Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nectarine zonder krulziektebestrijding

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is er wel, anders hadden mensen die boom toch niet kunnen kopen

Geplaatst:

Dat er dit jaar bomen zijn zonder krulziekte maakt het nog geen bewezen ras.
Als jij er zo van overtuigt bent dat die vrienden/kennissen een wonderboom hebben gekocht dan ent je een of meerdere van die bomen.

Geplaatst:
  • Auteur

Natuurlijk wel. Ik geef al de hele tijd aan dat ik een ras zoek zoals mijn vrienden hebben. Een ras die bewezen nog leeft en in een goed jaar mooie nectarines maakt. Dat die boom naar jouw standaarden, of die van sommige anderen, niet goed genoeg is, daar kan ik niks aan doen.

Dat de boom geen krulziekte zou mogen krijgen hebben anderen in de topic, waaronder jij, verzonnen, niet ik.

Geplaatst:

Ik hoop dat je een rasnaam gaat vinden die Nectarines geeft en krulziekte resistent is. Helaas kan ik je hierin niet helpen omdat ik dat ras niet ken.

Als je hem vindt hoop ik dat je enthout en de naam wil delen want ik denk dat er meerdere geïnteresseerd zijn.

@windindewilgen Zou je nog eens kunnen vragen ik denk dat daar de meeste ervaring aanwezig is met rassen in ons klimaat.

https://www.windindewilgen.nl/perziken-nectarines/

Tot de tijd dat je een rasnaam gevonden hebt zou het enten van dat krulziekte resistente Nectarine boompje bij je vrienden erg interessant kunnen zijn.

Een Nectarine kan geent al na 3 jaar vruchten geven.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja ik zou sowieso nog wel eea willen bestellen daar inderdaad

Zelf ga ik niet enten, ik wil een geënt boompje kopen, dus ben benieuwd of iemand me kan vertellen welke ik moet kopen

Geplaatst:

@Fruittuin17

Het zal je toch nu hopelijk duidelijk zijn, dat niemand op het moestuinforum het weet. Je wilt er zelf niets voor doen, niet enten, niet zaaien. De mensen wiens bedrijf uit het veredelen, vermeerderen en verkopen van fruit rassen geloof je niet.

Waarom ga je niet verder vragen bij je Facebook vrienden. Ongetwijfeld hebben ze nog ergens een foto van hun net geplante boompje. Anders worden ze er binnenkort wel aan herinnert. Staat misschien wel een naamkaartje bij.

Screenshot_20250725-175720.Chrome.png

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
53 minuten geleden, Fruittuin17 zei:

Zelf ga ik niet enten, ik wil een geënt boompje kopen, dus ben benieuwd of iemand me kan vertellen welke ik moet kopen

Ik weet geen moer van fruitbomen, laat staan van nectarines zonder krulziekte. Wat ik wel weet is dat hier een aantal mensen is dat je met de beste bedoelingen van advies en suggesties probeert te voorzien. En dat zijn niet de minsten. Volgens hen bestaat hetgeen je zoekt niet. Dat is inmiddels toch wel duidelijk?

Dat antwoord staat je blijkbaar niet aan en je blijft verwijzen naar de successen van je Facebook-maten. Bij hen te rade gaan kan niet omdat werkelijk niemand weet wat hij geplant heeft. Dat gegeven alleen al zegt me genoeg, maar dat terzijde.

Het staat een ieder vanzelfsprekend vrij om op een openbaar forum door te blijven vragen en zoeken, maar mij moet wel van het hart dat ik je toonzetting naar mensen die je proberen te helpen behoorlijk aanmatigend vind. Het komt op mij in ieder geval vervelend over. Ongepast ook.

Geplaatst:
3 uren geleden, Fruittuin17 zei:

Zelf ga ik niet enten, ik wil een geënt boompje kopen,

Wat je ook kunt doen, Aatree laten veredelen. Stuur hen een beetje enthout en zij doen het werk. Lees vooraf eerst even de pagina

https://www.aatreeshop.nl/veredelen/veredelen-op-verzoek/g-10000080

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.