Geplaatst: 1 november 20223 j Mashua / knolcapucien Nerine bowdenii 'Isabel' (geloof ik, moet dat nazoeken) Dan de gewone Nerine bowdenii? Kailan met zweefvlieg En verder nog van alles: korenbloem, ganzenbloem, enkele aardperen (de bloemen zijn wel kapot door de wind van vandaag). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 november 20223 j Rhodochiton atropurpureum (Purperklokje) 1 november 20223 j aangepast door tielse flipje Nederlandse naam toegevoegd
Geplaatst: 8 november 20223 j Deze roos heeft een uitloper van meer dan 1,5 m. De overige takken groeien op een normaal tempo. Geurt heerlijk. Bij de Dirk geloof ik gekocht dit voorjaar ergens.
Geplaatst: 8 november 20223 j Dit is van een paar weken geleden. Alleen kleinbloemig en de meeste uitgezocht op lekker voor insecten.
Geplaatst: 13 november 20223 j Deze Streptocarpus contortus bloeit al vanaf het voorjaar tot nu. Contortus slaat op de zaadpeulen, bij het openen zijn ze schroefvormig.
Geplaatst: 8 december 20223 j Kerstcactus fleurt de boel een beetje op, op deze grijze dagen. Vorig jaar na aankoop, liet deze na een week in huis te staan alle bloemknoppen vallen. Maar nu staat deze er schitterend bij.
Geplaatst: 10 december 20223 j Clematis armandii vanmorgen. 10 december 20223 j aangepast door tielse flipje .
Geplaatst: 14 december 20223 j In de categorie bloementuin zijn dit de onlangs gestekte fuchsia's. Wortels maken snappen ze nog niet, die sukkels zijn gewoon gaan bloeien.
Geplaatst: 21 januari 20233 j Geen bloemenplaatjes deze keer maar wel de voorbereidingen voor een bloementuin. Had ik afgelopen jaar begonia's staan en het jaar daar voor spaanse margrieten, dit jaar ga ik langs het gazon aan de voorkant van het huis gazania's zetten. Een proefzaai van F1 zaadjes, een mengsel van meerdere kleuren, is gelukt (opkomst 7 van de 7). Ze zijn te vroeg, de hoofdzaai is voor begin februari gepland, maar omdat het keurige plantjes zijn kan ik ze moeilijk weggooien . Vandaag heb ik ze daarom maar naar potjes verspeend. Samen met een Lorenzo F1 en een Bolzano F1 tomaatje (bestemd voor vermeerdering via stek) staan ze nu onder een groeilamp. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 21 januari 20233 j Tja, ikzelf zet ook geen bloemen tenzij noodzakelijk voor de moestuin, maar mijn echtgenote is wild van wilde bloemen. Als je het een beetje bekijkt, je hebt ze echt wel nodig, niet alleen voor bestuivers , maar ook voor evenwicht : vele predators die je in je tuin wil hebben, hebben die bloemen nodig voor voortplanting.
Geplaatst: 22 januari 20233 j Wij hebben een gemengde sier/moestuin, en op dit moment staat de toverhazelaar, wat irissen en de heide te shinen. De stermagnolia begint ook al dikke knoppen te maken.
Geplaatst: 12 februari 20233 j Het verzopen gazon is een oase aan krokussen! Ik heb nooit eerder zo bewust die geur geroken. Heel intens ruikt het overal. Nu ook binnen. Er staat een klein vaasje vol dankzij mijn dochtertje. Ze was naar de kippen en kwam terug met deze.
Geplaatst: 12 februari 20233 j Heerlijk toch als die kleintjes aandacht hebben voor dingen die je zelf soms bijna voor lief neemt of ver 't hoofd ziet!
Geplaatst: 12 maart 20232 j Heb mooie narcissen bridal crown gekocht vandaag, ze zitten met z’n vieren in een potje. Ze lopen al wat uit en hun worteltjes komen over de rand van het potje. Is het slimmer om ze in het potje uit te laten lopen, af te laten sterven en dan uit te planten, of nu voorzichtig uit elkaar halen en direct uitplanten. En dan cm of 10 diep? P.s.: kon even geen beter topic vinden. 😄 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 14 maart 20232 j @msdg je kunt ze gewoon verpotten hoor. Ik verpot ze vaak naar een mooie pot om binnen ook een voorjaarsgevoel te krijgen en heb nog nooit gehad dat is mislukt.
Geplaatst: 30 maart 20232 j @tielse flipjemooi die apple blossom! Is dat een wintergroene en goed winterhard? Zou die eventueel ook op de noordkant van een schutting kunnen gedijen? Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 30 maart 20232 j Ja, goed winterhard en wintergroen. Wel wat beschut in verband met mogelijke bladschade. Kan in volle zon en halfschaduw.
Geplaatst: 1 april 20232 j Primula elatior (slanke sleutelbloem) Fritillaria meleagris (kievitsbloem)
Geplaatst: 1 april 20232 j @tielse flipje wat een mooie bloemen, zeker die kievitsbloem, gezellige kleuren..
Geplaatst: 2 april 20232 j Ik vind juist die sleutelbloem prachtig. Mijn vroege tulpen Light &dreamy. In mijn mini-Keukenhof van 2 bij 2 meter 🥰 Ik ben heel blij met dit stukje, heb de afgelopen weken allerlei kleuren narcissen door elkaar in vaas gehad, veel leuker dan die uniforme bosjes uit de supermarkt. Een echt bonte boel is het alleen nog niet, want de bloeitijd verschilt te veel. De helleborus bloeit nog. En de viooltjes al weken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.