Geplaatst: 3 juli 20253 Jul Een paar dagen terug ook de eerste bloemen op bij de courgettes 4 mannetjes. Toen heb ik een bloem bewaard in de koelkast. De volgende dag 2 vrouwtjes, dat kwam goed uit. Nu heb ik vanmorgen weer 3 mannetjes staan. Wel wat nat, weer twee bloemen bewaard.
Geplaatst: 4 juli 20254 Jul Ik heb al wat zonnebloemen geplukt, maar deze mag lekker in de tuin stralen. De allereerste gladiool zag ik gisteren! En deze zal morgen vast open zijn. Fijn dat er weer nieuwe bloeiers zijn.
Geplaatst: 5 juli 20255 Jul Eerste zonnebloem in bloei! Ook altijd zo’n fijne uitzaaier, deze staat een beetje op een ongelukkige plek op 2 cm langs een tegelpad en in een aardbeienveldje maar doet het het best! Bijna drie meter hoog
Geplaatst: 5 juli 20255 Jul Bloemen hierboven zelf gestekt. De anjer was ooit helemaal rood. Er komen nu witte vlekjes in. Zo vind ik hem wel leuker. Mijn zalmroze anjer bloeit. Foto volgt nog. Ben ik blijkbaar vergeten. Deze frill Roos had eerst veel meer golvende blaadjes. Heb er nog 1 van, maar daar is de ‘frill’ allang uit. Deze golft nog wel wat, maar toch jammer dat dat dan met de jaren eruit gaat. Had ook moeten ruiken en dat doet ie ook al niet. Kleur is wel heel mooi.
Geplaatst: 6 juli 20256 Jul Weer een nieuwe dahliasoort in bloei 😍De pas gekochte stokroos bloeit ook.. maar helaas niet de donkerpaarse kleur die op het kaartje stond …🤔Mijn “ananasplant” die ik ooit van mijn vriendin kreeg en al jaren buiten in een zinkenemmer staat en ik dit voorjaar wat compost gaf krijgt weer “sier ananas bloemen!” 😊Susanne met de mooieogen heeft bloemen .. zo lang gekocht naar deze kleur!! Ik moet haar nog wel grotere pot geven en goede klimsteun …En dan nog foto van kruiken met sieruitjes, bloeiende oregano, dropplant en kleine papaver zaadbolletjes… naar het idee van @Beukwood 🙏🏻😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 6 juli 20256 Jul Hoe doen jullie dat trouwens, als je een mooie bos bloemen uit eigen tuin maakt om aan iemand te geven? En dat daar nog wat reistijd bij zit?Ik heb vaak het idee dat eigen kweek sneller begint te verwelken/blaadjes laat vallen, dus ik probeer er minder dan een kwartier zonder water tussen te laten. Dat is geen probleem bij een bosje te plukken voor thuis, maar zoals vanmiddag naar mijn moeder dan zet ik de bloemen toch weer even in een potje met water voor we in de auto gaan. 6 juli 20256 Jul aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 juli 20256 Jul Al mijn dahlia’s tot nu toe hier gedeeld zijn zaai dahlia’s @Dahli ik heb weinig plek en nagenoeg geen volle grond dus moeten bij mij in pot.. de gezaaide vind ik dan “ luchtiger” niet zulke forse planten… 🤔😬Als ik bloemen uet weggeef wikkel ik de stelen gelijk in flink nat keukenpapier @woldistel en dan in een plastic zakje met elastiekje erom..👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 6 juli 20256 Jul Ik neem ze inderdaad in water mee. Gewoon een vaas, of een jampot. Plukken heel vroeg in de ochtend is beter dan overdag als de zon al schijnt. En ruim voordat je op bezoek gaat ook. Dan kun je de bloemen zelf binnen in de koelte in het water zetten en zich goed volzuigen. Dan komen ze ook beter aan.Niet te "rijpe" bloemen plukken helpt. En de ene bloem blijft nu eenmaal langer goed op water dan de ander. Wat een bloemenweelde bij iedereen. Hier bloeien de eerste zonnebloemen: en blijven de korenbloemen maar bloeien:Heb ik echt mega veel lathyrus, inmiddels nog minstens 3 keer zo veel als op de foto,En vind ik deze mooie lichtblauwe cichorei zo prachtig: A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 7 juli 20257 Jul Ik kreeg dit voorjaar een aantal stekken van mijn buurvrouw's planten. Een hortensia Annabelle en een Kaapse fuchsia (phygelius capensis). Die geen Fuchsia is.Vooral de Kaapse fuchsia heeft leuke bloemen. En is winterhard. