Geplaatst: 5 uren geleden5 u Krap 34 graden in het bos, erbuiten enkele graden meer denk ik wat zegt het bij jou Jorieke? Enne Rookie had jij een flinke bui dan? Hier precies 2 mm, in de emmer is het al verdampt. Zolang de grond nog vochtig is en de planten trekken later weer bij als de zon weg is er niets aan de hand, sommige planten verdrogen bij te extreme hitte ook in vochtige grond..daar is niet veel aan te doen maar ik zet een parasolletje boven mijn hittegevoelige potplanten 5 uren geleden5 u aangepast door appelvrouw Foutje
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Buiten is hier in tunnel, sensor staat daar , buitentemperatuur in schaduw is hier nu 36/37 graden.Een parasol is een goed idee zelf heb ik hier nog een extra 50% schaduwdoek besteld welke vandaag is aangekomen.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Correctie. Alleen de aller rechtse bak en dan rechts was droog. De andere niet.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Hier buiten is het 34 graden, binnen in de keuken boven de 50 graden denk ik. Tip: bied nooit aan om voor een feestje met 50 man Patatas met Salsa Brava te maken tijdens een hittegolf. Er moeten nog 2 batches de oven in van 200+ graden….
Geplaatst: 5 uren geleden5 u De sluizen gingen hier wel even open @appelvrouw Het is hollen of stilstaan...
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Oef @Dahli , dat is niet leuk.Ik kan je mijn macaronisalade aanbevelen.Die maak ik altijd als het dit weer is.Ik heb het idee dat ik veel macaronisalade zal maken deze zomer.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 11 minuten geleden, Dahli zei:Patatas met Salsa Brava te maken tijdens een hittegolf.Sta je dat nu te doen? Sterkte en een fijn feestje! Hier gaat de oven ook aan maar kort (lahmacun). En brood bakken ben ik mee bezig maar het deeg gaat vannacht koel ik bak morgenochtend.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Nog niet echt te zien op de radar beeldjes, maar voor vanavond geldt code oranje in verschillende provincies in Belgie, en waarschijnlijk dus ook in Nederland. Een deel van de modellen plaats dit vooral over de west/oost vlaanderen. Harmonie laat het dan weer meer over limburg komen. Allesinds er is kans op stevige hagel, extreme wind enz, ... De stad Gent heeft bv alle buiten activiteiten laten afgelasten.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 26 minuten geleden, Dahli zei:Patatas met Salsa Brava te maken tijdens een hittegolfOh my, ik zend je mijn koelste gedachtes toe. Misschien een ventilator in de buurt zetten die de warme lucht richting keukendeur of open raam blaast.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik zit nu onder de overkapping (voormalige konijnenren met opaak golfplatendak) en het is hier ongeveer 36'C.Kan ik prima hebben, als ik niets hoef te doenEen eindje verderop, naast de keukendeur hangt de "werkelijke" meter (1,5 m hoog en in de schaduw) en die geeft 29,4'C aan. Dus ik kan buiten zomaar 6,5'C koeler gaan zitten.Binnen is het 21,5'C.Maar wat het zo warm maakt is niet zo zeer de hoogte van de temperatuur, maar het vochtgehalte. Op het werk was het om 8 uur ongeveer 25'C. Maar waar je dan last van hebt, is dat het vochtpercentage ook 80+ % is.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 1 minuut geleden, redzebra zei:voor vanavond geldt code oranje in verschillende provincies in Belgie, en waarschijnlijk dus ook in NederlandVooralsnog is de Nederlandse code oranje beperkt tot Limburg.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Dat wordt dan veel drinken @DahliWel lekker. Ik heb de kruiden gekocht, dus ook eens maken.Goed idee @Rookie Morgen maak ik ook macaronisalade. De augurk heb ik al aan de plant zitten en de sla. 4 uren geleden4 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 2 uren geleden2 u O ja, deze is van vanochtend. Het onweer vertrekt richting Duitsland. Ik hoor koekkoek, fazant, grasmus en tjiftjaf.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Voorlopig lijkt het grens west/oost vlaanderen t e worden en dan Zeeland ?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ja klopt @woldistel om 00.00 uur onweer en regen en om 1.00 uur ook.Dan hoef ik morgenochtend niet om 7.00 uur op om water te geven. Alleen die rotslakken nog.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 uren geleden, appelvrouw zei:Sta je dat nu te doen? Sterkte en een fijn feestje!Vanmiddag alle sauzen gemaakt, krielen gekookt en alles voorgebakken in de oven. Morgenochtend bak ik het af (dat hoeft dan niet zo lang meer). Schalen opmaken. Om 15 uur alles in de auto en gaan. Het is een tuinfeest, kan ik lekker afkoelen.Hier buiten zijn we inmiddels naar 28 graden gezakt. Er wordt verder geen spatje regen verwacht. Man gaat morgenochtend vroeg water geven. Nu uitpuffen met een glas gekoelde rode wijn 🍷🧊🧊 en een bordje 🍤 en 🥗.
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Hier rommelt het al een uur en nu zijn de wolken zo donker als het maar kan en flink wat flitsen. Dat gaat hier straks helemaal los.
Geplaatst: 42 minuten geleden42 min Aanpassing van de voorspelling: nog 10 minuten en dan zou het hier toch ook losbarsten. Lampje buiten niet nodig, het flitst al als een gek. Ik voel druppels 🥳 Fijn!
Geplaatst: 41 minuten geleden41 min Het schijnt hier rond een uur of twee vannacht weer los te gaan.Ik wacht het maar af.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.