Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eerste sla is geoogst: gaatjes in blad


hayays

Aanbevolen berichten

hey,

 

heb voor het eerst een moestuintje en de eerste oogst is binnen,

5 kropjes sla.

 

wel zijn ze niet zo heel groot, en zitten er allemaal kleine gaatjes in men blaadjes,

is dit normaal?

 

moest ze uitdoen, want begonnen te schieten.

 

slakken bestreden we met zout en blauwe korrels.

want in het begin was het echt niet te doen van de hoeveelheid slakken.

 

groetjesdscn086294311339874752.JPG

aangepast door Gast

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoy stekene, we hebben je nogniet gezien in de rubriek voorstellen, maar evengoed WELKOM.

sla wordt wel vaker geplaagd door allerhande beestjes dus dat je er gaatjes in hebt is niet zo vreemd.

En om wat wijzer te worden over tuinieren kun je hier wel het een en ander leren.

K zou zeggen, doe je best

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zowel de krop sla alswel de ijsbergsla in mijn tuin geplant. Ik heb ze eerst even binnen voorgetrokken. Nu heb ik wel heel veel gaatjes in mijn ijsbergsla maar niet 1 in mijn krop sla. De beestjes hebben een duidelijke voorkeur. Ik vind het wel erg irritant, die krop sla heb ik vorig jaar met grote hoeveelheden geoogd en wilde wel eens wat nieuws, maar ben bang dat het niets wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel zijn ze niet zo heel groot, en zitten er allemaal kleine gaatjes in men blaadjes, is dit normaal?
Als je een moestuin hebt zal je nog wel vaker groenten tegenkomen die wat misvormd zijn, een plekje of een gaatje hebben. Ze smaken er zeker niet minder om! Zonder foto's blijft het giswerk wat de oorzaak is van de gaatjes. Het doorschieten is normaal voor sla in de zomer, het ene ras is daarvoor gevoeliger dan het andere.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn er slakken die zo nu en dan een hapje sla gegeten hebben, maar bestreiden met zout lees ik?

Das niet echt een aanrader. Een omdat de zouten in de bodem terechtkomen... en twee tast het een slakje aan, maar heel traag net zoals je zoutzuur op je hand zou druppelen. Zijn betere manieren om slakken te bestreiden en voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha! En daar moet je blij mee zijn!

 

Ik doelde op de winkelsla, die bewerkt/bespoten is, waarvan alleen de beste kroppen de winkel halen...

Maar jou sla zou ik ook wel lusten hoor Jorieke

 

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

 

en lekker is hij zeker.

heb vandaag nog tomaatjes gaan halen om seffens een slaatje te kunnen eten.

hoe lang kan je die bewaren?

 

is het normaal dat ze niet groot worden?

 

groetjes

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...