Geplaatst: 8 uren geleden8 u Even een fotootje van mijn "Gargamel" tomaten. Ze waren eerst voornamelijk paarszwart van kleur maar tijdens mijn vakantie zijn ze best mooi geworden. Al zeg ik het zelf.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 12-8-2026 om 20:18, Dahli zei:De tweede vraag betreft het volgende. Een enkele van de Black opal tomaatjes is een soort van gemarmerd. Onder de schil zitten lichte plekjes. De twee tomaatjes links op onderstaande foto hebben het. De rechter, ter vergelijking, niet. Op de onderste foto is er eentje doorgesneden. Je ziet een wat dunnere, witte rand op de plek van de marmering. Bovenin. Weet iemand wat dat is en waardoor het komt? Deze tomaatjes hingen niet in de volle zon, maar deels achter wat blad. Alleen sommige BO’s hebben het. De andere soorten niet.@redzebra Mag ik misschien bovenstaande vraag onder jouw aandacht brengen? Ik hoop dat jij het antwoord weet namelijk 😊. Ik heb zelf geen idee.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik moet je het antwoord schuldig blijven @Dahli, een aantal mogelijke richtingen waarin je kan denken: beschadiging door stinkwants (cloudy spot), een mosaic virus (pepino), hoge temperaturen (geeft soms binnenin ook witte adering) of een combinatie, .... edit: vb Tomato, Physiological Ripening Disorders : Vegetable : Center for Agriculture, Food, and the Environment (CAFE) at UMass Amherst
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 5 minuten geleden, redzebra zei:hoge temperaturenHebben we die gehad dan 😬🤪😅
Geplaatst: 36 minuten geleden36 min Dank je wel @redzebra . Ook voor het delen van het artikel. Het vreemde vond ik dat alleen deze soort het vertoonde terwijl ik erg dicht op elkaar kweek. De smaak was er niet minder om 😃.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.