Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Potgrond

Featured Replies

Geplaatst:
Op 24-5-2025 om 19:41, donaldk zei:

Bij de Aldi is de 20L bio potgrond 'vernieuwd'! Nieuwe verpakking; Gardenline Potgrond Bio. En er staat bij 'Vernieuwde samenstelling'

Oh. Betekent dit dan dat de 'slechte' potgrond nu ook in de 20l zaken zit? Daar zou ik echt wel van balen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Tanja zo zie je maar dat velen niks door hebben.

Geplaatst:

Gewoon even achterop de zak kijken. Ik kom nooit 'zomaar' bij Aldi, dus heb het nog niet kunnen bekijken.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben nu aan het experimenteren met moestuingrond van de Intratuin. Eens kijken hoe dat bevalt. Het is wel een veel lichtere grond dan die van de mm.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:
Op 30-4-2025 om 12:06, Rookie zei:

Duitsland afkomstig.

@Bernaar Deze heb ik tegenwoordig, de Giro, soms hier ook voor 4 euro, maar meestal voor 4,85 euro, 40 liter. Bij mijn vriendin Rookie dus 4 euro, maar dan moet ik een uur rijden of zij moet ze naar mij brengen als ze op visite komt. Maar dat wil ik niet meer vragen, dus ik betaal iets meer hier. Maar dus wel onder de 5 euro en is prima spul.
Ook de zaai en stekgrond van Giro 20 liter gekocht voor 1,95 euro. Normaal 2,49 euro.

Geplaatst:

Vanaf a.s. woensdag bij de Ali , 40 liter potgrond voor 3,99 euro. Zaai-en stekgrond 16 liter voor Euro 2,49.

Ik vind het nog steeds niet heel goedkoop maar wel het goedkoopste momenteel . Er is geen aldi bij ons in het dorp maar ik heb nog wel minstens 6 zakken nodig dus misschien volgende week even kijken. Ze hebben ook andere tuinspulletjes in de folder staan.

Screenshot_20260220_225049_Firefox.jpg

Geplaatst:
Op 23-6-2025 om 15:15, Gitta zei:

hoe dat bevalt.

Welke heb jij nu Gitta?

Geplaatst:
1 hour ago, Petrasmoestuin said:

@Bernaar Deze heb ik tegenwoordig, de Giro, soms hier ook voor 4 euro, maar meestal voor 4,85 euro, 40 liter. Bij mijn vriendin Rookie dus 4 euro

Dit soort bedragen,alhoewel héél leuk voor degenen die niet meer hoeven te betalen,maakt nóg maar eens pijnlijk duidelijk dat de 'Vlaamse' Belg enkel beschouwd wordt als een financiële melkkoe.

Wij moeten zelfs minstens €3 per zak van 40l compost betalen die van onze eigen nationale compostverwerkingsinstallaties komt.

1st grof geld betalen voor de ophaling van jouw GFT container,en achteraf nóg eens om het gecomposteerde product terug te kunnen kopen.....

Geplaatst:
1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:

Welke heb jij nu Gitta?

Die van de Hornbach heb ik nu gekocht. Die is nog even euro goedkoper dan die van de Intratuin. Maar dus even afwachten weer. Nog niet gebruikt. Dat komt bij het overpotten van zaailingen naar grotere potjes. Dus dat duurt nog even. De zaai- en stekgrond ben ik in ieder geval tevreden over.

Geplaatst:
5 hours ago, Gitta said:

Die van de Hornbach heb ik nu gekocht. Die is nog even euro goedkoper dan die van de Intratuin.

€8.49 hier in België voor de universele van Intratuin,en Hornbach verdeelt zelfs niet naar België.....net zoals 'Giro',@ @Petrasmoestuin

De goedkoopste potgrond die ik in België ken,is die van de doehetzelf keten Hubo,€4.49 voor 40l,maar de vorige edities waren ondermaats.

Misschien moet ik die opnieuw proberen in 2026 en eventueel zelf proberen te verbeteren.....

aangepast door Bernaar

Geplaatst:

Ik was vanmorgen bij Zimmermann, het is inderdaad hier ook voor 4,49 euro, ik schreef 4,85 maar is niet goed.
Weer geen koemestkorrels, niet binnengekomen. Elders zag ik 20 kg, maar dat vind ik een beetje te veel. Weinig plek in de werkplaats/garage die al vol staat.

Geplaatst:

Er lagen nog maar 2 zakken en wij hadden onze goede kleding aan, waren bij een brunch geweest. Dus niet meegenomen. Van de week maar kijken of de zakken er weer zijn. Net 1 grote kweekbak gevuld met 3 zakken en een deel van de 4e zak in de 2e kweekbak. Die zakken had ik nog. Ik moet nu nog 15 zakken hebben voor de overige bakken en om bij te vullen. Daar zijn ze echt het goedkoopst, overal zakken rond de 15 - 18 euro.

Geplaatst:
1 minute ago, Petrasmoestuin said:

overal zakken rond de 15 - 18 euro.

Da's écht wel extreem!☹️

Ik betaal rond de €8 voor 50l verrijkte potgrond voor bloembakken.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Bernaar zei:

extreem!

Ik heb alleen gezocht op tomaten en groente grond via internet. Ik kan wel goedkoper kopen bij een andere zaak die is een kleine 10 euro (had ik eerst) en ook heel goed, maar voor de hoeveelheid ik nodig heb wacht ik toch op de goedkopere.

