Geplaatst: 12 november 20232 j Het is november en ik heb nog (of weer moet ik zeggen, dit zijn allemaal gevallen zaden in augustus) witte nigella sativus, cosmea tussen de tegels en aardbeienbloesem en aardbeien.
Geplaatst: 10 februari 20242 j Hier word ik blij van. Het is weer bijna lente zegt mijn camelia. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 10 februari 20242 j Prachtig! Bij mijn buuv bloeit hij ook al uitbundig, ze heeft ze zelfs al binnen op vaas staan! Die van mij komt altijd ( veel) later. Krijgt nog geen zon….
Geplaatst: 10 februari 20242 j Prachtig! En nog bomvol met knoppen, dus het wordt steeds mooier. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 maart 20241 j Mooi 🥰 Ik heb ze ook in de tuin (inmiddels ook verwilderd in het gemeentegras in de buurt) en ik verbaas me altijd over hoe sneu ze er bij kou en regen bijliggen. Slappe paarse sliertjes. En dan schijnt de zon en hop! fiere krokusjes. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 maart 20241 j Op het gevaar af dat het gaat vervelen toch weer een update van mijn camelia . Momenteel op zijn hoogtepunt en misschien er ook wel een beetje over heen want ondanks dat hij nog knoppen genoeg heeft beginnen de eerste bloemen al te vallen. Misschien leuk om nog te vertellen dat ik hem (heel) lang geleden kocht bij de Lidl waar hij als raar gevormde en daardoor moeilijk verkoopbare 'kneus' bleef staan en uiteindelijk te koop werd aangeboden voor de helft van de prijs. Bewees uiteindelijk dat ook kneusjes kunnen uitgroeien tot prachtige planten. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 26 maart 20241 j Vorige week ma de eerste tulp gespot. Inmiddels al vele tulpen in bloei. Niet eens april…
Geplaatst: 30 maart 20241 j Clematis armandii "Apple Blossom" c Kievitsbloem Primula veris Tulp Merel Delight Primula eliator
Geplaatst: 8 mei 20241 j De eerste roos bloeide een maand geleden al. De rest is eindelijk gevolgd. Deze roos heeft na 8 jaar besloten dat hij een klimroos ging worden. Het is hem gelukt. Kortwieken houdt hem niet meer tegen.
Geplaatst: 13 mei 20241 j Op 30-3-2024 om 11:49, Arja zei: Je hoeft na de eerste keer dus nooit meer goudsbloemen te zaaien Voorlopig heb ik met pijn en moeite mijn eerste paar opgekweekt. Heb er iets van 30 gezaaid, verspeend, daarna buiten uitgeplant in een bedje, randje stenen erom heen, gaasje erover. Alles tegen de slak. Nu nog iets van 10 over aangezien de rest gewoon weg is geknaagd 🥶 Maar gezien jouw bericht moet ik me dan al gaan voorbereiden op ergernis volgende jaar dat goudsbloem samen met de slak mijn hele tuin overneemt? Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Geplaatst: 13 mei 20241 j Ik kan nog niet zeggen dat de goudsbloem slakken tegenhoudt. Van allebei heb ik er genoeg.
Geplaatst: 13 mei 20241 j Goudsbloemen wandelen niet weg hoor, als ze volgend jaar een metertje verder groeien dan waar je ze had geplant/gezaaid, dan is dat al ver. Althans, dat is mijn ervaring (samen met de ervaring dat tagetes nooit uitzaaien). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 mei 20241 j Dit is een "normale" vingerhoedskruid. Maar deze is echt heel mooi vertakt van onder, zonder dat de kop eraf is geweest. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 mei 20241 j Zo blij dat ondanks al die regen er toch weer overal bloemen te zien zijn. Mijn lievelings-salvia bloeit net, die wordt nog veel mooier 😃. Astrantia laat zich ook weer zien en de klimroos ( zowaar tegen een blauwe lucht!) is ook weer begonnen. Volgende week belooft het mooi weer te worden, dan gaat alles extra hard los. Kan niet wachten.
Geplaatst: 29 mei 20241 j @Dahlidie Astrantia’s wil ik ook weer aanplanten, na 3 jaar zijn ze de slakkenvraat niet meer te boven gekomen. Hele lekkere geur ook! Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 30 mei 20241 j 11 uren geleden, tielse flipje zei: Salvia "Nachtvlinder" en roos "New Dawn"? Inderdaad Nachtvlinder, zit altijd vol met kleine hommeltjes. De roos weet ik niet, die stond er al toen we hier kwamen wonen (tot mijn grote vreugde).
Geplaatst: 30 mei 20241 j Had ik deze van jou @loes? Ooit geruild op een mtfd. Ik wilde een geurende roos en dat is zeker gelukt! Iets met dawn heet het
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.