Geplaatst: 24 juli 201213 j Ik meet het zomeren (ook) af aan het waterverbruik. En dat is voor mij weer een indicatie voor de groei, ik heb voornamelijk zonaanbiddende waterverbruikers: aardbeien en tomaten. Beide gekende zuiperds. Makkelijk meten met een watervat dat alles voorziet.Drie dagen geleden mijn watervat volgetankt. Nu, 3 dagen later, weliswaar nog ruim halfvol, bijgevuld.Daarvoor was 18 liter nodig. Dat is 6 liter verbruik per dag. Bijna niks voor een moestuin van honderden vierkante meters, wel veel voor een (balkon)oppervlakte van iets meer dan één vierkante meter. Zomer dus! (in ieder geval nog een paar dagen...) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 25 juli 201213 j Auteur Hier was het gisteren 30 graden is de schaduw... paprika's stonden lekker te genieten in de zon, en hebben een heerlijk douche gehad... Vrouw des huizes lag in de schaduw te puffen (samen met de hond), en kon ook wel een (koude) douche gebruiken! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 25 juli 201213 j Zo zeg... echt TE heet hoor! 30 graden, vandaag bijna geen wind (gisteren wel, dat was al een stuk beter). Ik zit lekker binnen, ga vanavond pas weer een keer naar buiten hoor. Wel balen dat het dan van het weekend en volgende week weer moet zakken naar 17 a 18 graden. Waarom niet lekker 23 tot 25 graden? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 juli 201213 j Heeeeerlijk vandaag. Maar, was dan ook bij een zwem-meer met mensgemaakte strandjes. Frisbee mee, picknickspul. Van 12 tot 3 in de schaduw vertoeft, toen toch maar het zonnetje opgezocht. Morgen gaan we weer, maar dan gaat mn bikini aan!
Geplaatst: 26 juli 201213 j Auteur Nou, 32° in de schaduw gisteren... pfff... pas rond 22 uur werd 't beter! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Auteur Het lijkt toch echt weer Nederlandse zomer ten top! Weet nog niet hoe blij ik er mee moet zijn... Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 26 augustus 201213 j we krijgen nog een toetje. En daarna een heel nazomerfestijn van wéken en wéken mooi weer. Tot in November.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.