Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met jullie hulp eens verder gaan zoeken bij de losse stöckli onderdelen. die hebben een soort siliconen-anti aanbak sheet. Dat zou ik dan nog erbij moeten kopen want die heb ik niet....zou het ook met bakpapier gaan??

@Poppo....het gaat over RAUWE EIEREN drogen ....ik ben normaal ook voor zelf experimenteren maar niet voor rauwe eieren in een zeef trachten te drogen

Geplaatst:

Siliconen anti-aanbak sheet ook bij Action te koop... nog in leuke kleurtjes ook nog. Weet niet of het hetzelfde is als waar jij het over hebt...

Geplaatst: (aangepast)

Geweldig die ga ik halen want bij stockli is ie 13 euro met nog eens verzendkosten thx!!

aangepast door Gast
Geplaatst:

Als ik lees hoelang het duurd eer iets droog of maar half droog is mensen mensen wat kost dat dan niet aan stroom kun je het netzogoed vers bij een biologische teler of biologische winkel kopen ben je denk ik wel goedkoper uit.

stevia.

Geplaatst:

Nee hoor....eigen teelt drogen is goedkoper....het is geen oven......het grootste deel van de tijd loopt een ventilator die nauwelijks stroom verbruikt.

Geplaatst:

En al zou het duurder zijn..tis ook gewoon de lol toch? Leuk om mee te spelen kijken wat lukt. Potjes vol met gedroogde kruiden / groenten! Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een moestuin hebben omdat het zo lekker goedkoop is, maar meer omdat het gewoon een leuke hobby is ( en hobby's kosten geld) en omdat je blij word op je tuin, blij met dat wat lukt, blij met een goede oogst, blij dat de gekke/ aparte dingen die je probeert te kweken lukken en nog te eten zijn ook!

Geplaatst:

ik heb dit lintje zo eens doorgelezen en ben wel benieuwd naar wat jullie nu precies drogen en hoelang?

dus @geedee , wat doe jij allemaal in die droger en hoelang alles

en @jasmine hetzelfde vraagje

het lijkt me namelijk wel wat en kan alles gaan googlen, maar het gaat toch om de praktijk

en de bomann is wel leuk qua prijs om te proberen

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Als het ff kan droog ik in de auto mn kruiden maar dat gaat niet altijd met alles vanwege t weer of de vocht in de lucht......op t najaar gebruik ik ook wel de warmte van de houtkachel en hang daar kruiden boven.

In de droogmachine heb ik appels en tomaten en kruiden gedroogd

De machine staat dan 8 tot 12 uur te drogen. Om een precieze tijd aan te geven is moeilijk want het scheelt hoeveel vocht je te drogen item bevat. Een vleestomaat gaat sneller dan een normale bijvoorbeeld.

Geplaatst:
ik heb dit lintje zo eens doorgelezen en ben wel benieuwd naar wat jullie nu precies drogen en hoelang?

dus @geedee , wat doe jij allemaal in die droger en hoelang alles

en @jasmine hetzelfde vraagje

het lijkt me namelijk wel wat en kan alles gaan googlen, maar het gaat toch om de praktijk

en de bomann is wel leuk qua prijs om te proberen

Ik gebruik mijn droogmachines voornamelijk om vlees te drogen voor mijn honden, beloningskoekjes te maken dus. Verder droog ik wel peterselie en koriander, maar andere dingen eigenlijk niet

Kruiden zijn na een uur of 2 al droog, als ik vlees droog is dat tussen de 12 en 20 uur.

• 1 maand later ...
  • 4 maanden later ...
Geplaatst:

Ik ben met interesse dit topic aan het volgen. Erg leuk om alles zelf te drogen! Maar jeeeee wat zijn die droogapparaten (met goede recensies dan) duur zeg! Is er iemand die ervaring heeft met de apparaten onder de 100 euro? Of is dat echt drie keer niets?

Geplaatst:

Ik weet er ook niet alles van, maar heb wel begrepen dat het belangrijk is dat de temperatuur constant blijft, je hebt dus eigenlijk wel een apparaat met thermostaat nodig. Voor 124 euro heb je een Stockli met thermostaat. Ik heb er zelf voor gekozen om er een die ook een tijdschakelaar heeft te nemen. Ik ken mezelf, ik vergeet op tijd te gaan kijken.....

Ik heb zelf ook voor een Stockli gekozen omdat ik daar goede verhalen over gelezen heb. De Excaliber en Sedona zijn natuurlijk nog veel beter, dat zijn echt professionele drogers.

Er is nog een ander topic over drogen en daar beschrijft Robo hoe hij zelf een droger heeft gemaakt waar hij prima resultaten mee bereikt....

Geplaatst:

Hou er trouwens bij je keuze wel rekening mee dat een droger zonder thermostaat veel duurder in het gebruik is. Ze verbruiken rond de 600 watt, als je een thermostaat hebt zal een groot deel van de tijd alleen het ventilatortje van 25 watt maar hoeven te draaien, zeker als je hem in een verwarmde ruimte gebruikt. Bij de goedkopere zonder thermostaat zal het verwarmingselement voortdurend branden. Als je dan bedenkt dat de gemiddelde droging zo'n 8 uur duurt, heb je de thermostaat volgens mij snel terugverdiend!

