Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Hallo Bit,

 

Ik heb een paar plantjes die ik niet ken, kan jij me er mee helpen ???

sam543814711372548878.JPG

Het is het plantje met de blaadjes aan de stengel tegenover elkaar.

Als het nodig is trek ik de onkruidjes ernaast uit om een betere foto te maken.

sam544362261372549171.JPGsam544463691372549172.JPGsam544555341372549174.JPG

Ik vermoed dat ik deze op de Moestuinforumdag gekregen heb maar ik weet het niet zeker.

 

Nou Bit alvast bedankt,

Conny.

 

P.S. Als er andere forumleden willen reageren dat mag ook hoor.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me gewoon vogelmuur ?

Of bedoel je de plantjes ernaast ? Lijken me zaailingen van de weegbree.

 

De 2e foto doet me alleen maar vanwege de bloem, denken aan een Tanacetum soortje, maar ken ik niet. Weet ik niet.

 

PS. Conny. ( niet rot bedoeld verder hoor ) Dit is niet mijn topic he ? Echt niet. En gaat het niet worden ook. En inderdaad doet het mij aanspreken anderen twijfelen of ze wel kunnen reageren.

Nou aub. Reageer !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even helemaal ver teruggebladerd tot ik deze weer tegenkwam:

 

Weten jullie deze ook?

 

1) Op de voorgrond, vóór de tuinboon, knoflook, veldsla.

 

buitendoen16957031368959576.jpg

Deze werd dacht ik niet herkend, ziet er nu zo uit:

 

buitendoen28877081372600238.jpg

Iemand zei dacht ik mosterdkruid, klopt dat? Een vriendin zei kaardebol, klaroen of kardoen??? Maar dat lijkt me niet. Is opgekomen na het zaaien van rucola. Zelf heb ik geen idee.

 

2) Midden, rode bladnerf en steel, waarschijnlijk zaad uit vogelvoer. Ik had hier lavatera gezaaid, maar zeker oud zaad of zo, er groeit van alles behalve lavatera.

 

buitendoen17187581368959650.jpg

En Jorieke gaf het antwoord, heb ik daar overheen gelezen? Het was inderdaad boekweit. Ze staat er nog:

 

buitendoen29085661372601243.jpg

 

En is dit nou de yakon? Ik ben het etiket kwijt...

 

buitendoen29125571372601210.jpg

 

... of dit?

 

buitendoen29294561372601425.jpg

 

Ik had voor het eerst namelijk crosne en yakon, geruild op de MTFdag. De crosne herken ik, maar de yakon was ik tijdelijk uit het oog verloren.

 

Als een van de laatste twee yakon is, dan wil ik ook graag weten wat de andere plant is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1e foto (na je vraag over Yakon) is de Yakon. Die andere kan ik zo niet benoemen... ziet er wel bekend uit maar er schiet me niets te binnen.

Het plantje voor de tuinboon is iig geen mosterdkruid. Misschien Jakobskruiskruid? Ken ik ook pas net, iemand anders wees me er op dat het in mijn voortuin staat. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het blad nou echt hetzelfde is. Volgens mij zijn er wel wat meer planten die op deze lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn kneuterige bordertje bij het huisje van allerlei bloemigs uitgeplant. De slakken hebben de rest opgegeten maar deze vonden ze duidelijk niet lekker, dus die is gaan bloeien. Maar nu is het totaal iets anders dan ik verwachtte (verkeerde stift gebruikt op stokjes dus naam is weg). Ik dacht dat dit de Celosia zou worden...

 

img105886881372619200.JPG

 

img105763601372619194.JPG

 

img105922861372619206.JPG

 

Gezien de slakken ze niet moeten is het misschien een idee om m'n hele tuin ermee vol te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

... ... De laatste foto denk ik aan de egyische vergeetmeniet.

 

Ik heb inderdaad nog steeds de stekelloze braam voor je klaarstaan, de egyptische ui voor mij staat nog bij Erny en er komt maar niets van om de ruil eens af te ronden. Dat bedoel je toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2013-06-22%2019.05.08.jpg

 

Dat moet iets zijn van een sla-achtig iets, want ik kan me niet voorstellen dat ik de zaadjes anders zo dicht op elkaar zou zetten.

Maar het lijkt beslist niet op sla?

Zie nog geen antwoord, of lees ik er overheen?

 

Snijbiet waarschijnlijk! En als het snijbiet is.. Zou een deel er uittrekken i.p.v. afnsijden als ze blad hebben. Staat denk ik alsnog vrij dicht op elkaar namelijk.

 

 

Ik heb vandaag alles nagelopen en ik heb inderdaad 1 zakje van snijbiet gebruikt en kan het nergens terugvinden, dus dat zou het moeten zijn

Maar ik ben ook nog de schorseneren kwijt.

 

Zou dit dan schorseneren kunnen zijn?

 

2013-06-22%2019.05.58.jpg

 

Die had ik beter gelijk in de volle grond kunnen zetten.

Ik zal ze maar gaan verplanten, en kijken hoe het zich gaat ontwikkelen.

 

En ik zal die snijbiet uitdunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote="HuubvG"][quote="thea"]... ... De laatste foto denk ik aan de [b]egyische vergeetmeniet[/b].[/quote] Ik heb inderdaad nog steeds de stekelloze braam voor je klaarstaan, de egyptische ui voor mij staat nog bij Erny en er komt maar niets van om de ruil eens af te ronden. Dat bedoel je toch? :cool:[/quote] Nee @Huub.Ik bedoelde de Kaukasische vergeetmeniet,deze heeft bijna ronde bladeren.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O Thea, ik kon de egyische vergeetmeniet namelijk niet via google vinden, vandaar!

 

Vandaag wees de tuinvriendin me bij de natuurtuinen op wat het wel was, ik had de stek van haar gekregen: o jee, ik ben het al weer kwijt, ohh!

 

Etalage-, etage-, etaleerplant???

 

PLaatje van de bloeiende plant bij de NME natuurtuinen waar we werken:

 

afb17835751372779088.jpg

(telefoon maakt met zon niet zo mooie foto's)

 

Mooie plant, ik ga hem gauw uit het verdomhoekje halen en mooi in het zicht zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...