ook echt is.
Stan Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Het heeft erg veel weg van Zelkova carpinifolia ('Verschaffeltii') maar, 100% zeker ben ik niet.De haren op de takken en de gezaagdheid van het blad doet mij komen tot de Zelkova. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 @ Stan . De reden waarom ik denk dat dat m niet is, is het volgende. Als je een takje van de Zelkova bekijkt ( eenjarige jonge tak dus ), dan zie je heel kenmerkend een zigzag-patroon van blad naar blad. Het gaat heel licht van links naar rechts en na het blad meer naar links en dan weer naar rechts. Als je snapt wat ik bedoel. Els heeft dat niet. Daar kom ik op uit. Met dien verstande, dat het blad veels te gezaagd is. Wel denk ik dat het een zaailing moet zijn ( zo tussen de aardbeien ) en dus een gewone boom. Een Olm ? Ik hou het op een Iep. Hollandse iep. Boom die ik eigenlijk slecht ken. Ook een reden ( belachelijke reden natuurlijk ) En dit boompje zie je niet dagelijks.
Stan Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 @bit o.a. deze foto eens bekijken : http://www.hkolster.nl/home-nl/+fotobestanden/+zelkovacarpinifoliaverschaffeltii1.htm.En een iep heeft geen behaarde takken. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Oké. Ook even gegoogled. Geen iep. Geen Olm. Geen els ook ? ( ik kan geen elzen vinden met iets behaarde takken nee ) ( maar is die er ook niet ? ) Dan pas ik.
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik heb er ook 1: Heerlijk geurend, vaak te vinden in van die lelijke gemeente-bosjes. Ze stonden vroeger ook bij mijn ouderlijk huis in de buurt, want als ik ze nu ruik dan denk ik meteen aan spelen in de bosjes Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Boerinnetje40 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 @Stan, Annemie en Bit,Ik geef het ook op! Maar wel bedankt voor het meedenken.De mysterieuze plant staat nu te stekken,ben benieuwd of hij wortels maakt.Zo ja, dan krijgt ie gewoon een mooie nieuwe plek.
Boerinnetje40 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 @Jorieke: de bloesem doet me denken aan de meidoorn maar het blad is anders.
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ja, de bloemetjes zijn ook kleiner en fijner dan die van meidoorn denk ik. Meer zoals die van vlier. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik denk spirea(spierstruik) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 ja volgens mij ook spirea, waarom zou die "spierstruik" heten? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Gwen Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 @boerinnetje040: Ik dacht meteen aan een jonge (struik)hazelaar. Die groeien makkelijk en vooral hard.
Stan Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Spirea van Houtii zo te zien aan de bloemen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Echt? Het zijn meer schermen dan trossen... en ik zie toch vooral trossen als ik daarop google. Hmm... even wat meer foto's bekijken via google.. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 @Jorieke Kijk dan even bij de spirea arguta dat zijn pluimen en de bumalda is wel met scherm maar, roze. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik wil niet heel koppig lijken hoor Maar volgens mij is een spirea kruid-achtiger qua blad en takken. Dan deze struik. Dit zijn echt harde stevige takken die omhoog staan. De bloemen staan bij 'mijn' struik in schermen, niet in van die trossen/pluimen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik ken hem ja. Niet altijd helemaal wintergroen, iets met "Bride" in de hybride naam. Maar ik kom maar niet op de naam Langere naam , beginnend met een E. E ..... sia.. ??Men. wat is dat lastig zegIk ga even googlen Edit. Nee. Is het niet gewoon een Ligustrum ? Ligustrum japonicum bv ??
Bit Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Die zocht ik ja . Super Dennis. Maar omdat iemand het hier over een gemeente-tuin-struik had. Lijkt mij die Liguster ook een optie.En die Exchordia ( ik kan nu al niet onthouden hoe dat ding heet, nooit gekund, nooit die struik gehad ook ) geurt ook helemaal niet dacht ik ?
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Bloemen(blaadjes) van die Exochorda zijn te groot. De bloempjes van 'mijn' struik zijn per stuk zo groot als die van bijv. vlier. De foto waar vooral bloemen op staan, is van vrij dichtbij genomen. Ik heb al een hele lijst met struiken door zitten spitten op verkoop-sites... waar je aan kunt vinken dat de bloemen wit zijn (anders is de lijst wel heel lang), maar ik kan hem maar niet vinden. En dat terwijl het toch een vrij algemene struik is volgens mij. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
harmony Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 @ Jorieke, als het in gemeentegrond staat, bel dan de gemeente eens
Conny Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Jorieke is het deze ???http://www.arenalokaal.nl/nieuws/archief/612-gemeente-bestrijdt-amerikaanse-vogelkers-in-herperduin.html Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
marcostuin Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 (aangepast) Volgens mij is het een vuurdoorn in bloei , er komen later gele/ oranje / rode balletjes/besjes aan. ik herken hem meteen want ik heb hem zelf ook, en die van Conny is een andere. 20 juni 2013 aangepast door Gast
Conny Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Volgens mij heb je gelijk Marco.Ik ben trouwens Conny met Y.Er is namelijk ook nog een andere Connie, maar dan met IE. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Aanbevolen berichten