Geplaatst:

Ik heb een goedkope van 30 euro gekocht.

Maar ik zal het melden als het wat is .

Ik heb hem bij neckerman bestelt.

Het is wel een kleine ,maar het is ook om uit te vinden of het wat is.

Ik kan niet wachten,ik ben zoooo jarloers dat jullie die fruit reepen er op kunnen maken.

FF goed sparen dit jaar en dan ik ook .

En mijn kas is vandaag gebouwt^^,de voorzitter kwam al meteen inspecteren of de maten wel klopte...zucht.

Iemand had blijkbaar gebeld dat er iemand aan het bouwen was,de bouwcommisie had het blijkbaar niet doorgegeven....

Geplaatst:

Ik heb ook heel lang zitten wikken en wegen welke ik zou nemen, of inderdaad een goedkopere om het uit te proberen, of gelijk een wat betere. En dan een stockli, of toch voor een Exaliber of Sedona, die echt met kop en schouder boven de rest uitsteken volgens alle recensies.

Uiteindelijk heeft voor mij de doorslag gegeven dat ik de laatste 2 toch een te grote investering vind omdat ik nog niet zeker weet hoe het drogen me bevalt, bovendien zijn het toch wel heel grote apparaten. Ik heb ook niet voor de goedkope gekozen vanwege het hogere stroomverbruik en het niet goed kunnen controleren van de temperatuur. Of ik een goede keus heb gedaan zal de tijd uitwijzen!

Geplaatst:

Mijn kas is ook de reden dat ik niet voor een duurdere ben gegaan.

De kas koste me 1565,- daar heb ik een tijdje voor moeten sparen en vond ik belangerijker dan een droogmachine.

Dit jaar kon ik 10 tomaten planten weg gooien omdat het 3 weken regende en alles aan de plant wegrotte.

Ik heb 3 tomaten kunnen oogsten.

Mijn paprika's kon ik net aan redden ,die paste nog onder een plastic kastje.

Maar ik wil graag een excalibur,maar outch die zijn duur.

Maar je hebt wel wat.

Geplaatst:

Ja, maar ik wil eerst eens goed uitproberen hoe dingen smaken nadat je ze gedroogd hebt. Misschien vind ik het wel helemaal niet lekker....en voor alleen de appeltjes is een Exaliber toch te duur!

Morgen ga ik prei, worteltjes en gember drogen, ben benieuwd!

Geplaatst:

Ik vind de mini wel wat of zo'n 5 laags.

Maar ik zal ook groenten gaan droogen voor mijn vogels,zodat het in de zomer geen vliegen treks als je er vers in doet voordat je naar het werk gaat.

En die fruitvliegen vreselijk,de vogels zitten op mijn kamer en ik had er echt last van.

Geplaatst:

Ben je niet bang dat die te weinig ruimte hebben? Ik heb zelf al heel snel extra zeven bij mijn Stockli besteld. Omdat je dingen los van elkaar moet drogen neemt het erg veel ruimte in beslag. Op mijn 3 zeven kon ik net aan een kilo appelen kwijt. De Stockli kan je makkelijk uitbreiden met zeven, maar als je zo'n mini of een met 5 lades koopt kan je dat niet. Nou ja, ik denk dat als je nu eerst uitprobeert met die neckermann, je vanzelf wel in de gaten krijgt hoeveel capaciteit je nodig hebt.

Geplaatst:

Ha ik zat het net idd te bedenken ,ik heb 4 vogels,mijn moeder 6 papegaaien mmmm..zal wel erg hard gaan.

Maar weet jij wat het verschil is met een timer en zonder scheelt een hoop geld tussen die 2.

Geplaatst:

Met timer slaat hij zelf af. Ik heb daar wel voor gekozen, omdat de droogtijden erg lang zijn, en de droger in de garage staat ben ik bang dat ik hem een keer vergeet.... Terecht, want dat is al een keer gebeurd!

Je hebt me op een idee gebracht met dat vogelvoer. Er vliegen hief in de buurt een stel (wilde) halsbandparkieten. Ik heb altijd een slinger met voer voor ze voor mijn raam hangen, maar ze maken er zo'n ontzettende klerezooi van... Ze zijn dol op de appels uit mijn appelboom, dus ik denk dat ze gedroogde ook wel lekker vinden!

Geplaatst:

0k dat word een timer ,ik ken mijzelf.

Word dus wel de duurste zuch,vakantiegeld schiet op.

Maar je hebt wel kans dat de vogels er ff aan moeten wennen en het eerst dus links zullen laten liggen,doen de papegaaien van mijn moeder ook.

Mijne zijn varkens en eten alles.

Love the picture.

Geplaatst:

Hallo Hacatta en Mibo,

Willen jullie het onderwerp vogelvoer in een ander (nog te maken) topic bespreken? Dan blijft de aandacht in dit topic iets meer op het droogapparaat en het gebruik er van

Geplaatst:
0k dat word een timer ,ik ken mijzelf.

Word dus wel de duurste zuch,vakantiegeld schiet op.

Of een losse timer bij de bouwmarkt halen? (zo eentje voor tussen de stekker en het stopcontact)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...