Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026

Featured Replies

Geplaatst:

De plannen die is gisteren had zijn gewijzigd. Vandaag eigenlijk alleen maar onkruid gewied en de paadjes voorzien van houtsnippers.

En tot slot nog een stuk of 6 emmers/groeizakken gevuld met potgrond, perliet en tomatenplantjes. En water gegeven.

Het was heerlijk weer !

20260509_193357.jpg

20260509_193404.jpg

20260509_193417.jpg

20260509_193428.jpg

20260509_193443.jpg

20260509_193516.jpg

Geplaatst:

Ziet er allemaal hartstikke netjes uit @driepinter ”alleen maar”…. Vind ik heel wat hoor… vooral dat onkruid neemt altijd meer tijd dan je vooraf dacht 🤔

Je mag Trots zijn op hoe het eruit ziet👍😊🌱👩‍🍳🌱🐣🌱🌷🌱

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:

Laat nu die preimineer- en wortelvliegen maar komen.

antivlieg1.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Na mijn sjalotten en wortels tegen respectievelijk preimineervlieg en wortelvlieg beschermd te hebben ook nog deze druif gesnoeid. Het werd de hoogste tijd want binnenkort gaat hij bloeien en met zo'n dicht bladerdek krijg je problemen met de bestuiving. Druiven worden namelijk bestoven door de wind. Een definitieve snoei vindt nog plaats zodra de trosjes zich beginnen te ontwikkelen. Daarna volgt er alleen nog maar onderhoudssnoei.

druif2026_1.JPG

druif2026_2.JPG

... en over een maand of drie hoop ik weer zoiets als resultaat te zien.

druif25_3.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb eindelijk basilicum gezaaid. In potjes om ze straks bij de tomaten te kunnen zetten. Verder nog voorgezaaide bloemen uitgeplant. Zinnia's en Echinacea's en de grote en kleine zonnebloemen. De Astra Rose Cream moet nog groter worden. Palmkolen in de border gezet. Alles gesproeid. Hopelijk blijven de slakken van de uitgeplantte bloemen af. 🤞🏻

Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔

Geplaatst:

Op 8-5-2026 om 22:08, Tanja65 zei:

Zelfgemaakt? Zo ja, hoe? Lijkt me ook wel wat. Gewoon rabarbersap met suiker?

Staat in inmaak topic ergens. Vorig jaar ofzo gegeven.

Ik heb wat uitjes geplant. Onkruid gewied. 3 blauwe salines die ik was vergeten, in een pot gedaan waar hun voorgangers helaas zijn overleden. Van de 5 van vorig jaar, heb ik nog 2 planten die het doen. Nou ja planten… 2 sprieten. Zo zonde. Had ze niet zo vorstgevoelig verwacht als een saliesoort.

Kas en gazon gesproeid en alle bakken, met vandaag als extraatje nog het oude pompoenveldje en de bessen. De net geplante bonen zijn al door slakken aangevreten…. De wedstrijdboon laten bij 2 boontjes al een mini worteltje zien. Rest doet nog weinig… de kas met de luxe thermometer liet zien dat het minimaal 8 graden was geweest. Nog even en dan is het ‘s nachts ook warm genoeg. Jammer dat ik net las dat er koud weer op komst is. Zo kunnen die planten nooit naar buiten… IMG_7187.jpeg

De lathyrus die vorig jaar amper wilde groeien, heeft als eerste bloemen dit jaar. Zag het gisteren en werd er helemaal blij van. Leuk! Bijna alle lathyrus die ik had geplant en vorig jaar weinig deed, is niet doodgegaan en is bezig met bloemknoppen aan te maken. Nu al zin in vazen vol met lathyrus. Die geuren; daar kan ik in verdrinken. Nog even en dan mag ik ze plukken. De eerste 2 rozen zijn ook gespot. De dochter vroeg om rozenlimo. Er moeten minimaal 5 rozen bloeien. Heb er 3 of 4 nodig voor de Limo. Dus eigenlijk heb ik wel minstens 6 bloeiende rozen nodig. Moet ook wat in de tuin overhouden natuurlijk. Nou zomer. Kom maar door.

aangepast door Mellie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.