Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

blz. / pagina 1 van dat topic. 1e foto. Het linker plantje. Niet dat klaver, wat geen klaver is. Maar de linker. Ik dacht toen een ambrosia ding. Of het dat is, weet ik niet, kijk zelf even.

Nee, zeker geen muntsoortje. Ik heb dit inkruid ook nogal veel op de tuin, ik herken het direct Echt rotspul. Heeft wel bloemetjes, maar mini-klein : roziggroen van kleur, nauwelijks kleur te noemen. Zit nu te eten, maar ik zal straks ff zoeken naar de juiste naam. Staat dat niet in dat topic ?

 

@Thea. Jawel die ken ik/ heb ik ook , maar mij lijkt het blad veel en veel groter dan die plant van de vorige poster. ( niet de laatste maar daarvoor )

Er zijn trouwens wel andere andoorns, die hoger, smaller groeien. Het kan wel een andoorn zijn hoor.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een anjersoort is Loraine (aan de bloem tezien) . Voor de precieze naam en soort moet je denk ik een van de anderen aankijken

hier op het forum, want met elkaar weten we een heleboel . Misschien is er een site (via google) over specifiek anjers ??

Je hoeft je niet te excuseren hoor voor onkruid (wat mij betreft dan ) Met een tuin met hier en daar onkruid ben je echt geen

mindere of betere tuinman . Genieten van alles wat groeit en bloeit staat bovenaan , en schoffelen komt wel weer een keer hoor,

Je hebt nu wat anders om van te genieten nietwaar ?? gefeliciteerd !!

groeten uut Salland Heleen

 

Geedee en Heleen

Dankjewel het klopt inderdaad ik heb op Google gekeken en ze lijken sprekend!

De steenanjer diantus

Ook bedankt voor de felicitatie ik heb inderdaad iets anders om ook van te genieten

En hij is zo makkelijk dat het ook echt genieten is! Hij slaapt zelfs al door!

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hertshooi, de derde. Heb ze hier ook staan. Gelukkig voor jou, Conny. Is best een leuk sierplantje.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht... helemaal naar achteren gelopen om foto's te maken van een paar plantjes. En bij thuiskomst (na het heeeele stuk teruglopen ) blijken de foto's niet scherp. Ronduit wazig.

Maar goed. Misschien dat iemand hier toch weet wat het is? Of in welke richting ik in ieder geval kan denken?

 

Het moet bijna wel iets fruitigs zijn, iets tripisch misschien wel Ze (een stuk of 15 exemplaren) staan aan de rand van ons voederbietenveld. Daar hebben de varkens afgelopen winter gelopen, en dus is er veel gevoerd. Veel vers fruit, veel ander spul waar pitten in kunnen zitten.

Ze staan er al maanden, en groeien amper. Ze houden misschien niet van de grond? Of groeien sowieso langzaam? Of houden niet van het weer? Ze zijn nu een paar cm hoog. Soms 10.

 

Foto196296301381413153.jpgFoto196346521381413173.jpgFoto196583361381413189.jpgFoto196655181381413203.jpgFoto196930141381413217.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet mij aan citrus denken. Heel even dacht ik aan basil ? Maar inderdaad, zijn de bladeren dik/was-achtig ? ( kan ook aan de foto liggen ) Ik dacht ook even aan paprika.

Hmm. ik ga voor citrus, met Appelvrouw mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...