Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

@proska. Voor dat er weer een heleboel misvestand ontstaat

 

Jij bedoelt Prunus laurocerasus. En dat is een prunus. In Nederland vaak een Laurier genoemd, of Laurierkers. Lekker verwarrend allemaal. Niks met Laurier van doen hoor ! ( en maar heel weinig met kers ook trouwens ( wel een prunus ) haha.

Lelijke struik trouwens

 

om het toch lekker verwarrend te maken, ik bedoelde de Laurus nobilis, die noem ik dan weer laurier.. Nevermind want het is hem toch niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo maar even tussendoor : Doet die échte Laurier ( de Laurus nobilus dus ) het bij jou daar ? Ik bedoel: buiten hele jaar door ?

Bij ons in het dorp in N-Fr, staat een heel oude struik, van de échte. Gek, want het wil er best vriezen. Staat wel beschut, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo maar even tussendoor : Doet die échte Laurier ( de Laurus nobilus dus ) het bij jou daar ? Ik bedoel: buiten hele jaar door ?

Bij ons in het dorp in N-Fr, staat een heel oude struik, van de échte. Gek, want het wil er best vriezen. Staat wel beschut, maar toch.

 

Nee helaas, hij is doodgevroren. Ik had hem erg beschut neergezet maar alsnog heeft hij het loodje gelegd jammergenoeg.

In Z-Frankrijk bij mijn schoonvader doet hij het wel ook als het vriest blijft hij doorgaan, maar die vorst is wat milder dan de vorst hier. Ik denk dat ik hem volgend jaar in een pot zet en dan gewoon binnenhaal bij extreme vorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal maanden geleden heb ik een kruidachtige in de tuin gezaaid. Het is inmiddels een flinke plant geworden, ik weet alleen niet meer wat ik nu precies heb gezaaid. Ik dacht een waterkers, maar als ik op waterkers google zie ik toch heel wat anders. Wie o wie ?

 

IMG126898451383124578.JPG

IMG126951151383124672.JPG

IMG127094861383124660.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal weken geleden heb ik twee verschillende soorten zaden in 'bakjes' gezaaid. Door een rouwvliegen plaag heb ik de bakjes een aantal maal moeten verplaatsen, helaas ben ik hierdoor vergeten wat in welk bakje zat.

 

In de één zou Physalis pubescens (Ananaskers) moeten zitten, en in de andere een zoete puntpaprika plant.

Nu vermoed ik dat de grotere plant de zoete puntpaprika plant is, maar ik ben er niet zeker van. Het zou fijn zijn als iemand uitsluitsel kan geven, aangezien ik de grotere plant in een andere bak moet gaan zetten.

 

bakje 1:

IMG127185811383146156.JPG

 

bakje 2:

IMG127290181383146169.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk es an Thea !

 

En !! dus tóch familie van onze paardenstaart. Daar hadden we het toch het eerst over. Zelfde opbouw, alleen in alle maten tig keer groter. Dan is die kleinere paardenstaart die er ook stond dus gewoon jong spul van dit.

Nogmaals: mooi spul toch wel. Maar als het net zó zou woekeren ? Ik ga er op googlen gelijk.

 

Thnx Appelvrouw !

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Ikea gids zie ik steeds een bepaalde plant langskomen die ik erg tof vindt. Heeft een van jullie enig idee wat voor plant dit is?

 

c6f4525b3871044593ca00ba1e6e44e6.jpg

(die linker)

 

Screen+Shot+2013-07-31+at+9.40.48+AM.png

(ook de linker)

 

ikea+HJALMAREN.jpg

(hier rechts)

 

ikea-ps-fejo-self-watering-plant-pot__0162496_PE288058_S4.JPG

aangepast door Gast

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook hoor al heb ik weinig verstand van kamerplanten, moet ik er gelijk bij zeggen ( reageer dan ook niet Bit )

 

Moest wel hartelijk lachen om de post van Mijke. Mijke: waar jij voor valt is het frisse zonnige, schone, voorjaarsachtige, superlekker-gestylde, van de Ikea-foto denk ik

Kamerlinde ( met zonnetje door de bladeren ( tegenlicht ) ) komt zo wel lekker over ja. Is ook wel een frisse , makkelijke plant ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, het zou best kunnen dat ik daar voor val ja, maar aangezien de kamerlinde daar dus prima in past lijkt het me een prima plant om aan te schaffen voor mijn interieur Een makkelijke plant zeg je? Als ik die link lees lijkt ie eigenlijk best moeilijk. Hmm....

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk! jammer dat ik daar niet in de buurt kom. Zou ie rond deze tijd van het jaar bij het tuincentrum te krijgen zijn?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...