Geplaatst:

Op 21-2-2026 om 06:12, Bernaar zei:

De goedkoopste potgrond die ik in België ken,is die van de doehetzelf keten Hubo,€4.49 voor 40l,maar de vorige edities waren ondermaats.

Misschien moet ik die opnieuw proberen in 2026 en eventueel zelf proberen te verbeteren.....

Tip.

Bij de belgische Lidl is vanaf vrijdag 6 maart t/m dinsdag 10 maart de potgrond in de aanbieding. Voor 2 zakken van 40 liter betaal je dan 5.99 euro

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Op 21-2-2026 om 06:12, Bernaar zei:

€8.49 hier in België voor de universele van Intratuin,en Hornbach verdeelt zelfs niet naar België.....net zoals 'Giro',@ @Petrasmoestuin

Nou ik weet nog dat we 16,90 voor 10 zakjes betaalden Guldenprijzen heb ik niet meer paraat. Gamma is ook al lang iets van 6 euro. Dus vorig jaar bijna door de vering gezakt en alles er van af gegleden maar kreeg 3x 2x20L BVB Universeel voor 3,- thuis van de Hoogvliet nergens goedkoper geweest dan die ene keer.

Die Aldi 40L zakken gingen er dus echt af van brommertje. Opengescheurd aan haak van de spinnen.

Dit moet eigenlijk wat heb je gedaan topic, maar:

Ik heb er gisteren veel werk aan gehad was dus al donker voordat ik emmertje binnen had. 1 zakje in speciekuip los gewreven. Daarna in emmers en bollenbakje op kuip en alles erdoor gewreven en geklopt. Daarna terug in emmer en het geweekte Action coco blokje (650 gram, niet die grotere) losgewreven en langzaam met de de gezeefde BVB gemengd. Leverde 2 emmers mix op. Een emmer in het zakje gedaan en dichtgebonden tegen eventuele ongedierte besmetting. En vanmiddag dus 36 P6 hiermee gevuld, dus halve emmer is gebruikt. Daarna nog even naar supermarkt. Morgen hopelijk zaadjes uitzoeken, labels schrijven en zaaien en dan hopelijk nog voor maart gezaaid.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Die Lidl mix was iemand hier vorig jaar heel blij mee, was andere en goedkoper dan in NL.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Hoeveel heb je dan nodig, vrachtwagen vol Losgestort. Big bagged is al duurder. Je zou bijna gewoon zelf Coots Mix maken. Jij zit niet met de WAF wanneer er een paar jaar een steeds leger wordende big bag puimsteen blijft staan. Of je moet toevallig net 3 kuub nodig hebben een kuub puimsteen aeration, een kuub wormcastings, een kuub witveen. En wat aanvullingen.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Bij Aldi deze week 40liter voor 3,99. Nog wel wat duur, maar goedkoper dan het merk wat ik normaal gebruik voor de pepers.
Heb er dus twee meegenomen voor wat opvulling van de twee grote roestbakken.

Geplaatst:

@rorror was dat die troep uit Duitsland, die Aldi vorig jaar in 40L zakjes verkocht? De 20L Biologisch (universeel hadden ze hele jaar niet) was toen wel van BVB.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
  • Auteur

Praat me niet over die troep van de Aldi van vorig jaar.

Ik haalde zojuist weer een paar stukken glas eruit...

Maar ik ga me niet meer druk maken over merk, of waar het vandaan komt.

Het is allemaal ongeveer hetzelfde, ik vind het alleen belangrijk dat ikzelf voedingsstoffen naar behoefte toevoeg.

Toevallig kwamen de heren van de voetbalvereniging zojuist langs, die verkopen zakken grond voor de club.

Ik heb gelijk een hele stapel zakken gekocht, zij blij, ik blij.

Het zit zelfs al allemaal in de bakken.

Ik ga binnnenkort wel weer even langs bij een boer een eind verderop, die verkoopt ook zakken grond.

Hij heeft zelfs aangeboden om het even bij ons in de tuin te komen leggen, als hij toch op weg is...

Zo lief toch?

Hoeven wij er niet mee te sjouwen.

Ik weet het merk niet meer, maar het is dezelfde grond die @Petrasmoestuin ook in Duitsland kon kopen.

Ik gooi er voortaan zelf wel mestkorrels of kali in, wat er maar nodig is op dat moment.

Dat doen tuinders met een open stuk grond toch ook zo?

Geplaatst:

Rookie oei! En ik maar met de blote handen in de zakken en dan goed inknijpen om alles los te krijgen.

Ik koop elke keer bij de AH, het is niet goedkoop maar wel bekende merk Pokon.

Geplaatst:

@donaldk Het was 40l Bio universeel, als het zonnig weer is maak ik er een fototje van.

Geplaatst:
  • Auteur

Het was een batch van de Aldi van vorig jaar @Nieuw .

Het zat jammer genoeg al in mijn bakken, dus ik heb het er maar in laten zitten en doe er heel voorzichtig mee.

Ik begin te geloven dat dat hele gedoe met die grond gewoon een flink verdienmodel is.

Geplaatst:

Alles moet zo goedkoop mogelijk en met hoge marge verkocht worden.

Waarschijnlijk wordt Nederland te streng en dat maakt duurder dus bij de buren laten inpakken geeft slechte kwaliteit denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.