Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Schippersvrouw stelt zich voor


Schippersvrouw

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen,

Ik ben Corrie en zoals gezegd schippersvrouw, inmiddels wel 'op het droge' . Ik heb 10 jaar samen met man en kinders gevaren op ons schip, maar toen onze oudste dochter 6 werd kwam de keuze: kind naar het internaat of moeders aan de wal. Wij hebben voor het laatste gekozen. Nu (ik zit alweer bijna 2 jaar thuis) is er eindelijk tijd en ruimte om een beetje te tuinieren .

Het begint met wat kropjes sla en wat radijsjes in de tuin van de kinderen en het eindigd (onder invloed van dit forum!!) ermee dat ik meer en meer moestuin zou willen . Onze achtertuin is ruim, maar hoofdzakelijk op opgroeiende kinderen ingericht, de 'randjes' eromheen zijn voor het tuinieren.

Als het goed is wordt deze week mijn kasje afgemaakt, dit is de voormalige box die we aan boord hadden zodat de kinderen veilig buiten konden spelen.

Enja, morgen zal ik foto's plaatsen, ik ben nu al een beetje te lang bezig geweest met bijlezen hier op het forum,haha. Ik geniet hier elke dag en heb al 'heul veul' geleerd en hopelijk kan ik in de toekomst ook mijn bijdrage daarin leveren. Ik ben nu nog een beetje een moestuindummy zeg maar... Als er vragen of opmerkingen zijn: Roept u maar!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal:).

Ja, dat virus is inderdaad besmettelijk!! Ik ben nu al zo gek dat ik een stukje grond wat volstaat met zevenblad aan het schoonmaken ben . Is een km verderop, al jaren niet voor gezorgd en heb er eigenlijk helemaal geent ijd voor, maar ja, dat virus... Dat dwingd mij daartoe

Elk stukje wat gedaan is dek ik maar af met plastic, want het gaat een beetje (veel) tussen de bedrijven door - 3 kinderen, 4 jarige studie die ik in 2 jaar probeer te proppen en een huis wat nog niet af is. Maar het komt állemaal goed hoor (En anders val ik vanzelf een keer om... )

aangepast door Gast

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de beloofde kiekjes:

De tuin van de kinderen met radijs (op), aardbeien (worden nog bijna wit eruit geplukt), sla (wie zijn sla eten we vandaag mem?), worteltjes (worden nu dus druk gegeten), bloemkool, andijvie en gladiolen

cimg211479581340179797.JPG

Wat zaaigoed.

cimg217659811340179798.JPG

Mijn huidige kasje met verschillende soorten tomaten, paprika, komkommer en pepertje.cimg214326691340179798.JPG

Dit is de buitenspeelbox die van boord afkomt. Als het goed is wordt dit binnenkort mijn 'kas' p422024085231340179796.JPG

De stukjes tuin ter mijner beschikking (gelukkig staat er inmiddels wel wat in), maar het zijn meerdere van dit soort strookjes.cimg191489171340179797.JPG

aangepast door Gast

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kasje is te klein Nee het is best een grappig kasje, vrij stevig met dat frame erin en makkelijk dat je zelf kunt bepalen of en waar je de rekken plaatst. Het is een 200% beter product dan de 4kante meterkas van de welkoop. Die waait gewoon plat met windkracht 3 (en zonder frame). Ook erg handig dat de 'voordeur' helemaal open kan, zo kun je er tenminste bij voor 'onderhoud'.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Corry,

 

Grappig, ik ben ook stuurman geweest in de binnenvaart....

 

Oranje Nassau (Bas Snoeij)

Arie Leendert (Kees Huisman)

Zuidenwind (Ad Blonk, nu mijn schoonvader)

 

Succes hier op dit geweldige forum!

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal voor het warme welkom!

Het is inderdaad wel even omschakelen als je aan de wal komt. Je leeft er echter wel 6 jaar naartoe (dat is de leeftijd dat de kinderen écht naar school moeten). En de regelmaat van het leven aan de wal vindt ik ook niet verkeerd. Dat is aan boord wel wat anders: heb je net de warme prak op tafel, moet er weer gevaren worden of i.d. Niet na het eten, maar NU! Dus eten inpakken, warm wegzetten en over een half uur/drie kwartier maar eten . Dat is het nadeel van het verder heerlijk vrije leven op een schip. Maar goed, nu heb ik lekker tijd voor een moestuin!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wat leuk om hier nog een schippers- of zeemansvrouw aan te treffen . Dat je een walmeisje bent; ach ieder zijn ding toch? Ik ben opgegroeid op/bij het water dus ik weet niet beter. Toch leuk dat je wel regelmatig mee gaat, dat is al meer dan de meeste walmensen doen denk ik Waar varen jullie dan naar toe als ik vragen mag? En op wat voor schip?

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi schippersvrouw!

 

als schipperskind......al jaren aan de wal wonend heeft een wallekind een groot voordeel.....

het zal niet gauw tussen wal en schip vallen!

en dat water..................blijft altijd trekken!

daar liggen toch je wortels. . .

of zitten die nu in je moestuin?

 

groetjes een voormalig scheepsjongen/meisje!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat water hè, het laat je nooit meer los . Daarom kijken we nu toch stiekem wel om naar een hobbybootje... Want op het 'werkschip' kunnen en mogen we (gezien de aard van sommige werken) niet altijd meer mee.

 

In onze tuin ligt ook een roeiboot op het droge voor de kinderen; komt nog een mastje in zodat ze de vlag kunnen heisen en een stuurwiel o.i.d. In de voortuin komt dan natuurlijk nog een echte vlaggenmast en een anker. We zouden eigenlijk nog een paar duckdalven (grote palen waar je je schip aan vast kunt maken) bij de oprit willen zetten, maar die zijn wat lastig op de kop te tikken .

 

Voor de rest raken mijn 'worteltjes' hier al aardig vastgegroeid aan school, verenigingsleven (van met name de kinderen) en natuurlijk mijn heerlijke moestuinje

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend heeft een coaster. Wilde vaart, dus hij komt overal. Ik ben al in o.a Bilbao, Riga, Gdynia, Duinkerken geweest. Meestal vlieg ik naar de haven als ze een reisje richting Noord hebben.

 

Hij vaart 2 op 1 en is dan 3 à 4 maanden weg en 6 tot 8 weken thuis. Dus het is dan wel leuk om halverwege de term een keer mee te kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...