Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Milkshake zonder roomijs, hoe krijg je dat dikker?


Helly

Aanbevolen berichten

Ik heb net een milkshake gemaakt met melk, ananas, banaan en een paar aardbeien. Maar als dat geshaked is zonder roomijs, vind ik het een nogal 'slappe' dunne shake. En als het te lang in de blender wordt geshaked, zit er te veel lucht in.

Nu is mijn vraag dus hoe je het een dikkere substantie kan maken zonder dat je er roomijs aan moet toevoegen. Ideeën iemand?

Misschien kunnen we hier ook een topic milkshakes en een topic smoothies aanmaken? weet niet of die al bestaan..

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er ook met een beetje yoghurt kunnen maken of alleen met yoghurt. Doen wij best vaak

 

En anders ijsklontjes erdoor. Kan met en zonder melk trouwens, meer smoothie krijg je dan maar wel erg lekker en gezonder dan met melk

 

Ook sap enzo kan je invriezen(ijsklontjes ervan maken) en dan door een blender halen, heerlijk met vruchtensappen of met sap van vers fruit

En 't is best een stevig goedje dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi dat zou ook nog kunnen.

 

Wij maken vaak als toetje yoghurt met wat bananen uit de blender. Als er ijsklontjes zijn doen we dat er ook nog in en met aardbeien erbij is het helemaal erg lekker

 

Yoghurt is natuurlijk dikker dan melk en ook gezonder. Sinds we weten hoe het nu echt zit met melk hebben we dat zelden in huis. Alleen als we pannenkoeken eten willen we een glas melk erbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Gebruik bananen/ aardbeien die ik ingevroren heb door de shake

door het toevoegen van ingevroren fruit krijg je het lekker dik.

 

Heb wel gelezen dat je bananen niet in kunt vriezen maar het gaat echt prima!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, bevroren fruit gebruiken. Ik maak bananenmilkshake van alleen bevroren banaan met wat melk - is zo dik dat een lepel er rechtop in kan staan (totdat het verder gaat ontdooien natuurlijk).

 

Ook een goeie manier om bananen die overrijp beginnen te raken toch te gebruiken - ingevroren blijven ze nog heel lang goed om milkshake van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger deed ik een gepelde banaan in folie in de vriezer om die vervolgens bevroren op te eten....letterlijk een bananenijsje

 

maar ik maak mijn shakes eigenlijk altijd met yoghurt.

en volgens mij kan je er, als je melk gebruikt, ook wat kwark bij doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opletten dat het deksel goed afgesloten is als je bevroren fruit in de blender doet. Mijn oudste is daar eens een teennagel aan verloren. De bevroren bessen waren aan hoge snelheid uit de blender gezwierd en eentje was met kracht tegen haar teen geknald. De keuken zag er ook mooi uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kamilla, ik heb niet eens ijs in huis, en ik verwacht ook niet dat ik dat speciaal daarvoor ga halen. Vandaar de vraagstelling.

 

Eefje, ik ga het eens bekijken, die arrowroot. Is dat makkelijk verkrijgbaar?

 

Meekje, nooit van gehoord dat je er bevroren fruit in kunt doen om het dikker te krijgen.

 

Claudia, ik kan de blender niet eens aanzetten zonder dat de deksel goed zit vast geklikt. Dus we zijn veilig als we shaken.

 

Als t met yoghurt kan dan is dat wel fijn, ik heb bijna altijd yoghurt in huis.

 

Dank jullie voor het meedenken We gaan zeker alles een keer proberen. De arrowroot nog even opzoeken..

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van moet-binnenkort-toch-strak-in-mijn-trouwjurk een blender gekocht pas, en druk aan het uitproberen, vandaag een milkshake gemaakt van 4 perzikken en een mango, met wat magere melk erbij, lekker dik (je kan hem bijna naar binnen lepelen) en errug lekker!

Andere topper hier is een banaan met wat gele kiwi's en melk

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...