Geplaatst: 27 september27 Sep Onder voorbehoud komen Lie en ik ook het zal de week ervoor wel duidelijk zijn.Ik heb niet veel aan te bieden:Meerdere gewortelde zaailingen van dit jaar Leycesteria formosa ( grootmoeders oorbel/ faxantenbes)(4). 3 x gewortelde jiaogulan (onsterfelijkheidskruid) en meer dan zat stekken van die plant om te knippen om zelf op water te zetten. Dat wel even laten weten als je dat wilt. De gewortelde stekken zijn vergeven.Idem bergbasilicum. ( nog 1 over) Ik kan digitalis zaailingen oppotten ik heb er honderden.Tanja: basilicumGF: basilicumWeknow: jiaogulanWortel: JiaogulanDonald: Jiaogulan en kijken of er hartgespan is uitgezaaid.Mellie: hoge dahliaArja: varen ( en tradescantia?)Weknow: appelboomHenk: Sechuan zaailingMellie: enkelvoudige twee kleuren dahliaGF: pawpawArja: cerises du japon?Donald: zaaitray 8 oktober8 Okt aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 september27 Sep Auteur O nee niet erg veel Arja. Ik kan nog 1 boompje kwijt, misschien kan Weknow daar wat in betekenen. En ik zal blij zijn met bewaarbare oogst/oogstproduct. Lekker scheumen op de weggeef tafel. Maar vooral leuk om bij te kletsen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 september28 Sep Zou leuk zijn jullie weer te zien Jet * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 september29 Sep Zou je - als je komt - voor mij een stekje bergbasilicum mee willen nemen? Kijk maar of er op mijn lijst iets leuks te ruilen is, heb ook nog veel zaad dat er niet op staat dus vragen kan altijd. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Auteur Dit is zo’n beetje wat ik mee zal nemen. Een pot varenplantjes voor Arja, 2 potten met twee gewortelde bergbasilicum ( en in een van de potten ook nog een Jiaogulan) en nog een potje met 1tje plus een bosje stekken die nu op water staan. 4 zaailingen faxantenbes 3 potjes met 2 x gewortelde Jiaogulan We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Mag ik een jiaogulan reserveren Jet? Dan kan ik de kans op overwinteren verdubbelen :)
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Auteur Ja Wortel ik zet jouw naam erop! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Op 27-9-2025 om 21:06, appelvrouw zei:Weknow: jiaogulan?Graag!! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Auteur Mooi! Ook jouw naam komt bij een plantje! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Auteur Yep dat klopt ook.. het varens die blijven leven in een potje zijn voor Arja abonnement! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Auteur Mijn gewortelde stekken Jiaogulan zijn vergeven maar ik neem ook wat stekken mee die de eventuele liefhebber zelf op water kan zetten, ze wortelen vrij gemakkelijk op een glas water. Als de bergbasilicum van buiten er ook nog mooi bijstaat( niet gekeken de afgelopen dagen) dan neem ik daar ook wat van mee. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Dank je voor de gewortelde Jiaogulan stek. Voor de zekerheid nog een of twee te wortelende stek erbij?Heb je nog een Sechuan zaailing over?Digitalis kwam hier de laatste paar jaar spontaan op in potten. Zowel paarse (eerst) als gele. Maar ik merkte geen baad bij proberen enkele paarse bloemetjes. Blijkbaar ligt de grens best ook. 7 oktober7 Okt aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Auteur Ik heb geen Sechuan zaailingen..ik had zaden die heb ik aan HenkG gegeven. Ik zal kijken of ik nog zaden kan vinden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 oktober7 Okt @Goldfish heeft zaden ervan aan de boom hangen had ik ergens gelezen. Jet, ik ga kijken of ik ook wat jiaogulan (voor mezelf ) kan knippen om te stekken, groei dit jaar was belabberd, had ze ook pas eind juli geplant toen ze ongeveer 50cm groot waren en volop in bloei gingen. Daarna geen groei meer gezien. Maar volgens mij moet ik nog wel wat stek voor mezelf kunnen knippen, anders laat ik het nog even weten. En hopen dat het de winter overleefd, ze staan hier in zand ipv klei dus dat geeft moed. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Dat klopt. Ik heb een Szechuan staan die nu vrucht draagt. Dus bakje meenemen en zelf oogsten.
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Auteur 20 uren geleden, acpronk zei:anders laat ik het nog even wetenIk neem sowieso wat stekken mee. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Ik heb wel wat ogen gezien die ik kan stekken. En anders maar de voorjaars mtfd als het niet lukt en ze buiten de winter niet overleven. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.