miegiel Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Hoi allemaal, als biologisch composter en tuinier vind ik het leuk meer mensen te leren kennen. Ik doe vrijwiliggerwerk bij voedseltuin Emmen, oogst brengen we naar voedselbank. Dus nuttig, leerzaam en gezellig werk. We gebruiken meer permacultuur achtig land. No dig grond en meer struiken voor bodem, meer insecten mix en vogels. Graag zou ik eens willen helpen starten van schooltuin. Lijkt me goed en erg leuk voor kinderen samen hun eigen eten laten groeien. Veel info op internet te vinden, maar nog leuker als er hier geïnteresseerden of mensen zijn die het al doen. Woon in Emmen, 48 jaar en kinderen 10, 12 en 18 jaar. Ik ga wat meer lezen hier, zag al mooie plaatjes en interessante vragen, ben benieuwd. Groeten Michiel (miegiel) Ooh ja nieuw voor groter land is 'strokenteelt', iemand daar bekend mee? 5 Quote
Dahli Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Ha Michiel, welkom! Genoeg leesvoer en inspiratie hier, veel plezier! Quote
woldistel Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Strokenteelt als landbouwmethode staat nog enigzins in de kinderschoenen. Het wordt her en der toegepast En is ook niet een ding op een moestuinforum, maar meer voor het grootschaliger telen van gewassen. Maar welkom hier, er is vast iets wat je kunt toepassen. Quote
Arja Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Moi Michiel, welkom! Wat leuk, de voedseltuin voor de voedselbank. Dat klinkt als flink veel werk, maar ook een prachtig doel! Met ideeën over schooltuinen kan het IVN je misschien helpen. Zij hebben veel kennis op dit gebied. Quote
Mellie Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Hai hai,Leuk dat je het hier hebt weten te vinden. Mooi werk ook wat je/jullie doen. Ik kijk er naar uit je bijdrages te lezen!Groene groet en tuinier ze! Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Welkom! Je kunt hier heel wat aflezen, ik kan het ook amper bijhouden hahaha. Quote
miegiel Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart Ha, dank jullie allemaal. Is wel een werkje bij voedseltuin Emmen, strokenteelt proberen we daar misschien dit jaar. En goudsbloem. wel druk dus maar er zijn er gelukkig meer die daar bezig zijn. In mijn eigen tuin probeer ik wat gewoon. Aardbeien ben ik meest trots op, lukken nu best goed. En prei en ui. IVN ja natuurlijk Voor eventuele op/ bij school. Dank jullie 2 Quote
Hopmarjanneke Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Welkom Michiel, mooie initiatieven! Quote Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Welkom hier! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.