Geplaatst: Woensdag om 06:372 d Alle geplante snijbiet is opgegeten… dat was een beetje zuur. Gelukkig is het makkelijk spul om te herzaaien, maar blijft balen. De erwten hadden ze nog met rust gelaten. Maar weer slakkenkorrels gestrooid en direct in de tentkas gekeken. 1 slak gevonden die over de wand kroop. Die kreeg een duik in het water. Alles water gegeven. Tot mijn groot plezier zag ik al wat zaaisels opkomen en de eerste opgepotte dahlia arabian nog het s had al een heus takje eraan. En tot mijn plezier 2 zag ik dat de appel van @weknow al in de bloesem zat! Jeej En plezier 3: ik heb voor het eerst perenbloesem! Jawel. Ik heb al zeker 11 jaar perenbomen en nog nooit een peer gezien, laat staan bloesem. En 2 bomen hebben dit jaar bloesem. ☺️☺️☺️☺️
Geplaatst: Woensdag om 07:232 d Wat jammer van de snijbiet. En wat bijzonder van je perenboom. Eindelijk vruchten @Mellie
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Verder met de grote schoonmaak van de achtertuin (en de foliekas) gegaan. Potten geleegd, afgewassen, laten drogen, en opgeruimd. Alle (afgesloten) in de bakken in de foliekas met o.a. gereedschap, vliesdoek, kokosblokken etc. uitgezocht en opgeruimd. Zaailingen opgepot, en bonen gezaaid. Systeem voor de tomaten (om ze te kunnen laten zakken) ontworpen. Geveegd; ongelooflijk wat een blad toch nog aanwaait in een kas. Het begint er op te lijken. Nu ongeveer de helft van de tuin en het grootste deel van de kas gedaan. And on we go. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Eigenlijk woensdag al, onkruid verwijderd en de peultjes, erwten en sugarsnaps richting et klimrek begeleid.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Twee bakken klaargemaakt, waar de aardbeiplantjes komen.Ze moesten even wachten, want tot nu toe hebben we bijna elke nacht wel nachtvorst gehad.Maar morgen wil ik ze er dan toch echt in gaan zetten.Dit worteldoek, waar ik dan gaten in maak, lijkt me handiger dan stro of zoiets. 2 uren geleden2 u aangepast door Rookie typefout
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Stukje gewied.Wat pe/pa en tomaten zaailingen verspeend.Spinazie geoogst. Kas water gegeven. Partner heeft de eerste perspotjes gemaakt en daar sla in gezaaid. Het wordt al minder koud, de wind is al gedraaid denk ik. Ik zat toasty te werken met trui + jas aan.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Toasty te werken? Hoe moet ik me dat voorstellen, met een kruik op je buik en een ander op je rug?Ik heb vooral water gegeven, voornamelijk aan de bomen die op het punt staan te gaan bloeien maar ook aan de palmkool en de Nine star P. Het is misschien niet erg droog maar de grote bomen om ons heen staan het water omhoog naar hun blad te pompen… We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Rookie ik had ook frigo planten van aardbeiplantje.nl Bij mij echt alles goed geworteld en mooie opbrengst. Komt vast goed ook als je ze nu plant. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dat is goed om te horen @woldistel !Morgen gaan ze er echt in, het is hier al een paar dagen verschrikkelijk koud, dat ontneemt me alle plezier.Maar het schijnt warmer te worden.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hier ook fris maar bij jou op de vlakte nog wat meer. Mijn moeder mopperde vanmiddag ook al aan de telefoon dat het met de lente maar niet opschoot. Het scheelt dat de aardbeiplanten uit de koeling komen. Wel even opletten dat je ze niet te diep plant, het hart netjes op de grond.Ik had vroeger nog wel eens de neiging om aardbei stekken te diep de grond in te drukken, maar daar houden ze niet zo van. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.