Geplaatst: 17 juni 201213 j Ik vimdt het weer ook wat frustrerend zo in begin van seizoen echt niet goed, dingen blijven achter staan er zielig bijnuja we kunnen er niks aan doen.Mijn meloenen in de kas zijn partij armtierig gewoon gebrek warmte/zon volgend jaar beter en nieuwe kans, geef de meloenen voor dit jaar gewoon maar op.Vorig jaar serieus gefoeterd op de droogte, maar het was tenminste warm en zonnig. Hier ook dingen die niet groeien van de kou en de slakken lijken niet te tellen dit jaar. Zelfs mijn pompoenen werden aan de voet aangevreten ...
Geplaatst: 18 juni 201213 j Auteur Via een vriendin van me of eigenlijk haar man ben ik erachter wat voor muis er nou in me tuin zitEen bosmuis...Schijnt nootjes en zaadjes te eten. Dus voor mij voortaan eerst binnen ontkiemen enzo en pas later in de tuin zetten.Vandaag nog even prei, bosui en pluksla (met rode rand) gekocht. Gaan we gewoon proberen of ze het nog willen doen en of het werkt om dat bij de sla te zetten tegen slakken. Had zoiets namelijk gelezen ergens. http://meestuintje.blogspot.nl/
Geplaatst: 21 juni 201213 j Auteur volgens mijn schoonmoeder is het een lapsnuitkever die mijn bonenplantje op vreet....Nu nog even uitzoeken wat ik eraan kan doen. http://meestuintje.blogspot.nl/
Geplaatst: 24 juni 201213 j Die kever eet wat van je blad maar geloof niet dat je er echt zo'n last van kan hebben dat je planten het loodje leggen. De larven zijn wel een stuk vervelender http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 26 juni 201213 j Een grote ramp voor je jonge bonenplantjes is de houtduif.Ik dek als ik de bonen gelegd heb het bed af met vliesdoek.Kiemen toch iets sneller en is "hufterproof". mvg Evert-J
Geplaatst: 27 juni 201213 j hier zaai ik veel voor.. en niet te vroeg.... zodat de planten sterk zijn als ze naar buiten gaan. Harde blaadjes zijn vaak niet meer zo aantrekkelijk voor slakken de sappige zachte wel. Verder dek ik veel af met vlies, glas, gaas etc. Als de slakken plaag te erg is kan je eventueel korrels gebruiken of valletjes maken van bier maar net waar je de voorkeur aan geeft. Zorgen dat er genoeg te doen valt voor vogels op je tuin wil t slakken probleem wel eens oplossen. Dus in de winter goed voor de little birdies zorgen. De meest effectieve manier is slakken in het vroege voorjaar bestrijden voordat ze de enorme hoeveelheden eieren gaan afzetten. En een avondje slakken zoeken met een zaklantaarn na een fikse regenbui levert vaak een emmer vol slakken op. Tegen de brutale vogels zul je netten moeten spannen en tegen rupsen en witte vlieg gaas. Maar ook dan zul je merken dat ze er af en toe toch onder weten te komen.
Geplaatst: 27 juni 201213 j Ik heb een bijna 0 oogst aan kersen dit jaar.Twee koppeltjes gevederdevrienden (Vlaamse Gaaien, ze zijn zo mooi) zijn me daar telkens te vlug af geweest. Ook mijn aardbeien lijken nu in visier te komen Zal ik dan toch maar eens een keer een 'netje overwegen' De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.