Geplaatst: 14 juni 202514 Jun Heel veel lathyrus van mijn in de herfst al gezaaide planten. Die ik eind januari zaaide beginnen nu ook te bloeien. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 15 juni 202515 Jun De voortuin staat in volle bloei. Geen bijzondere soorten, maar daarom niet minder mooi. En nog eentje van de lavendel die aan de voet van de Toscaanse jasmijn achter staat. De digitalis komt hier nu pas in bloei, gepropt tussen de tomaten, ook achter.
Geplaatst: 17 juni 202517 Jun De OI-kers in de achtertuin doen het ook geweldig. Omdat ze minder zon krijgen, wordt het blad veel groter denk ik. En dat is mooi want dat ga ik binnenkort in een pesto gebruiken.
Geplaatst: 17 juni 202517 Jun De eerste dikke vette franje-klaprozen staan in bloem:En de lathyrus is echt niet normaal dit jaar. Elke 2-3 dagen kan ik ongeveer 40-50 stelen plukken. En zo veel planten heb ik niet. En ze zijn zo fijn lang de stelen. Echt genieten: A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 17 juni 202517 Jun Die onderste Mellie! 😍 A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 18 juni 202518 Jun Mooi hè? Ze ruiken ook heel lekker! Maar het nadeel van zulke gevulde rozen is dat het wel droog weer moet zijn. Met alle regen van laatst gaan ze gelijk schimmelen en dat is wel heel erg zonde. Maar droge dagen komen er weer aan, dus volop schimmelvrij genieten komt er weer aan @hazeltje’
Geplaatst: 19 juni 202519 Jun Bloemen zijn eigenwijze mormels, altijd groeien op plekken waar je ze niet plant, en ik vind ze dan te mooi om ze weg te halen. Bij deze foto moest ik even denken aan de tuinbuur van @acpronk en aan de prachtige papavers van @Flup . Want soms moet je dingen gewoon hun gang laten gaan, ook al staan ze half in de kas en half op het pad.Ik negeer de gedachte dat het zich ook nog eens in stand houdt door zich uit te zaaien en volgend jaar weer daar lekker in de weg te staan 😆😆😆
Geplaatst: 19 juni 202519 Jun @arja ik heb er zo ook een paar, heel onpraktisch maar weghalen wil ik toch maar liever niet😅.Dit zou een cosmos rubenza moeten zijn, maar die heb volgend mij toch echt geen witte vlekjes. Ik word er in ieder geval wel heel vrolijk van😄
Geplaatst: 20 juni 202520 Jun Mijn tweede dahlia soort bloeit 😍(staat in pot) 2 jaar geleden gezaaid.En die dappere papaver heeft toch nog een plekje gevonden…😅🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 20 juni 202520 Jun Hier groeit de klimroos voor het eerst uitbundig ruim 4 meter hoog de boom in 🙂. Binnenkort worden al die bloemen een massa kleine botteltjes. We genieten hier zo hard van! 20 juni 202520 Jun aangepast door ElkeV80
Geplaatst: 20 juni 202520 Jun 2 uren geleden, ElkeV80 zei:Binnenkort worden al die bloemen een massa kleine botteltjesWat een prachtige roos. Weet je welke het is? Ik zou heel graag zo'n roos willen die massa's kleine botteltjes maakt. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun Stamroos van de Aldi. Begint oranje en verkleurt naar dit oudroze en zalm.Ga ik stekken. Ik hou eigenlijk niet zo van een bolletje rozen op een stokje. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Wat een supermooie klaprozen @appelvrouw Leuk zo'n toverbal-roos @woldistel Hier liep ik een som mijn tuin heen en het petieterige roosje van ene paar jaar geleden is door mijn "plantsoenstruik" (ik weet de naam niet, amar echt zo'n struik die je in gemeenteplantsoenen vindt en wintergroen is) heen gegroeid. Een grote bloemenzee!En deze campanula blijft ook maar bloeien. Zo blij dat ik die van mijn moestuin verplaatste naar mijn bloementuin. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun 19 uren geleden, woldistel zei:Stamroos van de Aldi. Begint oranje en verkleurt naar dit oudroze en zalm.Prachtige roos, en altijd leuk die verandering. Wij hebben dat met een aanvankelijk witte boerenhortensia. 3 foto’s.Bloei in juni.Verkleuring in de zomer naar uiteindelijk deze kleur in oktober. Dan zet ik er altijd een paar in een vaas.Juni, na een hele winter binnen. Gedroogd.Nog een witte, de phlox bloeit.
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Hier in de wijk fiets ik vaak langs een woning waar een echte toverbalroos staat @hazeltje. Die heeft alles van geel en zalmrose en oranje en dan in één struik. Meer bloem dan blad.Ik durf al jaren niet te vragen of ik een paar stekken mag maken in september. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun De calla's beginnen te bloeien. Ze hadden al heel wat jaren op hetzelfde plekje in de tuin gestaan en daarom heb ik ze dit jaar maar eens in bakken gezet. 22 juni 202522 Jun aangepast door Frans Foutieve benaming aangepast naar Calla -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Hier 5 van de vele soorten rozen. Ook een foto van de rozenrij achter mijn keukenbakken. De tafels die aan de keukenwand staan. Daarachter staan dan mijn 4 grote Hero bakken die ik dan in de serie Rozentuin benoem. En een foto richting Houthok en achterkant werkplaats. Zo geef ik alle bakken een serienummer met een volgnummer.En een foto van een van de vele bijen die graag op de roze bloemetjes gaan zitten. Ben even de naam van de bloemen kwijt. 22 juni 202522 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun 2 hours ago, Frans said:De camelia's beginnen te bloeien.Je bedoelt niet toevallig canna's? Of nee, calla's. Nu haal ik de boel ook door elkaar.
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Camelia niet, dat is een struik.Canna ook niet, dat heet ook wel Indisch riet.Calla, uit de Aronskelk familie. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun 2 uren geleden, Arja zei:Je bedoelt niet toevallig canna's? Of nee, calla's. Nu haal ik de boel ook door elkaar.Inderdaad calla's . Waarom ik camelia schreef weet ik niet want die ken ik maar al te goed want ook die heb ik staan. Het zal de leeftijd wel zijn. Ik ga het veranderen. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.