Geplaatst: 10 november 202510 Nov Deze heb ik zelf niet genomen maar dochter in de tuin,niet echt een bloem maar toch ook een vruchtlichaampje Een papaver die voor de 2de maal bloeit dit jaar en nog koppen heeftgoudsbloem die het niet opgeeft, 10 november 202510 Nov aangepast door redzebra
Geplaatst: 10 november 202510 Nov Wat een beauty die papaver! @Tanja65 maak eens een foto van jouw teunisbloem als je wilt? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 november 202510 Nov Wil ik. Nu even niet op de moestuin, verderop in de week zal ik het doen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 november 202510 Nov Dit is de bloem van indianen aardappeltjes. Gekocht bij Vreekens. Bloeit in september.
Geplaatst: 10 november 202510 Nov Wauuwwwww wat een prachtige bloem zeg! Als de aardappeltjes niet lekker zijn, is hij zijn geld al meer dan waard. Hij zou niet misstaan bij de bloemenjuwelier bij ons in het dorp (de veel te dure bloemist dus ;-) ) A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 11 november 202511 Nov Ik had hem vnml voor de bloem gekocht @hazeltje . Ben benieuwd of de aardappeltjes zich vermeerderd hebben komend jaar. Bloem is niet groot en heb hem nog niet binnen op " vaasje" gezet😅
Geplaatst: 11 november 202511 Nov 99,9% kans dat je er meer heb, hij wil namelijk woekeren.Maar hij is wel mooi.
Geplaatst: 12 november 202512 Nov @peulenschil jaaaa mooi zeg!Ik had nog aardig wat bijen gezoem bij mijn bloemetjes. Helaas maar 1 op de foto. Maar de bloemen zijn gelukkig ook mooi 😇Blauwe salie echt een plaatje vind ik deze Mini pakchoi bloemen En de bloemen van de vingerplant werden pok nog volop bezocht
Geplaatst: 14 november 202514 Nov Vanochtend vroeg nog even uitgebreid zitten genieten van alle bloemen die nog bloeien in mijn tuintje voordat het koudere weer echt arriveert!Een bloeiende papaver. Wat houd ik zo enorm van deze planten. ❤️Een zelfuitgezaaide Zegekruid die toch nog in bloei gekomen is door het zachte weer. 🩵Diverse Calendula die nog staan te shinen! 💛Nog vele uitbundige Tagetes! 🧡En de prachtige Oost-Indische Kers met het bonte blad! 💚 14 november 202514 Nov aangepast door Janie
Geplaatst: 14 november 202514 Nov Het is ook wel heel lang zacht weer geweest @Petrasmoestuin. Maar dat gaat veranderen! ❄️ 14 november 202514 Nov aangepast door Janie
Geplaatst: 14 november 202514 Nov Hier in de achtertuin heb ik nog de laatste dahlia's, en salvia's.Op de moestuin roze en witte Nerine (althans, kan ook een kruising ervan zijn want die had ik ook gekocht), ook wat Oost-Indische kers, rozemarijn die wat bloeit, de salvia's honingmeloensalie en ananassalie, en chrysanten in diverse kleuren. Volgende week maar foto's maken, want was er gisteren. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 november 202514 Nov 2 uren geleden, Janie zei:Een zelfuitgezaaide NicotianaIk denk eigenlijk dat het een Zegekruid (Nicandra physalodes) is😉 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 november 202516 Nov maak eens een foto van jouw teunisbloem als je wilt?Op 10-11-2025 om 15:18, appelvrouw zei:maak eens een foto van jouw teunisbloem als je wilt?@appelvrouw * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 november 202516 Nov @Tanja65 hier zie je de zaaddozen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 november 202516 Nov En de ene teunisbloem is de andere niet.Ik heb hier vooral de tweejarige, die is 150 cm of hoger. Die van @Tanja65 lijken me vrij laag als ik de foto's zie. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 november 202516 Nov Ja klopt @woldistel deze is 60 â 80 cm, als hij niet - zoals nu - al bijna aan zijn eindje is en uitgezakt op de grond ligt.@acpronk tnx, dat vermoedde ik al. Ik denk dat deze dan gewoon te laat bloeide. Ik had een zo'n zaaddoos open gemaakt maar er leek niets in te zitten. En er zijn geen droge/bruine zaaddozen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 20 november 202520 Nov Je laat de plant wel staan toch? Kans dat hij het overleefd en volgend jaar op volle kracht verder gaat. Aan zaadjes komen zal niet moeilijk zijn maar dat was je vraag niet geloof ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 november 202521 Nov De chrysant die ik ooit scheurde van zo’n gekochte bol die na de winter weer uitliep bloeit nu ook…😍De andere delen staan alweer paar jaar aaneen in de balkonbakken die onder de kleine raampjes in mijn voortuin hangen….sterke planten!!…😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 21 november 202521 Nov blauwe salie en eronder nog een rode. Is dit cassis?Geen idee maar wel heel mooi. Stelt nooit teleur en is met kerst de enige die nog altijd bloeit.
Geplaatst: 21 november 202521 Nov Oow mooi die chrysant @Vrouwholle! 😍 Het zijn inderdaad hele sterke planten.
Geplaatst: 22 november 202522 Nov Kijk nu, hoe dapper. Eén van de laatste vijgenbladpompoen bloemen. Vanochtend bij 0 graden is hij open gegaan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.