Geplaatst: 23 juni 202523 Jun @hazeltje De roos in de boom heet Toby Tristam. We hebben nog drie andere klimmers staan met kleine open witte rozen die een massa botteltjes geven: Kiftsgate, Wickwar en Louis Rambler. Als je een gewone struik zoekt met absurd veel mooie kleine botteltjes én die doorbloeiend is, kijk dan eens naar Rosa Flash. Echt een aanrader. 23 juni 202523 Jun aangepast door ElkeV80
Geplaatst: 23 juni 202523 Jun Superbedankt @ElkeV80 dat zijn een hoop tips. Ik schrijf ze voor nu allemaal op mijn verlanglijstje en kijk later wel ik het allermooiste vind. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 24 juni 202524 Jun Franse geranium die ik eind vorig jaar gestekt heb, dit zijn 3 planten die nu nog steeds in dezelfde tray zitten 😅Vorig jaar 3 gekocht, in verschillende kleuren. 1 ging al dood door toen botrytis afgelopen zomer. 1 had dunne takjes en misschien heb ik nog een ienimieni stekje waar geen groei in zit, en een paar van deze beauty. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 juni 202524 Jun Hey AC, de niet-winterharde ananassalie van afgelopen jaar is gewoon weer teruggekomen, goed he?
Geplaatst: 24 juni 202524 Jun @Arja mooi, ik had ze deze winter niet in de volle grond. Vorig jaar wel, maar toen vroren ze wel dood.Afgelopen winter 2 ananassalie in potten in de las, en 1 honingmeloensalie. Die hadden het innde kas overleefd. En had 2 honingmeloensalie in P9 onder de picknicktafel staan, maar die hadden het ondanks de droogte en kou toch ook overleefd.En ook nog 2 stekken over, van beide 1. Staan nog in de achtertuin in dezelfde tray als waarin ze gestekt zijn🤐 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 juni 202528 Jun Hoera! Ik heb er nu ook eentje, een Aldi plant die niet op zijn verpakking lijkt. Dit is een rode geurende struikroos.Het tweede klopt wel, de bloem geurt. Bescheiden, maar er zit geur aan. Ben benieuwd wat de rode klimroos gaat doen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun Wat fotos van de bloeiende planten. Sommigen hebben wij wel in 3-voud staan. Daarnaast ook nog geen bloeiende planten, die heb ik nu niet gefografeerd.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun Jullie snappen zeker wel dat ik naast mijn groentetuin weinig tijd (of helemaal geen tijd eigenlijk) heb voor mijn bloemen. Het meeste doet mijn man, maar het is niet helemaal geordend hoor, veel onkruid ertussen en sommige uitgebloeide bloemen worden niet op tijd verwijderd.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun Slim om dan voor vaste planten te kiezen petra.. die zorgen meestal voor zichzelf!👍😊Jouw Roos vind ik een echte beauty!!😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Bij mij bloeit er weer een 2 jaar terug zelf gezaaide dahlia..😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱En de vaste latyrus die al paar jaar in een “mini” staat komt ieder seizoen weer net even groter en met nog meer bloemen terug!😍Ik had enkel bloemig paarse en rode papaver en gevulde rode.,, en nu ineens “ uit het niets” een gevulde paarse!! Ik vind haar prachtig… 😍 Ik ga deze labelen en zaad bewaren want er komt in voorjaar veel te veel van op .. en met uitdunnen vraag ik me steeds af “ wat is nu wat”🤔 Dus mischien helpt zelf zaaien.,,🤔😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun Laat je die haagwinde zomaar bloeien en zaad vormen?😱2 uren geleden, Petrasmoestuin zei: Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun 3 uren geleden, Vrouwholle zei:vaste plantenHet zijn ook allemaal vaste planten, maar wij hebben tig rozen en tig hortensias e.a. en die moet je toch allemaal snoeien, want anders worden ze 3 meter hoog en vallen op de grond. Wij gebruiken al stokken en ze waren heel kort gesnoeid, maar ze groeien hard. Kijk maar naar het filmpje van mijn tuin. En elke maand zijn er weer andere bloemen die komen.Ik heb ze niet gekocht, het is een huurwoning en ze waren er al en ik keek het eerste jaar elke maand met bewondering wat er weer boven de grond kwam. 😂😂
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun 1 uur geleden, acpronk zei:haagwindeWat zou ik moeten doen eraan? Geen idee.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun 2 uren geleden, acpronk zei:Laat je die haagwinde zomaar bloeien en zaad vormen?Dat was precies wat ik ook dacht! Vanochtend er hier nog een paar uit de hortensia’s ontknoopt. Mooie bloemen, maar dodelijk voor je planten, alles wordt verstikt. Ik zou ze weghalen @Petrasmoestuin (of je man 😉).Wat ik verder echt heel opvallend vind met de aantallen slakken die je dagelijks raapt: hoe is het mogelijk dat je hosta’s volledig gaaf zijn?! Geen gaatje te zien. Als er iets een slakkenmagneet is…. Ze staan er prachtig bij!
