Geplaatst: 2 uren geleden2 u Uiteraard niet de bedoeling om het topic te kapen, maar het sluit denk ik wel een beetje aan. Ik wil twee pruimen neerzetten bij ons nieuwe huis. Een in de voortuin en een in de achtertuin. Als je er "maar" twee kan kiezen. Wat zou je dan neerzetten? Een goede smaak vinden we het allerbelangrijkste 😁
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Opal en Reine Claude Verte, voor mij de lekkerste pruimen met verschillende rijptijd en Opal (zelfbevruchter) kan de RC Verte bevruchten.
Geplaatst: 16 minuten geleden16 min beste mh 95 Udense spaanse en early river komen uit de prehistorie , je moet bomen zetten op Gisela 5 onderstam de rassen kordia ,regina , areko ,irena ,karina moderne rassen en die zijn er heel veel .geen gras rondom de bomen of onkruid ,niet in natte grond .de s allelen zijn belangrijk om kersen aan de bomen te krijgen ,kijk maar op google wat s allelen bij kersenbloemen zijn de bomen in de rij en 1,75 uit elkaar planten aan geprikte gaatjes kan suzuki vlieg zijn maar dat is als de kersen verkleuren naar strogeel of rood en oranje ,dit kan je verhelpen door een suzuki vlieg net over de bomen te hangen tot op de grond het snoeien is ook superbelangrijk je moet namelijk goede groei in de boom houden krijg je in de lente geel blad met rode vlekken wat van de boom afval dat is hagelschot ziekte dit moet je spuiten met zwavel is geen gif .kersen geven gelijk het jaar na het planten kersen niet veel vooral langs de stam op de foto zijn mijn kersen nu 3 zomers oud
Geplaatst: 9 minuten geleden9 min Opal sluit ik me bij aan. Reine claude moet je er wel rekening mee houden dat het ras altijd pas op latere leeftijd vrucht draagt. Inderdaad wel een heerlijke appel, maar je moet er geduld bij hebben. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.