Geplaatst: Dinsdag om 08:242 d Zijn stambonen dunner dan stokbonen?Ik pluk mijn stokbonen meestal vrij dun. Tot grote ergernis van mijn vader, die wil altijd dikke bonen 😆Ik zie hier de eerste wedstrijdboontjes verschijnen.
Geplaatst: Dinsdag om 08:552 d Niet álle stambonen zijn dun. Ik zoek zelf altijd de dunne (haricot vert) rassen uit, omdat ik van die dunnere boontjes houd. Maar die heb ik in stokboonversie nog niet gevonden. En ja natuurlijk kun je ze klein plukken. Maar mijn stokbonen worden ook klein al vrij dik. Ik ben heel benieuwd hoe de purple queen gaat groeien!
Geplaatst: Dinsdag om 09:302 d 💜16,2 cm👏Edit: of 16,3.. Dinsdag om 12:302 d aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Onze enig overgebleven wedstrijdrunner! Vier bonen van - nu - ongeveer 12 cm. Ik laat ze nog even hangen. Bijna hadden wij ons ook terug moeten trekken uit de wedstrijd, want de buren uit het rijtje bleken ook paars te zijn en niet groen. Maar er is gelukkig duidelijk verschil. De knoppen kleuren anders. En de wedstrijdboon maakt al peulen terwijl de rest net voorzichtig begint met bloesems. Zodra ik het verschil niet meer kan zien beschouw ik onze deelname als geëindigd. De laat gezaaide nakomers op een andere plek doen (nog?) niets. Te heet en te droge grond denk ik. Van de serie bonen die daar achter is gezaaid doet ongeveer de helft het. Ze hebben het zwaar.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn enig overgebleven plantje blijft klein. Ik zie wel wat paarse bloemetjes verschijnen maar dus nog geen boon te zien. En het blad wordt bruin.
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min De langste nu, gok 9 of 10cm.. Hangen er nog een stuk of 10in, dit is de plant die als stam/struikboon groeid. De andere ruim 1,80 hoog, heeft nog geen enkel bloempje.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.