Geplaatst: 14 maart 20214 j Het is allemaal nog wat kaal en leeg qua bloemen in vergelijking met mijn vorige tuin. Maar er staat toch al wat, besefte ik me gisteren. (Dat moet natuurlijk véél meer worden.) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 29 maart 20214 j Zo staan er nog maar enkele grasachtige sprietjes en met een dag mooi weer bloeien ze. Altijd heel apart, die kievitsbloemen.
Geplaatst: 29 maart 20214 j De camelia komt in bloei. Blij dat ie de strenge vorst overleefd heeft. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 29 maart 20214 j Wat een mooie grote camelia! Wij willen er 1 voor in de voortuin, twijfel heel erg hoe groot aan te kopen. Willen hem ook een beetje tegen inkijk dus wat maat is wel fijn. Had niet het idee dat de familie in onze vorige tuin heel hard groeide.
Geplaatst: 29 maart 20214 j Jee, wat vroeg! Ik ben al blij dat de keizerskroon nu eindelijk bloeit. Verder bloeit er nog niet zoveel, we hebben nog nachtvorst, dus dat duurt wel even. Heb vandaag wel weer een briljante (al zeg ik het zelf) ingeving voor een groot bloemenperk in de tuin. Ik wilde een deel van de moestuin opofferen voor het bloemenperk. Net zoals vorig jaar, dat beviel goed. Maar ik heb nu al chronisch gebrek aan ruimte in de moestuin, dus dan is het even improviseren. En zo lukt het ook.
Geplaatst: 29 maart 20214 j 1 hour ago, Mellie said: De eerste tulp is open! Nu is het echt voorjaar. Ah, bij ons bloeien de botanische tulpjes al een paar weken, die zijn denk ik wat eerder. Deze foto maakte ik 19 maart. Verder zie je alles groen worden op de tuin, zo fijn! De komende mooie, warme dagen gaan zeker helpen!
Geplaatst: 30 maart 20214 j O dat zijn er al een boel! Nee hier is de rest nog allemaal netjes in het blad. Een paar die boven steken, maar verder niks. Zal deze dagen allemaal wel open barsten neem ik aan. Wat een zo’n!
Geplaatst: 30 maart 20214 j Er komt langzaam van alles op, knoppen gaan open en er staat nog wat in bloei. Dat en het weer vandaag maken dat ik niet meer terug kan naar dat gure gedoe. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 30 maart 20214 j Niet in mijn eigen tuin, maar zeker een mooi gezicht. Dit zijn de velden naast de Keukenhof. Hebben daar vandaag in de buurt gewandeld, ook even het bos en de duinen ingedoken. Heb er een leuke dag met mijn vriendin van gemaakt. Heerlijk weer zo op haar verjaardag.
Geplaatst: 30 maart 20214 j Ik realiseerde me dat ik erg weinig voorjaarsbloeiers heb. Logisch, we beginnen net aan ons tweede jaar op deze plek, dus het is nog echt kijken wat waar bevalt en wat anders moet. Ik zet in ieder geval nu botanische tulpjes op m'n lijstje, die zijn zo mooi! Verder even goed rondkijken wat ernog meer te beleven is voor de insecten.
Geplaatst: 31 maart 20214 j Prachtig! En wat een bijzondere narcis @MellieJa hè?! Ik ben de naam ervan vergeten, maar het was een geurende soort. Heel sterke zoete geur had het. Helaas is dat er inmiddels uitgegroeid, maar de narcis zelf blijft prachtig.
Geplaatst: 1 april 20214 j Mijn pruimenboompje (ras Opal) is niet bepaald onderdeel van een bloementuin maar zijn bloesem doet er niet voor onder. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 2 april 20214 j Dat is vroeg Frans, bij ons bloeit ie nog niet. Verder wel veel bloemen. Ik kon niet kiezen dus maar even een collage gemaakt.
Geplaatst: 3 april 20214 j Vanmiddag trof manlief in de voortuin een heleboel helleborusbabies aan! Één plant had vorig jaar na de bloei flink wat zaad laten vallen en nu troffen we allemaal zaailingen. De andere soorten hebben zich nog niet uitgezaaid.. misschien volgend jaar? Iig kon ik het nu niet laten er flink wat te adopteren. Als ze groter zijn zal ik er een paar in mijn eigen tuin houden, de rest gaat dan naar het plantenasiel.
Geplaatst: 4 april 20214 j Hier iets dergelijks. De spaanse margrieten van vorig jaar blijken zich flink uitgezaaid te hebben. Ik heb er een aantal letterlijk uit de grond gelepeld en in kweekbakjes gezet tot ze groot genoeg zijn voor een eigen potje. Benieuwd of alle kleuren weer evenredig terug komen of dat er kleuren dominant blijken te zijn. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 4 april 20214 j Zo leuk, spontane gezinsuitbreiding! Vanmiddag ontdekte ik nog meer zaailingen, dit keer van een andere kleur helleborus, dus nu wordt het helemaal interessant. Kon het niet laten er daarvan ook wat te redden, volgens mij staan er nu meer dan honderd in potjes. Deze week even wat kalk halen en erbij strooien, schijnen ze lekker te vinden. En de sleedoorn bloeit!
Geplaatst: 13 april 20214 j De kersen staan inmiddels ook in bloei. De pruim was omheen weekje eerder. Appels en kwee doen nog niks. De magnolia staat ook te stralen. Zó mooi [emoji3059]
Geplaatst: 14 april 20214 j @Mellie Prachtig en nog zo mooi wit! Hier zijn de witte magnolia' s alweer bruinig door de nachtvorst. De paarse is wel erg mooi!
Geplaatst: 15 april 20214 j Mooi zo’n kievietsbloem! De witte magnolia wordt hier ook al bruin. Mijn paarse staat meer in de schaduw. Die moet nog bloeien.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.