Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rabarber met plekken/vlekjes


jootje

Aanbevolen berichten

Op veel van mijn rabarber zitten dit soort plekjes. Oppervlakkig, maar ook wat dieper, wat je weg moet snijden. Iemand enig idee hoe dit komt? Kan het zijn dat de plant " te oud" is? Stond al op deze tuin, en ik heb begrepen, heel lang op dezelfde plaats. Heb hem daar in het najaar vandaan gehaald, en stukken op een andere plek neer gezet.

rabarbervlekken-00182141340024775.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn idd sporen van naaktslakken, begreep van de tuin coryfeeën dat je de rabarber dan ook niet meer kan eten. Ik strooi me een ongeluk aan slakkenkorrels, lijkt niet echt te helpen. Denk dat misschien gewoon ouderwets zout strooien toch beter helpt maar dat zal vast niet zo geweldig zijn voor de grond..? Iemand??

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het weggegooid, plekken waren behoorlijk diep en besloegen meer als 3/4 van de stengels dus zou nauwelijks iets overblijven Naast slakkenkorrels, bier en gist in melk oplossen nog andere ideeën om die slijmerige monsters te bestrijden? Grote hoeveelheden stro wat ze niet fijn zouden vinden om overheen te kruipen is het ook al niet grrr

Hier op de moestuin blijven ze er trouwens bij dat je het beter niet kan eten, had met een stofje te maken die slakken uitscheiden??

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...