Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geel blad bij gele courgette?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een probleemcourgette..de gele. De groene en de gestreepte die ik heb gaan heel aardig..vooral de gestreepte, die heb ik zelf gezaaid. De groen blijft achter, maar de gele ziet er wel afwijkend uit, tenminste het blad. Of is dit normaal voor een gele courgette..die heb ik nog nooit gehad namelijk.

img654247041339744806.JPGimg654351321339744790.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel apart..ik bekeek hem vanmiddag nog eens goed..en ik kan er niets zinnigs over zeggen..het kan gewoon de kleur van de plant zijn..maar hij groeit ook niet hard ( dat kan ook aan t weer liggen)..hij kan ook ziek zijn. Ik wacht het maar even af.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verder geen problemen ermee. Groeien bij mij ook wat minder snel maar kan wezen dat dat door de soort komt (heb deze zaden pas sinds dit jaar) ofwel dat t door t mindere weer komt. Vorig jaar groeide de groene veel harder, maar toen hadden we ook een heel mooi voorjaar.

Ik zit er niet over in, zie vanzelf wat er uit komt.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, inderdaad, zolang ik maar weet dat ze niet ziek zijn.. bij de buurman zijn ze dus ook geel..maar ook gezond.we wachten het af. van de buur had ik ook een groene courgette die doet ook erg weinig (minder zelfs) alleen de gestreepte courgette van eigen bodem groeit wat harder.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij exact hetzelfde, maar dan bij de pompoenen. Ook zo geel. Eerst waren de 1e bladeren prima groen, nu geel. zo geel als op jullie foto. Weet ik wel , is een pompoen, maar bij mij op het complex staan al die dingen , courgettes en pompoenen, allemaal in dezelfde zielige toestand. Geel. Toch gewoon het weer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn flauwe grapje over chinezen.( Lie vind het ook niet leuk ).

Veel water kan de boosdoener wel zijn ja, maar wel gek dat bij mijn drie soorten alleen de gele het heeft. Die is dan misschien het zwakst.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

100361416121340051304.JPG

 

Hier staan mijn courgettes en pompoenen klaar voor transport naar de tuin. In de linkerbak, links boven zie je ook geel/groene bladeren. Die zijn van de gele courgette en die kleur hebben ze al vanaf dat ze hun tweede blaadjes kregen....

Hebben allemaal dezelfde behandeling ondergaan.

Ik maak me er tot nog toe niet echt ongerust over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar heeft iedereen zijn zaad vandaan? en wat voor rassen hebben jullie?

Mijn Gold Rush is van Florabest, te koop bij Hornbach en de Table Gold is van Vreeken... De groene Table King is een soort liliputter hier... de overige courgettes gaan goed, eentje met meeldauw lijkt t..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3 gele courgettes hebben ook knalgele bladeren. Heb ze voor het eerst staan dus dacht aan een gebrek of juist teveel aan iets. Was eigenlijk bang voor iets slechts in de grond, ik teel hier in mijn achtertuin voor het eerst, ik ben afgelopen najaar verhuisd.

Zo te horen hoort het er bij sommigen gewoon bij? Het ras is Yellow-Golden en ik heb ze besteld bij 123zaden. Verder staan ze er goed bij, helemaal niet slap of zo. En er groeien al aardig wat courgettes aan. Alleen dus die knalgele bladeren, maar niet allemaal: nieuwe bladeren beginnen groen en worden langzamaan steeds geler...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er steeds meer op dat het gewoon is..die gele bladeren. Margareth ik heb mijn courgette van Helly..er stond geloof ik "Yellow" op haar zaadzakje. De courgette ziet er nog steeds goed en ook geel uit..zoals Sandrasan zegt..de bladeren beginnen groen en eindigen geel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Op zich geruststellende berichten hier in het topic. Ik heb namelijk ook fel gele bladeren aan mij gele courgette en kan maar niet bedenken waar het aan zou moeten liggen.

 

Het topic is van 2012, dus ik vraag me af of de mensen die dit probleem vorig jaar hadden wel gewoon goed geoogst hebben van hun gele courgette?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...