jootje Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Op veel van mijn rabarber zitten dit soort plekjes. Oppervlakkig, maar ook wat dieper, wat je weg moet snijden. Iemand enig idee hoe dit komt? Kan het zijn dat de plant " te oud" is? Stond al op deze tuin, en ik heb begrepen, heel lang op dezelfde plaats. Heb hem daar in het najaar vandaan gehaald, en stukken op een andere plek neer gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Ik heb ook rabarber in de tuin maar dan heb ik vlekjes op het blad. Ik ben benieuwd naar het andwoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Volgens mij komt dat door (naakt)slakken. Vind je ook wat plekken met wat slijmerige bolletjes? Ik heb hier amper slakken, maar de paar die we hebben, die verpesten de buitenkanten van de stengels. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 ..nou je het zegt, met plukken had ik een paar keer slijmerig iets aan mijn handen.....okee...ook daar komen slakkenkorrels! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Het zijn idd sporen van naaktslakken, begreep van de tuin coryfeeën dat je de rabarber dan ook niet meer kan eten. Ik strooi me een ongeluk aan slakkenkorrels, lijkt niet echt te helpen. Denk dat misschien gewoon ouderwets zout strooien toch beter helpt maar dat zal vast niet zo geweldig zijn voor de grond..? Iemand?? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 ??? Zo'n plek kan je toch gewoon wegsnijden? Dadelijk gaan hier mensen prima rabarberstengels weggooien als je zegt dat het niet meer te eten is... Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannie Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 weggooien? Je moet ze gewoon schillen en de vieste plekken wegsnijden en lekker opeten.tenminste dat doe ik. toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Ik ook hoor Effe wat extra werk door die rot slakken, maar gewoon eetbaar hoor. Ik leef nog, en doe het al jaren. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Ik heb het weggegooid, plekken waren behoorlijk diep en besloegen meer als 3/4 van de stengels dus zou nauwelijks iets overblijven Naast slakkenkorrels, bier en gist in melk oplossen nog andere ideeën om die slijmerige monsters te bestrijden? Grote hoeveelheden stro wat ze niet fijn zouden vinden om overheen te kruipen is het ook al niet grrrHier op de moestuin blijven ze er trouwens bij dat je het beter niet kan eten, had met een stofje te maken die slakken uitscheiden?? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts