Geplaatst: 2 uren geleden2 u Rode kool en eersteling uitgeplant. Siererwten en vroege Hendriks peulen uitgeplant want zaaien heeft het de 🐭 niet zoveel zin. Het sperziebonen bed eindelijk “schoon”, komende week de stokken klaar maken.Ik had wat sla uitgeplant anders dan Rucola maar dat bleek echt te vroeg….
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Nog even snel naar de moestuin gerend om het wortelbed klaar te maken en de in eiertrays voorgezaaide ieniemienie wortels te planten (nou ja, ‘planten’). Het moest echt, anders groeien de wortels al scheef. Ik had nu een veel betere aansluiting aan het bed dan vorige keer, en het gaat bovendien hier zo nog regenen. Ik heb goede hoop. En er staan nieuwe wortelzaadjes te weken voor de volgende trays. Verder de foliekas vastgezet met scheerlijnen, tussen het prikkeldraad achter ons veldje door aan de bomen, en aan de ene zijkant het klittenband bij de raampjes zo goed mogelijk schoongemaakt. Helaas is het gaas kapot, ff nadenken hoe dat te fixen. En enkele looppaden afgedekt met zeil tegen het kweekgras. Dat blijkt prima te werken, na een korte tijd is het gras al een stuk uitgeputter, en na pakweg een half jaar tot een jaar zo te verwijderen. De luie methode 🤪. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.