Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Beginnende moestuin


EdenMoestuin

Aanbevolen berichten

Ook ik zal me even voorstellen, aangezien ik hier net nieuw ben.

 

Ik ben Ruud, 24 jaar en sinds het kijken van Back to Eden (backtoedenfilm.com) mijn ambitie om ooit eens iets in de tuin te verbouwen dan ook werkelijk uitgevoerd.

Dit wordt de eerste keer dat ik dit zal gaan doen, en volg hierbij de methode zoals die in Back to Eden wordt uitgelegd.

 

Vandaag dus mijn bodem voor de moestuin aangelegd. Beginnend met vier pagina's kranten, gevolgd door ongeveer 4 cm potgrond en afgedekt met boomschors.

Ik ben nog op zoek naar houtsnippers om de bovenste laag ook tot 4 cm dikte te krijgen.

 

Op dit forum houdt ik, net zoals op mijn weblog, de vorderingen bij. Daarnaast hoop ik veel te leren van de overige gebruikers hier.

Hieronder nog enkele foto's:

 

img093636021339429443.jpg

img093820331339429445.jpg

img094037001339429440.jpg

img093949531339429438.jpg

Mijn persoonlijke weblog: EdenMoestuin - http://edenmoestuin.weebly.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ruud en welkom op dit forum. Zo dat ziet er netjes uit

Zo zag t er vorig jaar bij mij ook zo uit in de voor- en achtertuin. Ik had t gewoon uit t bos gehaald, daar waren ze bomen aan t hakselen geweest. Gewoon in grote tassen geschept en meegenomen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom ! Ben ik wel benieuwd wat je plannen zijn met dit plekje. Oké, grondje is geprepareerd; er mag nog niks in ? Zal wel niet he ? Wanneer wel ? en Wat zijn dan de plannen er neer te zetten ?

 

ow. sorry, Je blog bekeken. Ik zie de zaden staan. Top ! Ben benieuwd. Alles al wel gezaaid eerder ? Die boomschors zal veel stoffen onttrekken uit de bovenste laag waar je je pootgoed gaat zetten dan. En is het een zonnig stukkie ?

 

mja. ik ben alleen maar benieuwd hoor. Succes. Ik ga het volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom ! Ben ik wel benieuwd wat je plannen zijn met dit plekje. Oké, grondje is geprepareerd; er mag nog niks in ? Zal wel niet he ? Wanneer wel ? en Wat zijn dan de plannen er neer te zetten ?

 

ow. sorry, Je blog bekeken. Ik zie de zaden staan. Top ! Ben benieuwd. Alles al wel gezaaid eerder ? Die boomschors zal veel stoffen onttrekken uit de bovenste laag waar je je pootgoed gaat zetten dan. En is het een zonnig stukkie ?

 

mja. ik ben alleen maar benieuwd hoor. Succes. Ik ga het volgen.

 

Heb op dit moment inderdaad alleen de grond geprepareerd. Ik ga eerdaags nog even bij een bedrijf hier in de buurt langs om te kijken naar de houtsnippers die ik zoek (het gehakselde snoeihout). Zodra ik daar ben geweest zal ik beginnen met het zaaien.

 

Heb inderdaad wat zaden in huis gehaald, morgen zullen er nog een paar binnenkomen zodat ik op 7 verschillende dingen zit. Zo zijn er tomaten, kropsla, bieslook, ui, radijs en nog wat. Wat ik precies ga planten weet ik nog niet, ga even kijken hoe ik alles moet planten qua ruimte etc.

 

De plek heeft 's ochtends schaduw, vanwege de schutting. Vanaf het middaguur zal het volop in de zon staan tot in de avonduren.

Mijn persoonlijke weblog: EdenMoestuin - http://edenmoestuin.weebly.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ruud,

Ik ga van de week back to eden eens bekijken.

Het is voor mij dit jaar ook de eerste keer.

En ik ben er nu al achter gekomen dat ik het waarschijnlijk niet goed heb aan gepakt.

Ik weet niet wat de "back to eden" manier is.

Maar ik hoorde dat ik eigenlijk in mijn makkelijke moestuin had moeten beginnen met de grond voor te bereiden.

Ik had hier op het forum er al wel wat van gelezen maar ik was te ongeduldig en eigenwijs.

Maar volgend jaar beter.

 

Ik ga ook even kijken op je blog.

 

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties en aanmoedigingen

 

Inmiddels al weer enkele dagen verder. Heb de zaden van 123zaden.nl ook ontvangen. Daarnaast contact opgenomen met groenbedrijf hier in de buurt, waar ik volgend jaar houtsnippers kan halen voor 15 euro per m3, was nu helaas te laat (snoei-seizoen voorbij). Ga misschien nog eerdaags kijken bij ander bedrijf waar ze ze nog wel hebben.

 

Daarnaast heb ik zojuist spullen gekocht om mijn eigen compostbak te maken. Wil dan vanaf volgend jaar de zelfgemaakte compost gebruiken in mijn moestuin. Tevens gelijk nog wat potgrond gehaald zodat ik ook de potjes kon vullen en de eerste zaadjes kon planten.

 

En aangezien jullie van foto's houden, alstublieft

 

img095293121339600870.jpg

img095386111339600872.jpg

De zaden van 123zaden.nl

 

img094754941339600875.jpg

img094869951339600877.jpg

img095493401339600865.jpg

De bouwspullen en kleine bouwtekening van mijn compostbak.

 

img094961511339600867.jpg

De eerste zaadjes zijn geplant

Mijn persoonlijke weblog: EdenMoestuin - http://edenmoestuin.weebly.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...