Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Jorieke. Denk dat we het maar op die vuurdoorn houden hoor. Inderdaad een gemeente-perk-struik. Heb even langer gegoogled, want was het er niet gelijk zo mee eens, maar denk inderdaad dat we daar op uit komen.

 

@marcostuin : hier een afbeelding van de vlier, blad en bloesem.

 

sambucus-nigra-372271371791090.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurdoorn zou best eens kunnen... Ik kan me geen besjes herinneren aan de struik, maar het kan maar zo dat ik die gewoon vergeten ben

De struiken van de foto staan ergens waar we stoeptegels hebben opgehaald, dus ik kan er ook niet even gaan kijken als het besjes-tijd is. En echt 'doorns' zaten er niet op, misschien wel een soort van stekelige takjes. Met hier en daar nog een blaadje zeg maar. Ik ga er eens verder op zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook wel naar die doorns gezocht, en er toch dacht ik wel een aantal gezien op de foto's. Niet veel, geef ik toe. Ik blijf ook twijfelen. Maar die Spirea zie ik eigenlijk echt niet. Dit is veel harder hout op de foto's, dat zie je zo. Harder hout : houtiger, meer struikiger. ondanks het vele jonge schot.

 

Wat kunnen identificatie-vragen moeilijk zijn zeg !! ( wel leuk )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin te twijfelen aan mijn eigen antwoord...het blad is ook wat anders dan mijn spirea..het zou een vuurdoorn kunnen zijn..als ie doorns heeft..maar èh, de vuurdoorns gaan de lucht in toch?Tegen een gevel oid?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Mystery Plant in mijn collectie staan waarvan ik echt niet meer weet wat het is...

 

Het lijkt op sla, maar ik weet dat het geen sla was omdat ik de zaadjes juist heb gekocht omdat ik wat anders dan sla erbij wilde hebben (ik had toen al 3 sla-bedden en vond dat genoeg). Het is in ieder geval een groente of kruid.

 

Weet iemand wat het wel is?

 

2013062112245084941371810529.jpg

 

2013062112251433881371810551.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha.. we gaan maar door he ?

 

Niet zozeer het bloemetje maakt dat ik niet aan spirea denk: het blad, de tak. Veel houtiger / steviger / harder / dikker blad / wintergroen-achtig ( zoals liguster en ook vuurdoorn )

Misschien zitten we er helemaal naast. En hadden ze een zeer gulle / ruimhartige / bevlogen groen-ambtenaar in Zelhem ?

 

@ Stan. Nee, helaas. Jorieke heeft deze struiken niet bij huis staan.

@ Jorieke ? Staan ze wel in het dorp daar ? Dan gaan Stan en ik ( en wie dan ook ) wél zeker even kijken !!

 

Vanmiddag bij de Intratuin ook echt behoorlijk naar gezocht. Die hadden best wat staan op dit gebied. Maar nee helaas. Niets gevonden. Ik kom met een week bij een goede kweker ( Esveld ). Ik zal hem eens vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik heb net iemand ge-pb-t maar ik kan het hier even niet laten. @Bit, ik zie nu op de onderste foto i.i.d. doorens. Het zijn er niet veel maar ze zijn er wel. Dus spirea nee .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja. Dat is óók zo'n ding die mij doet twijfelen aan alle opties die voorbij kwamen. Je zei al, dat het de geur was die jou zo opviel.

Geur. Iets wat geurt is al helemaal iets wat ik zou moeten kennen ( ik kan dat dus niet hebben he ? ) . Vuurdoorn geurt niet echt dacht ik eigenlijk, niet echt. Spirea toch ook nauwelijks. Liguster kan geuren ( de Ligustrum japonica kent een goed geurende var. = niet de gewone liguster ) maar om nou te zeggen echt een aanwezige geur ?

 

Men. wat is dit erg zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...