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 juli 20257 Jul Wat leuk @[mention= rel=]woldistel[/mention]! Als ik bloemen meeneem, pak ik de stelen in met paar lagen nat keukenpapier en dat dan weer in alu folie of stretch folie. Dan drupt het niet. En nu vanwege een echt lange reis had ik er een vochtig linnen zakje omheen. Want ze laten inderdaad sneller blad vallen. Maar zo heb ik 3 u gereisd met een zelfgemaakte bos die erna heel mooi heeft gestaan. Wel stelen bij aankomst weer afsnijden. Helpt enorm om beter water op te nemen. Edit: mijn foto vergeten! Mijn gladiool huppeldepuppes staat in bloei. Een knapperd
Geplaatst: 7 juli 20257 Jul @woldistel hou die Kaapse jongens wel in de gaten hoor, ze maken behoorlijke wortelstokken onder de grond en komen dan op meerdere plekken op.Maar ze zijn inderdaad erg leuk. Ze lekken wel als een malle nectar als ze bloeien. Jammer, want ze doen het best heel goed op water, maar dat wordt dus echt een kleverig zooitje. 7 juli 20257 Jul aangepast door hazeltje A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 7 juli 20257 Jul Stukje gazon niet gemaaid....En ik weet t.....maar ik heb er 2 op een stuk van een helling staan waar ik vanaf dag 1 al niet veilig bij kan. Vh herfst ga ik t leeghalen....voor nu is t redelijk veilig, want ook hond kan er niet komen.
Geplaatst: 7 juli 20257 Jul Vla, weet jij (of iemand anders) wat die gele bloemen zijn? Ik heb ze hier ook staan, ooit gekregen - zoals driekwart van mijn planten, maar nog steeds geen idee wat het is.
Geplaatst: 7 juli 20257 Jul Ja dat klopt hoor. Dat is inderdaad puntwederik. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 8 juli 20258 Jul Ik had vorig haar besloten nooit meer lelies te doen, want leliehaantjes. Kijk deze 2 vergeten bollen dan [emoji4] eindelijk eindelijk Kijk ze vrolijk zoemen rond de prei bloemen [emoji1787][emoji4]
Geplaatst: 8 juli 20258 Jul 47 minuten geleden, Mellie zei:Ik had vorig haar besloten nooit meer lelies te doen, want leliehaantjesMooi 😍! Ik kan helaas geen lelies. Niet in de tuin en ook niet in boeket. Alles aan die plant is zeer giftig voor katten. Moet er niet aan denken dat ze wat stuifmeel op haar vacht krijgt en schoonlikt. Jammer want ik vind ze wel heel mooi.
Geplaatst: 8 juli 20258 Jul Ik heb oranje. Moment, ik ga naar de tuin. 8 juli 20258 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 9 juli 20259 Jul Op 7-7-2025 om 11:25, Mellie zei:Mijn gladiool huppeldepuppes staat in bloei.Wauw @Mellie die is echt mooi.Hier mijn eenvoudige gladiool. Foto had beter gekunt. Ook nog wat andere bloeiende planten op de achtergrond. Lavendel, hortensia's, spaanse margrieten. Die lichtroze achter de gladiool is een roos. Een paar hortensia's van wat dichterbij. 9 juli 20259 Jul aangepast door Gitta Foto's toegevoegd
Geplaatst: 9 juli 20259 Jul Toen wij een jaar of 5 geleden dit huis kochten stond onderstaande plant (als enige ongeveer) in de tuin. Alle jaren daarna nooit meer opgekomen. Tot nu. In mijn geheugen was het een witte allium, maar daar klopt niets van zie ik nu. Volgens mij is het een agapanthus. 3 mooie bloemen inmiddels.
Geplaatst: 10 juli 202510 Jul Geanaatappelbloesem in bloei. Die ronde kogels zijn kennelijk de bloemen. Vond het al niet als een granaatappel in wording eruit zien [emoji23][emoji23][emoji23]Mijn nieuwe dahlia in bloei. Mega plant kleine bloemen. Of ja. Klein. Ik had groter verwacht voor bij zulke grote bladeren. Toch een hand vol zo. En de bijen en hommels zijn er dol op!
Geplaatst: 10 juli 202510 Jul Ohhhhh ik juichte even geleden al over je granaatappel die nu dus een bloemknop blijkt te zijn Maar wat een prachtige bloemen zeg. Ik had geen idee hoe granaatappels zouden bloemen. Wat mooi zo. Wauw! A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.