Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Hihi wat moet ik ruiken dan? Basilicum? Want ik denk niet dat dat het is. Tenminste.,.. of het moet een hele onbekende soort zijn. Komt nog bij dat de kans op (mij onbekend) basilicum-zaad op die plek wel heeeeeel onwaarschijnlijk is.

Paprika kan wel, en op die arme grond (lichter blad, zwakke groei) herken ik het misschien niet als paprika.

 

Ik dacht ook wel aan citrus, maar de bladeren hebben dan teveel nerven, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Nee hoor. Mijn mandarijn heeft wel gladder blad, maar de wat ongezondere bladeren van de citroen zijn ook zo generft ( bobbelig )

Hete zomer hielp de zaden ontkiemen miss ? Lusten die varkens bij jou citrusvruchten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we koken de citroenen/mandarijnen/pomelo's/sinaasappels/etc. samen met ander spul wat ze liever niet rauw eten. Samen met tarwe en aardappels maakt dat een soort prut. Dus de zaden zijn wel verhit geweest... nou hebben veel zaden daar geen last van, en het kan ook zijn dat de zaden komen uit pulp van eigen geperste citrus (ook van die markt, die nog mooi genoeg waren voor eigen gebruik). En dan dus niet zijn gekookt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conny, denk niet dat de eerste twee Mierikswortel zijn... lijkt eerder op Zuring oid...

Mierikswortel komt heel anders de grond uit zetten... (stukje wortel uitgraven, even ruiken... en dan weet je het ook...).

Hallo Erny waar ruikt Zuring of Mierikswortel eigenlijk naar ???

 

Lijkt mij ook zuring wel. Mierikswortel zou Conny ook zelf weten of ze het daar heeft neergezet denk ik ?

Hallo Bit, zoals je boven bij mij reactie aan Erny al kan lezen heb ik de plant er niet zelf neergezet.

Hij is uit zichzelf opgekomen.

 

Alvast bedankt.

 

P.S. Die Hertshooi daar ga ik mee afwachten hoe ze zich ontwikkelen.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oohh is dat zo Bit ???

Kan het geen overgebleven wortel van een eerdere huurder van de tuin zijn ???

Ik weet het nog niet, ik ga morgen dan maar proeven, eerst van de bladsteel en is het niet zuur.

Ja dan zal ik moeten gaan graven, ik neem aan dat het geen kwaad kan als ik een klein stukje van de wortel afhaal.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blad van mijn plantje ruikt niet naar citrus. Ik heb een aantal hele jonge exemplaren gevonden, en daarbij gezien dat de kiemblaadjes rond zijn. In plaats van de puntige bladeren die de plant later heeft.

Het blad is niet dik, wel wat stugger dan bijvoorbeeld een paprika of peper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook plantjes in de tuin die verdacht veel op die van jou lijken bij mij was het paprika.

Ik heb paprika aan de beesten gegeven en daarna de mest in de tuin gegooid er komen overal paprika's en tomaten boven

De plantjes zagen er iets anders uit dan die ik gezaaid had maar ik nam aan dat dat door de omstandigheden komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit plantje woekert al jaren door mijn tuin. Ik denk dat 'ie meegelift is met een gekregen plant en dat het een bodembedekker is. Hij heeft dunne uitlopertjes en kleine, witte bloemetjes. Iemand?

 

DSCF383170681382025300.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Elaeagnus. Familie van de olijfwilg. 2e naam moet ik zo even opzoeken. Bloeien nu inderdaad en gueren zeer sterk en lekker, zelfs op afstand en met dit koudere weer.

Zeer makkelijke groenblijvende struik. Wordt veel in gemeentegroen toegepast. Wel een sterke groeier vaak.

 

Edit : Waarschijnlijk de Elaeagnus pungens

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

@proska. Voor dat er weer een heleboel misvestand ontstaat

 

Jij bedoelt Prunus laurocerasus. En dat is een prunus. In Nederland vaak een Laurier genoemd, of Laurierkers. Lekker verwarrend allemaal. Niks met Laurier van doen hoor ! ( en maar heel weinig met kers ook trouwens ( wel een prunus ) haha.

Lelijke struik trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elaeagnus. Familie van de olijfwilg. 2e naam moet ik zo even opzoeken. Bloeien nu inderdaad en gueren zeer sterk en lekker, zelfs op afstand en met dit koudere weer.

Zeer makkelijke groenblijvende struik. Wordt veel in gemeentegroen toegepast. Wel een sterke groeier vaak.

 

Edit : Waarschijnlijk de Elaeagnus pungens

 

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie, Bit! Inderdaad heb ik ze veel gezien in gemeentegroen en was iedere keer verbaasd welke bloemen er nu toch zo heerlijk roken. Mijn neus leidde me naar deze struik en ik ben heel blij dat ik nu weet hoe deze heet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...