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun De boerenhortensia’s kleuren inmiddels van lichtgroen, naar wit, naar lichtblauw. Donkerder worden ze niet. Blijft wonderlijk.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun Sorry @Dahli maar ik weet niet wat een Haagwinde is, jij toont die met bloemen. Wij stikken van dat kruipende spul, klimplant. Daar word ik gek van. Als je die overal wilt weghalen op 1300 m2, dan ben je 2 weken zoet. Wij hebben het gewoon opgegeven en alleen halen wij het weg als er belangrijke planten naast staan.Over de Hosta's: dat klopt. Wij checken alleen de achtertuin dit jaar, daar staan ook al mijn groente. De voortuin doen wij niet meer, vorig jaar steeds anderhalf uur bezig.Maar voor zitten ze ook, en kunnen ook naar de achtertuin komen natuurlijk. In de voortuin heb ik 2 hosta's, hier zie je heel veel gaten. Laat ze daar maar eten, niemand die het gelijk ziet, want de een staat aan de zijkant en de ander achter de rozen voor onze hobbykamers. Zie de vele gaten. Ik haalde daar altijd huisjes van af en veel mensen zeggen dat huisjes niet op je planten zitten hahaha. Aan de voorkant haalden wij soms wel 25 huisjes weg.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun Ze bloeien eindelijk...dat t meerdere soorten zijn die op een vierkante cm zijn geplant zou me eigenlijk niet meer moeten verbazen.
Geplaatst: 29 juni 202529 Jun 1 uur terug, Dahli zei:alles wordt verstikt.Ik ben nog eens gaan kijken. Jij had het heel goed gezien! Dank je @Dahli om mij er op te attenderen. Het is inderdaad zo dat hij mijn Hortensia verstrengeld. Juist die blauwe is zo mooi! Morgen gaan wij hem eruit halen!Achter hebben wij trouwens ook een Hosta met gaten. Maar die staat in de buurt waar ik altijd met water sproei en schoonspoel. En daar is het nat en dan komen de slakken die kant op en dus ook naar de Hosta. Die andere staat denk ik gunstiger, niet langs het slakkenpad. Maar het verbaast mij wel hoor, want langst de schutting vinden wij ook altijd veel slakken, maar waarschijnlijk halen wij ze daar op tijd weg. 😊😊Ook de foto van de Haagwinde nogmaals duidelijk gemaakt. 29 juni 202529 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 30 juni 202530 Jun De crocosmia en eerste uit zichzelf opgekomen zonnebloem staan te shinen!De crocosmia heb ik vorig jaar wat zaadbolletjes van rondgestrooid niet van uitgaande dat dat zou werken. Nou, het werkt wel degelijk. Overal crocosmia! Nu vind ik dat een heel leuke vurige bloem, dus het mag. Ga ik dit jaar weer doen.
Geplaatst: 30 juni 202530 Jun Zo mooi rood facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 juni 202530 Jun Hij is echt prachtig. Ik hou er van! Sowieso rode bloemen..zoals bv de crocosmia van @Mellie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 juli 20253 Jul Mijn eerste zonnebloem 2025 bloeit bijna…😍Zo mooi ; de oregano bloeit!😍En de courgette bloemen zijn ieder seizoen ook weer een feestje! 😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.