Geplaatst: 13 augustus 201312 j Auteur Kikie, wat een schattige bloemetjes! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Ondertussen heb ik het zelf gevonden:coreopsis tinctoria En ik vind afrikaantjes helemaal niet ordinair Ik vind ze mooi, de enkelbloemige dan. Vooral tagetes linnaeus vind ik héél mooi, maar ook tagetes tenuifolia.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Afrikaantjes zijn ook helemaal niet ordinair. Hoogstens worden de planten wel eens wat al te suf en burgerlijk ( ordinair in de echte betekenis van het begrip ) ingezet.Van die dubbele oranje of gele lage afrikaantjes, allemaal op 20 cm afstand van mekaar gepoot in een rijtje. Het is té erg natuurlijk ( ik krijg gelijk een idee voor een wel waanzinnige zomerborder op dat thema ). Maar het heeft weinig met de planten zélf te maken he ? Het zijn de burgertutten die zo'n plantje geweld aan doen door ze zo te gebruiken ! Ik heb ooit es in een tuin, waar ik mijn gang mocht gaan, een heel vak ( echt gróót ) volgezet met afrikanen, oranje, van uiteindelijke bloei op 60-80cm hoogte. Helemaal vol. De dubbelbloemige he ? Was een waanzinnig effect. En een meur dat dat gaf ( ik hou er wel van ). De dame des huizes kon het gelukkig ook waarderen. Het jaar daarop namen we het hele vlak vol met lage zonnenbloemen. Witte "De Stijl" - achtige bungalow. Het hele voorhuis werd door dat veld omvat.Tja. smaken verschillen
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Hier noemen ze afrikaanse tulertounen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Enkele foto's uit mijn tuin,De eerste en tweede zijn hoge alstroemeriasfoto drie groententuin met zinnia's met kleine bloem.
Geplaatst: 17 augustus 201312 j mooie Alstroemeria's heb je. Kun je ook wat vertellen over hoe je ze swinters goed houdt? Ook mooie kleuren, waar haal jij je plantmateriaal vandaan? [*]
Geplaatst: 17 augustus 201312 j ooooooooooooh ik ben helemaal weg van Alstroemeria's !! Dat zijn toch bolgewassen he ??(of ben ik nu ongelooflijk dom?????....sorry )
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Mijn gemengde bloemen, moes en fruit tuin begin eindelijk vorm te krijgen, dit word de laatste week dat de kippen gebruik kunnen maken van de hele tuin.
Geplaatst: 18 augustus 201312 j De alstr. op foto zijn gekocht in frankrijk ze noemen Gee,Chahors, Uranus.Deze planten bescherm ik door een ring van tuindraad rond te zetten en 20 cm.hoog bladeren op te vullen.Willem vanwaar komen uw alst. en hoe noemen ze?Alstroemerias hebben vlesige wortels (rizonen)
Geplaatst: 25 augustus 201312 j Paar fotootjes. Klimmende winde; Reukerwt: Afrikaantje (tagetes erecta, max. 30cm) Dahlia (alweer beetje gesloten, foto aan het eind van de middag gemaakt..) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 september 201312 j Een tuin in neergang. De pompoen komt over de Cosmea's heen zetten. De hele handel zakt in
Geplaatst: 10 september 201312 j Prachtig toch? Een bloemenzee Wat ziet je pompoen er nog mooi uit zeg..groen bedoel ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 september 201312 j De alstr. op foto zijn gekocht in frankrijk ze noemen Gee,Chahors, Uranus.Deze planten bescherm ik door een ring van tuindraad rond te zetten en 20 cm.hoog bladeren op te vullen.Willem vanwaar komen uw alst. en hoe noemen ze?Alstroemerias hebben vlesige wortels (rizonen) Ik was even het bericht kwijt. Ik heb ze gekocht bij een kweker in de provincie Groningen. plantnaam: pulchela 'Dark From' 'Sheet Laura' en eentje die nog niet gebloeid heeft. [*]
Geplaatst: 8 mei 201411 j De 1e roos die nu volop bloeit; 'Madame Isaac Pereire'. de 1e bloem heeft er bijna een week over gedaan op geheel open te gaan: deze. En ja; dat is een bijna vulgaire, voluptueus, zuurstokzoete, maar een heerlijk geurende, zware grote gekwartierde, ouderwetse roos.
Geplaatst: 11 mei 201411 j Die heb ik ook staan, ik heb alleen nog geen bloem gezien. Ik ga zo toch eens kijken facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 mei 201411 j De Camassia. Deze zet ik ook nog in het andere topic. Binnenkort ga ik deze poten of zeg je planten. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 13 mei 201411 j Zomaar op een overhoekje van de tuin iets laten staan dit voorjaar. Werd een grote bos klaprozen. Welliswaar volgens mij geen wilde, maar een ander kweekding denk ik. Waar het vandaan komt weet ik niet. Maar expres overgeslagen met wieden. Deze bos is het resultaat. Komt net in bloei. De regen en wind maakten wel dat ik de bos moest gaan stutten
Geplaatst: 13 mei 201411 j Zaaien bedoel je ? Ja, geeft niks. Laat ik voor volgend jaar weer wat staan. Als je wist hoeveel aan zaad van vanalles hier in de grond zit en ik moet wieden sowieso , kan dit er ook nog wel bij.
Geplaatst: 14 mei 201411 j Delphinium Akelei Clematis Saxifraga (wat een schattige bloemetjes boven dat bolletje groen hè ) Bzzzz...
Geplaatst: 14 mei 201411 j Wat een subtiele akeleitjes, mooi hoor. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.