Geplaatst: 23 februari23 Feb Op 22-2-2026 om 11:45, Ikbeginbijmezelf zei:Hoe gaat het met de binnentomaten?Nog even en de eerste zijn rijp De andere dwergtomaatjes beginnen aan hun eerste bloempjes (niet direct een overzichtsfoto van alle) maar deze sun en mars waren een cadeautje voor iemand. Een paar van de grotere voor heel vroeg al geënt o.a. bolzano en seviocard zowel op f1 en f2 maxifort en hier op foto een f3 hotstreak op een f2 MaxifortDe grote zaai voor overdekt en tunnel komt pas midden maart en voor buitenteelt eind maart.
Geplaatst: 24 februari24 Feb Wow!Dit is al meer dan ik überhaupt verzamel dus ik ben benieuwd wat je dan nog onder “grote zaai” verstaat. Leuk hoor die dwergversies.
Geplaatst: 24 februari24 Feb Kijk @Loraine_ je had ze al op je naam staan toen die je laatst bij mij zaden hebt uitgekozen per PB.Deze komen dus naar je toe o de MoestuinFD samen met de andere 7 soorten 24 februari24 Feb aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 maart6 Ma Auteur Kleine bloemknopjes in Zwergenwunder😍 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zondag om 17:084 d Auteur Oh ja en deze nog, voor alle Nieuwsgierige verzamelaars onder ons. Geweldige databank. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Woensdag om 16:401 d Auteur 7 maart gezaaid en nu al een aantal wakkerDat gaat maar rap. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Woensdag om 16:501 d @woldistel Heel snel zeg!Ik moet ook aan de bak willen ze begin mei de grond in kunnen. Eerst nog even de keuze definitief maken, ik loop een beetje te trutten. Ook omdat ik weer ergens mooie soorten te koop zag 😳.
Geplaatst: Woensdag om 17:051 d Auteur Lastig hè? Nr. 9 is trouwens Dancing green fingers 🤩 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Woensdag om 17:171 d Ik moet ook de tomaten zaaien….maar kan niet kiezen! 😃 luxe probleempje….
Geplaatst: Woensdag om 17:371 d Vrijdag ga ik ook een definitieve keuze proberen maken, had al een preselectie gemaakt maar moet er zeker nog een aantal schrappen, inderdaad moeilijk 😀. Zondag zaaien.
Geplaatst: Woensdag om 17:441 d 37 minuten geleden, woldistel zei:Nr. 9 is trouwens Dancing green fingersZo! Dat is een rappe, fijn om te zien! En goed om te weten, die zit er hier ook zeker bij. Daar ben ik echt benieuwd naar omdat ik nog nooit een groene tomaat heb gekweekt.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Auteur En daar is de rest ook al!Nr 10 en 12 piepen net een klein schoudertje boven de grond, op de foto nauwelijks te zien. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @Joyce12 Jij hebt ze in een zadenrol gezet, ik ben benieuwd of dat bevalt. Ik ga niet eerder tomaten zaaien dan begin april.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Petrasmoestuin , klopt dit is voor het eerst dat ik dit probeer. Ik ben ook erg benieuwd en zal m’n bevindingen met jullie delen. Ik ben ook wel benieuwd of meerdere mensen dit al eens geprobeerd hebben?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Als je wilt weten wat welke plant is moet je hiermee heel zorgvuldig omgaan..door bij het uitrollen te zorgen dat de goede steker bij het goede plantje blijft. Verder zou ik denken dat het goed gaat, internet staat vol met tomaten pepers en paprika’s in zaden rollen..maar dan wel meestal een soort per rol. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik deed het vorig jaar @Joyce12 maar wat Appelvrouw zegt dat was bij mij ook; super goed opletten dat met afrollen en oppotten de plantlabels niet verward raken…😬Ik doe dit jaar soort per soort in rol… of mischien wel in een leeg melkpak omdat dat ook niet veel vloer plek inneemt …( deed ik ook al eerder)Toen liep ik er tegen aan dat ik ze dan feitelijk niet zou hoeven overpotten ( want melkpak is al diep genoeg) maar daardoor de tomaten dan ook niet dieper kon zetten….Dit jaar wil ik dan proberen om melk pak eerst te halveren en dan later dat afgeknipte stuk er weer op tapen en verder vullen met aarde zodat de tomaten toch wortels op het onderste stuk steel kunnen aanmaken…🤔Mijn tomaten start vorig jaar 2025.Mij n tomaten planten Mei 2025 op moment van verpotten…Ik had ze toen al die tijd geen voeding gegeven …. Dat zou ik nu wel doen … ervan geleerd hebbende zou ik ze nu eerder opnieuw in een nieuwe rol (dieper) leggen met meer tussen ruimte op nieuwe laag bemeste potgrond om stevige planten te krijgen….Dan zouden ze in de rol kunnen blijven tot ze naar buiten kunnen…🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱☃️🌱
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Het ziet er riskant uit @Vrouwholle . Knap dat dat goed is gegaan! De planten waren al behoorlijk groot op het moment van uitrollen. Ik vind tomatenplanten altijd enorm makkelijk breken. Mij zou het denk ik niet gelukt zijn om ze hierna nog op te potten zonder afknakken. Nou ben ik wel onhandig 😉.
Geplaatst: 54 minuten geleden54 min Dat is toen wel goed gekomen hoor @Dahli Foto half Mei 2025 net na uitplanten….Kijken of het dit jaar lukt om stevigere planten op te kweken…🤞🤞🤞🌱👩🍳🐓🌱☃️🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.