Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Het heeft erg veel weg van Zelkova carpinifolia ('Verschaffeltii') maar, 100% zeker ben ik niet.

De haren op de takken en de gezaagdheid van het blad doet mij komen tot de Zelkova.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stan . De reden waarom ik denk dat dat m niet is, is het volgende. Als je een takje van de Zelkova bekijkt ( eenjarige jonge tak dus ), dan zie je heel kenmerkend een zigzag-patroon van blad naar blad. Het gaat heel licht van links naar rechts en na het blad meer naar links en dan weer naar rechts. Als je snapt wat ik bedoel.

 

Els heeft dat niet. Daar kom ik op uit. Met dien verstande, dat het blad veels te gezaagd is. Wel denk ik dat het een zaailing moet zijn ( zo tussen de aardbeien ) en dus een gewone boom. Een Olm ?

 

Ik hou het op een Iep. Hollandse iep. Boom die ik eigenlijk slecht ken. Ook een reden ( belachelijke reden natuurlijk ) En dit boompje zie je niet dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Ook even gegoogled. Geen iep. Geen Olm. Geen els ook ? ( ik kan geen elzen vinden met iets behaarde takken nee ) ( maar is die er ook niet ? )

 

Dan pas ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken hem ja. Niet altijd helemaal wintergroen, iets met "Bride" in de hybride naam. Maar ik kom maar niet op de naam Langere naam , beginnend met een E. E ..... sia.. ??

Men. wat is dat lastig zeg

Ik ga even googlen

 

Edit. Nee. Is het niet gewoon een Ligustrum ? Ligustrum japonicum bv ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zocht ik ja . Super Dennis. Maar omdat iemand het hier over een gemeente-tuin-struik had. Lijkt mij die Liguster ook een optie.

En die Exchordia ( ik kan nu al niet onthouden hoe dat ding heet, nooit gekund, nooit die struik gehad ook ) geurt ook helemaal niet dacht ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloemen(blaadjes) van die Exochorda zijn te groot. De bloempjes van 'mijn' struik zijn per stuk zo groot als die van bijv. vlier. De foto waar vooral bloemen op staan, is van vrij dichtbij genomen.

Ik heb al een hele lijst met struiken door zitten spitten op verkoop-sites... waar je aan kunt vinken dat de bloemen wit zijn (anders is de lijst wel heel lang), maar ik kan hem maar niet vinden. En dat terwijl het toch een vrij algemene struik is volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...