Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wel een emmer inderdaad, maar daar heeft nooit iets van zeep of zo in gezeten. Vreemd. Morgen verder met verpotten, nu van de tomaten. Hoop dat het volgende blok het niet heeft.

Geplaatst:
Op 9-4-2025 om 13:27, Dahli zei:

heb vorig seizoen wel eens een grote schaal met (nieuwe) Fleurella in de magnetron gezet.

Hoelang in de magnetron? Ga ik dat eens proberen volgend seizoen. 

Geplaatst:
21 uren geleden, Dahli zei:

Wel een emmer inderdaad

Geen chloor in het drinkwater toevallig? Bij mijn vorige woonplek gebeurde dat ik rook het alleen als ik een douche nam.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
2 uren geleden, appelvrouw zei:

Geen chloor in het drinkwater toevallig?

Volgens mij niet, nooit geroken. Het kwam echt uit de emmer met kokosblok, die geur. Dit koop ik niet meer, krijg er geen prettig gevoel bij.

Geplaatst:

Ik heb weleens gehoord dat die kokosblokken een hoog zoutgehalte kunnen hebben vanwege verwerking van zeewater, misschien dat dat die lucht verklaard? .

En op de website van diana's mooie moestuin  ( https://www.mooiemoestuin.nl/dood-en-leven/  ) staat "Onder de pepers zaait ze wel dood en verderf" . Dat ging overigens over zaailingen en niet over grotere plantjes , maar misschien toch even iets om in de gaten te houden.

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Dank voor de link @driepinter. Gelukkig heb ik het spul nooit puur gebruikt en ook nooit als zaaimedium. Alleen gemengd met normale potgrond voor het oppotten van echt grotere planten. Ik heb trouwens hetzelfde mengsel (50 /50) wel gebruikt in de kweektafel. Daar is reuzenblad en sla in gezaaid en dat heeft het uitstekend gedaan, veel kunnen oogsten. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!

aangepast door Dahli
  • Like 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Arja zei:

het meurt enorm

Chemische lucht toch? Vind je ook niet? Eigenlijk wil ik een mailtje sturen naar Action met een vraag hierover, maar ik denk vergeefse moeite omdat de gasten op de klantenservice waarschijnlijk nog nooit potgrond o.i.d. in het echt gezien hebben. Ik heb trouwens ook de gecomprimeerde normale potgrond van Action gekocht, die ruikt normaal.

• Like 1
Geplaatst:

Dit lees ik overigens op een site over de Action cocopeat (niet de site van Action). Misschien ruiken we dat magnesiumzout.

“Afijn, staat het niet op de verpakking dan kun je er vanuit gaan dat het onbemest kokosvezel is... Het verhaal dat hier zouten aan toegevoegd zijn heeft te maken met dat kokosvezel tijdens de productie altijd eerst gebufferd dient te worden om het een geschikt plantmedium te maken. De kokosnoot schaal wordt dan eerst vermalen tot vezel, dit vezel heeft een enorme opslag capaciteit voor water, maar het heeft ook de eigenschap een enorme hoeveelheid magnesium op te nemen. Hiervoor wordt de droge gemalen kokosvezel dan eerst geruime tijd in zeewater (het zout in de zee is calcium en magnesium) gedompeld dan zal het zich volledig verzadigen met magnesiumzout. Dan wordt het weer in blokken geperst en gedroogd. Zou men dit proces van bufferen overslaan dan is de vezel dus onverzadigd en zal bij de eerste keer dat het nat wordt gemaakt alle magnesium uit het water trekken. En magnesium is een meststof voor planten en hier zullen dan tekorten ontstaan. Dus ongebufferd kokosvezel is ongeschikt om planten op/in te groeien. Alles wat doorgaans wordt verkocht als plantmedium is dus gebufferd met magnesiumzout.”

• Like 2
Geplaatst:
2 uren geleden, Dahli zei:

wil ik een mailtje sturen naar Action met een vraag hierover, maar ik denk vergeefse moeite omdat de gasten op de klantenservice waarschijnlijk nog nooit potgrond o.i.d. in het echt gezien hebben.

Ik heb onlangs die action klantenservice benaderd om te vragen welke meloenzaadjes ik bij hen had gekocht . Op het zakje stond namelijk een plaatje van een meloen met groen vruchtvlees, terwijl de soortnaam die op het zakje stond, Charentais,  een meloen is met oranje vruchtvlees.

Hier hun reactie 🤡

Screenshot_20250416_210727_Outlook.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Ik denk dat ik u verder kan helpen:

Hartelijk dank dat u hierover ons informeert.

Ons advies van het hoofdkantoor is, ga naar één van onze winkels, één van de medewerkers daar kan u verder helpen met uw vraag. We weten helaas niet in welke filiaal deze medewerker werkt en wie dit persoon is, dit vanwege ons groot wisselend personeelsbestand. Wij wensen u een voorspoedige zoektocht naar dit persoon en hopen dat u snel de informatie vindt die u zoekt.

Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons opnieuw te benaderen.

Wij vertrouwen erop dat uw vraag daar naar tevredenheid beantwoord wordt.

Met vriendelijke groet,

Jane Doe.

• Like 3
Geplaatst:

Mijn nieuwe potgrond, lokaal gekocht en uit Duitsland afkomstig.

Is dit wat?

Het ziet er wel goed uit en het voelt ook goed, niet veel grove stukken, maar best redelijk fijn.

P1060331.thumb.JPG.23aeda9946974036f21d142562fbd822.JPG

P1060330.thumb.JPG.0009493dc2ff0da6f245fe7b4416009d.JPG

P1060332.thumb.JPG.89e41451463fdb764d78f177090ba8d2.JPG

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...