Geplaatst: 13 uren geleden13 u Hier ook de eerste tomaatjes:Dit is de geënte snoeptomaatplant van de kinderen dus die mogen zij morgen plukken.En voor degene die zei dat ik begin mei nog prima tomaten kon zaaien. Van de eerste zaaironde zijn uiteindelijk toch nog een paar zaden opgekomen maar die planten staan er sneu bij vergeleken met de gekochte planten. Ik krijg het niet vastgelegd op de foto maar de eigen zaai komt net tot de knie terwijl de gekochte en gekregen planten inmiddels 40cm boven de tomatenspiralen uit groeien. 13 uren geleden13 u aangepast door loes
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Op 7-7-2026 om 00:19, appelvrouw zei:Help me herinneren!Ik doe graag mee. Ik vind hem er leuk uit zien.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ondanks de koelere nachttemperaturen willen mijn tomaten maar niet kleuren.Een paar van de kerstomaatjes willen wel rood worden, maar vooral de grotere tomaten vertikken het en blijven knalgroen.Zou ik de volgroeide exemplaren niet gewoon kunnen pukken en op de vensterbank rood laten worden?Of moeten ze daarvoor echt eerst een blosje hebben?Mijn mooie Vojluska tomaat begint zelfs al te barsten, maar die hangt er dan ook al heel lang...Edit: De vojluska heb ik er af geknipt, het heeft weinig zin om die nog verder te laten barsten.Hij ligt nu in de vensterbank, in de hoop, dat hij nog een kleurtje krijgt. 2 uren geleden2 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hier ook alleen nog maar groene tomaten. En ng heel veel bloemetjes. Over de groene tomaten maak ik me (nog) niet zoveel zorgen, er komt nog heel veel zon aan de komende weken. Over de bloemen twijfel ik, is het beter deze nu te verwijderen?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 45 minuten geleden, Rookie zei:Hij ligt nu in de vensterbank, in de hoop, dat hij nog een kleurtje krijgt.Wat ook kan helpen (en wat ik zelf altijd doe aan het eind van het seizoen) is hem in een papieren zak stoppen met een banaan of appel. Het gas dat deze loslaten versnelt de rijping, vooral de banaan. Wel om de paar dagen kijken, zeker als je banaan gebruikt, , omdat deze uiteraard ook door rijpt.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik had vorig jaar een hoop groene kerstomaatjes over aan het eind van het seizoen. Die hebben weken nagerijpt in de vensterbank. Zo zoet heb ik tomaten niet vaak geproefd.Nog zat zomer te gaan, voor afrijping. Maar dat ze nu al barsten is niet fijn..
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Alleen deze ene, maar hij hangt er dan ook al weken in.Het was de eerste tomaat, ik denk toch zeker al een week of vijf.En dan bedoel ik in deze volgroeide vorm.Heel vreemd eigenlijk.Maar als we weer een poos die hoge temperaturen krijgen, vaag ik me af, hoe dat met de rest zal gaan.Gelukkig zijn de nachttemperaturen weer gewoon laag. 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.