Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Drogen met Machine (bv Stockli)

Featured Replies

Geplaatst:

Oh ja, dat boek heb ik inderdaad ook gekocht. Heel leuk 😊

Geplaatst:

Dat boek staat hier zeker nog op het verlanglijstje!

Wij @Goldfish hebben sinds een paar maanden de 7/laags droger van Hendi!

We zijn helemaal blij met dat ding.

Droogt goed en overal even netjes, wattage nog leuk en een lekkere inhoud voor wat wij ermee willen.

Ik had hiervoor al een kleine (niet heel goedkope) van wmf.

Deed het ook goed maar je moest wel de lagen wisselen, groot verschil tussen boven en onder.

We hebben nu al een aardige voorraad gedroogde oogst! En die zelfgedroogde tomaatjes!! Mjam!!! We gaan zeker nog veel meer ontdekken nu we best veel capaciteit hebben.

Geplaatst:

Ik kan niet wachten tot hij maandag bezorgd wordt 😊

Geplaatst:

Kent iemand deze? TurboTronic FD14 Voedseldroger

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Even mijn antwoord van het pepertopic verplaatst omdat het hier beter past.

Ik vind prei ook lekker ruiken, maar de drooglucht die ontstaat is vele malen sterker dan dat je iets kookt bijvoorbeeld. Zeer geconcentreerd. Het is puur groentenvocht dat verdampt. Al het vocht moet uit het product hė. En even 5 minuten prei aanbakken of kwartiertje koken is heel wat anders dan bijvoorbeeld 6 uur lang ‘uitstoot’. En 6 uur is nog kort (voor dun gesneden prei overigens niet hoor).

Bij sterk ruikende producten of pepers bijvoorbeeld (de drooglucht is echt scherp) zou ik de droger lekker in jullie werkplaats zetten als ik jou was 😉.

Geplaatst:

Ik niet helaas.

Geplaatst:

@Moestuinpassie Misschien nog een tip. Ik heb ook rvs-trays, die houden zich heel goed. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat erg vochtige producten zoals tomaat bijvoorbeeld als ze drogen op zo’n tray vastplakken. Je krijgt ze bijna niet meer los. Lastig schoonmaken daarna ook. Ik heb, zoals meer mensen hier, daarom van die bijbehorende siliconenmatjes (met gaatjes voor de luchtdoorstroom) gekocht. Je legt het vochtige voedsel dan op zo’n matje, na het drogen haal je het product er zo af. Bakpapier kan ook. Ik knip dan wel gaatjes voor de luchtdoorvoer. Maar dat hoeft met een horizontale droger misschien niet eens. Siliconenmatje laat wel makkelijker los dan bakpapier, maar het gaat dus wel.

aangepast door Dahli
Typo

Geplaatst:

Ah bedankt voor de tip. Ik wilde dat sowieso gaan bestellen, misschien maar snel doen dan. 😊

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik hang meestal mijn kruiden gewoon op zolder te drogen, maar besloot daar nu eens de voedseldroger voor te gebruiken. Kruiden mogen ivm aromaverlies niet zo heet. Maar dat betekent dus ook dat het drogen langer duurt. Héél lang. Dat was dus wat mij betreft geen experiment. Ze gaan gewoon weer naar zolder.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.