Geplaatst: 1 augustus1 Aug Ik ben zo in het seizoen altijd al aan het bedenken wat ik volgend jaar anders wil en een van die dingen zijn de komkommers. Ik zoek voor volgend jaar nog een lekkere snackkomkommer met een gladde schil voor buitenteelt. Of ben ik dan te veeleisend?
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Die dacht ik te hebben. Klein, knapperig met mooie gladde schil. Zijn ze gevoelig voor meeldauw.Nou ja. Volgend jaar weer op zoek. Ik heb ruimte zat dus de opbrengst mag best wat minder zijn. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Ik kweek augurk Profi F1, die ik onterecht voor een (snack)komkommer hield. Dat doet 'ie trouwens prima. Maar volgens het zakje worden deze augurken gewoon groen, in de praktijk hebben ze een gele punt vanaf het moment dat ze beginnen met groeien. Weet iemand de oorzaak? Een of ander gebrek in de grond misschien? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 augustus10 Aug Mutant citroenkomkommer bloeit een beetje..(Ook zit er valse meeldauw op maar dat terzijde)
Geplaatst: 10 augustus10 Aug Auteur Daarom begin ik liever op tijd voor de narigheid. Vorig jaar had ik ook meeldauw, maar je krijgt gewoon komkommers hoor. Het is alleen vervelend.
Geplaatst: 10 augustus10 Aug Ik heb ff voor jouw opgezocht wat de naam is van de mm snack komkommer @loes want ik denk dat die voldoet aan ; lekker, gladde schil en geschikt voor de buitenteelt 👍😋Dan geeft ie ook nog eens echt veel komkommertjes als je om de zoveel weken blijft voeden.🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Dit is de mijne ..foto net gemaakt; om de 2/3 dagen kan ik van 2 planten die in best kleine pot staan 2a3 komkommertjes oogsten. 👍😊
Geplaatst: 10 augustus10 Aug De Bella F1 planten hebben beide een aantal (stuk of 4/5) per plant gegeven en geven nu de geest. Eens kijken of ik nog wat uit de zijscheuten geperst krijg. De komkommers van dit ras zijn echt heel lekker, maar om de één of andere manier lukt het me nooit om komkommers echt tientallen komkommers te laten produceren zoals ik bij vele tuinburen zie. De snack komkommer Salamandra is best prima bezig, maar ik kan niet zo vaak naar de tuin dus oogst vaak wat droge en dikke exemplaren. 😅 Ach, het deert me niet zoveel. Misschien voor buiten toch weer terug naar de marketmore en voor binnen kijken naar geënte komkommers. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 10 augustus10 Aug Auteur @loes Ik heb de Iznik Sperli en de Iznik Hortitops. Beide zijn super! Ik heb al vele snack komkommertjes eraf gehaald. 10 augustus10 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Ik had ook iznik. Maar geen komkommerplant meer over. Ten prooi aan meeldauw. Ik had tijdelijk mijn komkommerplantjes in de kas van buurvrouw gezet. Later bedacht ik me dat ze chronische problemen heeft met meeldauw. Gevalletje Dom dus... Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 11 augustus11 Aug @Vrouwholle , dat klinkt goed jammer dat ik dat ras alleen bij de MM kan vinden.@Petrasmoestuin Bedankt, Iznik is wel goed verkrijgbaar. Dat zouden beide dezelfde komkommer moeten zijn alleen van een andere verdeler. Ik heb nu Konsa (van de Lidl) en Sonja (Teeltwedstrijd) en beide hebben dit jaar meer stekels dan lekker is om zo van de plant te eten. Na het schoonmaken wel prima maar de meeste komkommers worden gegeten door de kinderen en wat is er nu leuker dan snaaien in de tuin.
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Je weet @loes dat je al die zaden van mm ook bij de intra tuin kan kopen hè…👍😊Ik had eerst de izinick van mm die had lichte stekeltjes maar die wrijf je er zo af…😊😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Als jij mij jouw adres stuurt @loes stuur ik je met liefde een zakje op!👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱 11 augustus11 Aug aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Auteur Mijn komkommertjes hebben geen stekels hoor @loesIk bestel het meest in Duitsland, en die heeben volop Iznik. Ik kan het ook naar je sturen eventueel.
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Ik eet de Beth Alpha/Beit Alpha altijd rechtstreeks van de plant. Glad, handzaam en erg lekker. Wel in kas.Dit jaar heb ik alleen de Yamato komkommer gezaaid. Die produceert veel, lang en dun, met stekels en absoluut burpless. Vind ik veel belangrijker dan stekels, want die wrijf ik met een doekje zo weg. De hele tijd naboeren vind ik toch wat minder Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 19 augustus19 Aug Ik heb een vraagje over iets wat ik aan mijn komkommerplant hangt. Ik heb zaad van ReinSaat, Komkommer "Shintokiwa". Er komen dagelijks meerdere komkommers af. De planten doen het dus prima!Al een tijdje geleden had ik een soort tomaat aan de komkommer hangen. Het groeit superlangzaam, en nu hangt er aan dezelfde tak een tweede. Is dit een bekend fenomeen bij komkommers? Ik zag het nog nooit.Wie weet hoe dit ontstaat? A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 1 september1 Sep Mijn Marketmore gaat nog prima. Te goed, morgen maar weer eens een rondje buren doen.De planten worden wel minder, maar geen meeldauw. Wel wordt het oude blad slecht (aan bladknippen doe ik niet). Er is nog nieuwe aanmaak van komkommers. Oogst wellicht net zo als alle vorige jaren: ergens tot begin oktober. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 1 september1 Sep @henkg Zo zien de bladeren van mijn komkommer in kas er ook uit. Planten gaan gewoon door met produceren. Leuke plek voor een komkommer, trouwens 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 september9 Sep Ik had meerdere 'trossen' snackkomkommers dit jaar Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 september10 Sep Dit is de Salamanda F1. Het waren ook heel veel enkele komkommertjes hoor. Niet dat 3 stuks zo op een kluitje normaal was. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 september10 Sep Volgens mij had ik dezelfde, maar bij trosjes werden de tweede en derde telkens afgestoten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.