Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Teeltwedstrijd 2026.. Sperzieboon Purple Queen

Featured Replies

Geplaatst:

Ze zijn wel donkerder groen dan gewone groene sperziebonen. Dus toch nog fraai voor in een potje denk ik.

Ik doe ook graag mee. Eens kijken hoe deze zijn. Blauhilde zet ik al elk jaar, andere paarse bonen zijn zeker welkom.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
Just now, hazeltje said:

Blauhilde zet ik al elk jaar

Ook zo tevreden van @hazeltje ?

De bloemen worden hier druk bezocht door hommels en solitaire bijen,en mijn vrouw vind het ook geweldig dat dit ras geen draden heeft,dus je hoeft ze niet te plukken voor de jonge peul,maar je kan echt wachten tot er een volle boon inzit.

'Best of both worlds',lekkere peul én lekkere boon,zónder ellende.👍

Geplaatst:

Ik heb ze ook voor het eerst dit jaar, de Blauhilde @Bernaar en ik heb nog een andere paarse stokboon. Dit jaar dus ook veel paars. (gelukkig zit ik niet in de politiek).

Geplaatst:
5 minutes ago, Petrasmoestuin said:

Ik heb ze ook voor het eerst dit jaar, de Blauhilde

Oh,leuk om te lezen @Petrasmoestuin !👍

En ik wil niet te nieuwsgierig overkomen,maar hoe en waar ben jij bij deze boon uitgekomen?

Ik heb ze online gevonden doordat ik geen zijdraden wil én doordat dat ras best wel 't een en ander verdraagt,ik was niet specifiek op zoek naar de paarse groeikleur.

Geplaatst:
7 uren geleden, Bernaar zei:

hoe en waar ben jij bij deze boon uitgekomen

Via dit forum gelezen toen besteld.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

De Ik heb vorig jaar ook de blauhilde gehad die beviel goed, ga ik dit jaar weer zetten. Goeie oogst van gehad. Heerlijke boon ook. Ik heb niet zoveel ruimte om ook met de wedstrijd mee te doen helaas.

aangepast door Moestuinpassie

Geplaatst:

De Blauhilde had ik vorig jaar ook. Was ik erg tevreden over.

Ik doe graag mee met de wedstrijd. Een paarse stamboon erbij dit jaar lijkt me perfect.

Geplaatst:

Ik doe ook graag weer mee, aangemoedigd door vrouwlief….

Daar waar ik zelf geen liefhebber van bonen ben (camoufleer ze al van jongs af aan met appelmoes) is vrouwlief er dol op en dus hebben we er jaarlijks divers soorten stam en stok staan. De eerder genoemde Blauhilde is ook bij ons een vaste klant.

Ik ben benieuwd naar de wedstrijdcriteria en welk digitaal meetgereedschap ik moet aanschaffen om voor de overwinning mee te kunnen strijden 😅

Geplaatst:
  • Auteur
18 hours ago, Bernaar said:

Dus voor mij alleen maar stokbonen....😉

Kan ook in een hoge pot

Geplaatst:
2 uren geleden, Lia56 zei:

Kan ook in een hoge pot

@Bernaar En dan op de regenton. Zo kweekte ik de golden eggs. Geen één keer hoeven bukken 😉.

Geplaatst:

Hoeveel zaden krijgen we?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.