Geplaatst: 6 december6 Dec Eerdere wedstrijden:2011 Radijs2012 Aubergine2013 Bonen2014 Prei2015 Koolrabi2016 Ananaskers2017 Tomaat2018 Ui2019 Mais2020 Peper2021 Knolvenkel2022 Komkommer2023 Bleekselderij2024 Amaranthus caudatus gibbosus 'Dreadlocks2025 Aubergine Golden Egg
Geplaatst: 6 december6 Dec Auteur mmm moeilijk te verzinnen hoor, voor iedereen te doen. Lekker buiten... en echt"lang" 9 december9 Dec aangepast door Lia56
Geplaatst: 6 december6 Dec Spercieboon, of anders kousenband. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 6 december6 Dec Bedoel je de trompe d’Albenga Dahli? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 december6 Dec pronkboon las ergens dat er ook sjaak en de bonenstaak bonen bestaan 🤣 klinken als superlang en groot You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 7 december7 Dec 2 uren geleden, appelvrouw zei:trompe d’AlbengaDie bedoelde ik inderdaad, maar bij nader inzien, denk ik toch dat het de Jumbo Pink Banana is. Tot de volgende tip van Lia in ieder geval 😊.
Geplaatst: 7 december7 Dec Buiten, en lang, hmmm. Kousenband doet het buiten niet zo goed. Ik denk voor nu ook in de richting van slangenpompoen of pronkbonen. Of courgette Karina. Ik houd het voorlopig op die laatste. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 december7 Dec Hmmm langste prei ? en misschien is het wel de hoogste zonnebloem 🤣 die worden ook lang You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 7 december7 Dec Lang kan ook staan voor lange teelt natuurlijk.. of dat je er lang van kan eten of dat je het lang kan bewaren. Of er lang op moet wachten😱 Zou het gaan over eetbaar dan ga ik voorlopig ook voor een pompoen achtige..of, als tweede keuze een lange 🥕 of pastinaak. Schorseneren zijn ook nog niet genoemd. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 december7 Dec Lang wachten hebben we al gehad, @appelvrouw 🤪 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 december7 Dec Wat dacht je van de langste sliert haagwinde 🤣 of slakkenspoor ☠️ You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 7 december7 Dec Dat slakkenspoor vind ik ook een origineel idee. Erg moestuingerelateerd. Zowel verticaal richting balkon als horizontaal door de moestuin. Iedereen maakt evenveel kans.
Geplaatst: 7 december7 Dec De pompoen of de courgette staat er niet bij, misschien dat een idee @Lia56
Geplaatst: 7 december7 Dec 23 uren geleden, Lia56 zei:Lekker buiten...Denk niet dat dit bedoelt wordt om buiten te kweken.Maar eerder:Lekker buiten te eten?Ik kies voor sla...Voor iedereen te doen Lekker buiten te eten en echt.Lang kan staan voor kropsla(romainesla), bekend om de lange vorm.
Geplaatst: Woensdag om 06:545 d Oost-Indische Kers? Kappertjes?Is nog niet eerder gedaan.Buiten (binnen voor te zaaien evt).Seizoenplant, verdraagt geen vorst.Staat leuk en is nuttig in de moestuin.Zaden makkelijk te tellen voor het versturen.De lange variëteit nemen en dan gaan voor de LANGSTE!
Geplaatst: Zaterdag om 15:122 d Pepers?Paprika's?Vroege voorbereiding,lange teeltduur tot de oogst......Ben je minstens 7 maanden zoet mee voor de planten op de composthoop gaan....😂
Geplaatst: Zaterdag om 15:212 d Mocht je er al uit zijn (wat ik denk), maak je het dan weer bekend op 1 januari @Lia56 ? En komt er binnenkort weer een tip-post? Please 😊?
Geplaatst: Zaterdag om 15:222 d Pepers of paprika zou wel tof zijn,die ga ik sowieso nemen. Nou is niet iedereen zo'n fan van peper dus als het voor iedereen is ga ik eerder voor de paprika, wellicht zo'n lange puntpaprika.
Geplaatst: Zaterdag om 15:352 d Ik ga zowiezo niet meedoen,maar vind het wél interessant om dit topic te volgen!😉Eigenlijk ben ik van aard niet competitief.en de ligging van m'n moestuin en kas zijn ook niet bepaald ideaal.😉2 jaar heb ik me door m'n beste maat laten verleiden om het op te nemen tegen hem,tót ik er achter kwam (via z'n vrouw) dat hij z'n plantjes kocht bij kwekers ipv ze zelf te zaaien....😂
Geplaatst: Zaterdag om 16:182 d Peper is in 2020 al geweest, dus dat zal het dan niet zijn.....Langste wortel lijkt me ook wel wat. Er zijn een aantal japanse rassen die echt heeeeel lang worden. Zaden zijn dan wel relatief duur, hmmm 🤔 zal het ook wel niet zijn. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zaterdag om 17:352 d Wortel is niet voor iedereen te doen, als ik de topics zo door lees😅Toevoeging: bovendien niet handig op het balkon, niet iedereen heeft hele diepe balkonbakken. Einde toevoeging. Daarentegen had Frans wel mooie oogsten met de kouseband buiten. Misschien is hij de zaadleverancier wel. Zaterdag om 17:392 d aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.