Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De bovenste foto is van de peul, de helft dus, ze waren allemaal open. De peul heeft overlangs in het midden een tussenschot.

Hieronder een foto van de onderkant van de halve peul. 10 cm lang.

Het was onduidelijk wat voor een plant het was, alles was dor en geel langs de kant van een zandweggetje op de zonkant op een heuvel. De stengel waarvan ik dacht dat hij bij de zaaddozen hoorde was ongeveer 1 meter hoog, geen zijtakken, alleen een stengel.

DSC0234840381388102618.JPG

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Lijkt mij ook ja, of anders toch iets soortgelijks.

In ieder geval niet 1 plantje ( duidelijk zaailingen ) en meerderen dus.

Dat zou je toch haast zelf moeten weten ofzo. Zaailingen zijn hoogstens een week of 2 oud.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

@ Bart dan moet je de foto toevoegen onder dit berichtje, en op "bevestig "drukken, dan komt ie wel

(weet ik nu na 100 zoveel pogingen ) Succes ben benieuwd wat voor plant je in de aanbieding hebt

dit is nl een van mijn favoriete draadjes hier

Geplaatst:

Niet dat ik weet. Je ziet hem ook weinig. Gewoon Calycanthus. Paar x herhalen en dan heet ie zo

Edit : tóch wel. ( niet goed in Latijn, maar googlen kan echt iedereen hoor ) : Specerijstruik !

( weet ik niet of ik dát nou handig vind, zulke fantasienamen om het maar een nederlandse naam te moeten geven )

Edit 2 : Meloenboompje schijnt ie ook als naam gekregen te hebben. Gooi maar in mijn pet !

Zeker een 'eyecatcher' in een struikenborder. Maar dat de bloemen ook nog heerlijk naar rijpe appels zouden geuren ( las ik net op google ), heb ik in ieder geval nooit kunnen ontdekken. Zijn wél erg mooi. Bloeit moeilijk als jonge struik.

Geplaatst:

Goede morgen ,

Ik wil graag weten wat voor een bloem dit is , ik vond hen in april in de Amsterdamse waterleiding duinen.

Ik heb al in een paar bloemen boeken gekeken maar kan hem niet vinden.

Groeten ,

Miguel

image35931391944403.jpg

Geplaatst:

Wat is dit? Gisteren in mijn tuin gevonden. Ik dacht eerst dat het een rode sla was, maar het smaakt niet goed (ik, dom, heb een blaadje meteen in mijn mond verstopt ). Geen idee waar het plant heeft gekomen en hoe kan het in de winter zo goed groeien (groeit onder een boom in schaduw). Wel super mooie kleur!

CIMG2415.jpg

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst: (aangepast)

Ow zeg. Wat prachtig ! Ik zou het niet durven zeggen, ik denk gelijk aan jonge snijbiet, maar ziet er wel erg anders uit. Althans, mijn rode ziet er nu niet zo uit. Prachtig. Zó'n felle kleur.

Verder denk ik ( wederom, want die komt wel heel vaak langs hier ) aan een rozet van harig wilgeroosje, maar dat is het niet, althans: zoo rood-paars heb ik dat nog nooit gezien. En de rozet is wel erg groot.

Prachtig zeg

Ik ben echt benieuwd.

aangepast door Gast
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...